BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 sierpnia 2025, 09:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] I co dalej? :(
PostNapisane: 3 lipca 2009, 11:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Witam.

Problem: pobór oleju
Olej: Total Quartz 10w-40 (planuje zmianę na Castrol Magnatec)
Silnik: 2.5 TDS 99 r.
Przebieg: rzekomo 224 tys. km

Zalecono mi regeneracje turbiny. Tak też zrobiłem. Okazało się, że do wymiany uszczelniacze w turbinie. Mechanik przy wymianie zauważył, że puszcza odma. Z zaworu od silnika do kabiny filtra powietrza dostaje się olej.

Co z tym można zrobić?
Jakie przewidywane koszty?
Co z olejem, czy po wymianie na olej lepszej jakości może nastąpić poprawa?
Czy wyczyszczenie filtru odmy coś pomoże?
Jakieś inne wskazówki?

Dzięki wielkie za odpowiedź. Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 12:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Wszystko zależy od tego jak masz rozwiązaną odmę. Nie pamiętam dokładnie w czym, ale któryś silnik ma wszystko wbudowane w pokrywę zaworów i to chyba 2.5 TDS
Tak czy tak, jeżeli odma/separator jest wymienna, to na serwisie koszt waha się od 80 do 180 zł.
Czasami zacina się zaworek w odmie i wystarczy go wyczyścić.
Żeby się nie powtarzać, poczytaj o odmie, poniższe linki
Masz tam informacje jak wymieniać, co ile, czy czyścić itd.

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=529002
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=49976
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22699
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=77919

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 15:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Ta, w TDSie tak jest. Czytałem część z nich. Ale wyczyszczenie Odmy może spowodować, że przestanie cieknac olej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 15:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Ta, w TDSie tak jest. Czytałem część z nich. Ale wyczyszczenie Odmy może spowodować, że przestanie cieknac olej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL