BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 lipca 2025, 20:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39]530d problem po wymianie tarcz ham.
PostNapisane: 10 lipca 2009, 16:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
Panowie co może być?

A więc,na starych tarczach hamulcowych przed wymianą było wszystko ok! zero bicia itp.Wymieniłem,dlatego,iż były już cienkie.Około 1.7cm.

Po założeniu nowych tarcz(klocków),dotarciu pojawiło się bicie na kierownicy Podczas hamowania na pedale nie ma bicia tylko na kierownicy w przedziale 120 i wzwyż gdy hamuję.Ze 100km/h nie odczuwam bicia,ale powyżej tragedia!

Więc myślę sobie tarcze jakieś felerne,założyłem więc stare by się przekonać co będzie>(klocki i tarcze stare)

Bicie nadal jest!! a wcześniej nie było na starym komplecie... :zalamany:

Gdzie szukać dalej przyczyny?
Dziwna sprawa,bo na zawieszeniu nie są odczuwalne luzy.....więc co robić? jak zdiagnozować przyczynę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 17:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112028
Witam
Dużo jest o tym problemie na forum, trzeba tylko użyc opcji szukaj
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... ownicy+e39

Wyczyśc dobrze piaste z rdzy

_________________
Moja była e39 viewtopic.php?t=4023 strona 5
Obecna e60 viewtopic.php?f=6&t=112028


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 17:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
Drogi administratorze,zanim wręczysz ostrzeżenie,zrób porządek z opcją "szukaj"
bo działa jak o "kant dupy roztrzaskać"

"bicie tarcz hamulcowych" =nie znaleziono itp...
"wymiana tarcz hamulcowych" =znalezione,ale nic o wyżej wymienionym temacie nie ma!
"problem z tarczami hamulcowymi" =nie znaleziono itp...
kilka innych sformułowań = 0 itp

Więc napisałem temat........ a tu ostrzeżenie.... :rotfl:

Dodam,że szukałem widocznie nieudolnie......ale nie każdy ma tyle czasu by spędzić na szukaniu kilkadziesiąt minut.Więc pytam.


Ostatnio edytowano 10 lipca 2009, 17:22 przez Kruger, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 17:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
Piasta czysta,zero rdzy itp;;;-) bicie nadal...
Czy może powodować bicie luz na dolnym wahaczu(na tulei górnej wyczułem minimalny luz) ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: chrzanĂłw
tak jesli jest luz to od tego bije. mialem to samo zmienilem tarcze i nic dopiero po skasowaniu luzów przeszlo. co nie zmienia faktu ze cos bije a przez luz jest to odczuwalne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 21:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
drugie34 napisał(a):
tak jesli jest luz to od tego bije. mialem to samo zmienilem tarcze i nic dopiero po skasowaniu luzów przeszlo. co nie zmienia faktu ze cos bije a przez luz jest to odczuwalne.


Troszkę mnie to dziwi,że taki zbieg okoliczności i nagle pojawia się bicie....no cóż więc po niedzieli zamawiam wahacz.

Tyle dodam iż dawniej też miałem "rąbnięty wahacz" i takich zjawisk nie było.Od zwiechy przeważnie jest stukot,ciągłe bicie na kierownicy,ale nie przy hamowaniu.Mimo wszystko luz ten skasuje zobaczmy co dalej będzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 22:13 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Jesli zmienialeś tarcze i klocki to czy tłoczki hamulcowe były sprawdzone czy sie ładnie się wysuwaja i polecam pastę Obrazek żeby przesmarować zaciski :] i jeszcze tu poczytaj :] http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=49168

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]530d problem po wymianie tarcz ham.
PostNapisane: 10 lipca 2009, 23:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Anglia
Kruger napisał(a):
Panowie co może być?

A więc,na starych tarczach hamulcowych przed wymianą było wszystko ok! zero bicia itp.Wymieniłem,dlatego,iż były już cienkie.Około 1.7cm.

Po założeniu nowych tarcz(klocków),dotarciu pojawiło się bicie na kierownicy Podczas hamowania na pedale nie ma bicia tylko na kierownicy w przedziale 120 i wzwyż gdy hamuję.Ze 100km/h nie odczuwam bicia,ale powyżej tragedia!

Więc myślę sobie tarcze jakieś felerne,założyłem więc stare by się przekonać co będzie>(klocki i tarcze stare)

Bicie nadal jest!! a wcześniej nie było na starym komplecie... :zalamany:

Gdzie szukać dalej przyczyny?
Dziwna sprawa,bo na zawieszeniu nie są odczuwalne luzy.....więc co robić? jak zdiagnozować przyczynę?


miękie gumy na wachaczach !!!

Rdza na piastach,tloczki ,sroczki ,kaluze,zlej jakosci tarcze itp itd to rzadko przyczyna bicia... :hyhy:



Kruger jak zmienisz te gumy daj znac i napisz tu duzymi literami ze ci juz nie bije :)


Ostatnio edytowano 11 lipca 2009, 08:23 przez west, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]530d problem po wymianie tarcz ham.
PostNapisane: 11 lipca 2009, 07:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Cytuj:
west napisał

miękie gumy na wachaczach !!!
ale wymienil gumy na wachaczach :) i bicia nie ma!!!:

Miękkie gumy to jak to zmierzył że były miekkie :rotfl: :rotfl: moze były na miękko :rotfl: :rotfl:
Cytuj:
west napisał
Gumy wygladaly ok ale to jedyna rzecz ktora mu zostala nie wymieniona wiec wymienil i jak reka odjal.
:hyhy: :hyhy:
Wymienił gumy chyba mówisz o wachaczach
Cytuj:
west napisał
Kruger jak zmienisz te gumy daj znac i napisz tu duzymi literami ze ci juz nie bije :)

A czemu duzymi ?. :niepewny:
Cytuj:
west napisał
a kaluze to ja zaliczalem i tylko para szla z tarcz i nigdy nic nie bilo.

chyba para szła ale z tłumika jak wjechałeś w kałuże :hyhy: :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 10:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
palec216 napisał(a):
Jesli zmienialeś tarcze i klocki to czy tłoczki hamulcowe były sprawdzone czy sie ładnie się wysuwaja i polecam pastę [url=http://img49.imageshack.us/img49/4267/669711440.th.jpg]Obrazek[/URL] żeby przesmarować zaciski :] i jeszcze tu poczytaj :] http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=49168


Więc tłoczek,zacisk pracuje bez większego oporu.Więc to odpada.
Dziś byłem na szarpakach,doszedł jeszcze do wymiany lewy górny wahacz.

We wtorek wymieniam oba wahacze i zobaczymy czy bicie ustąpiło.


Cytuj:
miękie gumy na wachaczach !!!

Rdza na piastach,tloczki ,sroczki ,kaluze,zlej jakosci tarcze itp itd to rzadko przyczyna bicia... :hyhy:



Kruger jak zmienisz te gumy daj znac i napisz tu duzymi literami ze ci juz nie bije :)


Napiszę dużymi literami......co do gum to chyba chodzi o tuleje w osłonie gumowej :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 11:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Ok ok pozyjemy zobaczy się :hyhy: :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 21:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
Więc koledzy po problemie.Gdzieś ktoś pisał,że luzy na wahaczach nie mają wpływu! MYLIŁ SIĘ....bardzo!
Koniec z biciem przy hamowaniu! :D
Wymiana wahaczy pomogła..! Zero bicia!
:hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 23:21 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Kruger napisał(a):
Więc koledzy po problemie.Gdzieś ktoś pisał,że luzy na wahaczach nie mają wpływu! MYLIŁ SIĘ....bardzo!
Koniec z biciem przy hamowaniu! :D
Wymiana wahaczy pomogła..! Zero bicia!
:hyhy:

to miło i teraz miłego hamowania :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL