BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 lipca 2025, 15:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] BMW 318i - Prośba o analizę błędów i nierówna praca si
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 13:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: KrakĂłw
Na wstępie chciałem zaznaczyć iż BMW kupiłem przy przebiegu 170750km i do czasu instalacji sekwencji gazu BRC Sequent 24 (przy przebiegu 170911km) problemy z nierówną pracą silnika nie występowały. Problemy zaczęły się pojawiać na wolnych obrotach na benzynie i gazie i jest coraz gorzej. Niedawno zakupiłem interfejs od Nerwusa i zdiagnozowałem INPĄ błędy w module odpowiedzialnym za silnik. Czy jest ktoś, kto mógłby pomóc w analizie błędów i danych live ?

Oto zrzuty ekranu - najpierw błędy znalezione przez INPĘ, a następnie screeny zrobione podczas pracy silnika na gazie :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


A tutaj live data na wolnych obrotach:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Bardzo proszę o pomoc, ponieważ za dwa tygodnie wyjeżdżam na wakacje a obawiam się czy nie jest to coś, co wymaga natychmiastowej interwencji mechanika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 14:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
To wygląda mi raczej na robotę dla gazownika.
Większość tych błędów dotyczy niewłaściwego działania obu sond i osiągniętej granicy regulacji lambda.
Ostatni błąd informuje o wypadaniu zapłonu na cylindrze nr 3 i 2 dalej nic nie widać na tym zdjęciu.
Sprawdź świece zapłonowe na początek.
Problemem może być puszczająca gaz, bądź niewłaściwie działająca listwa wtryskowa LPG

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 18:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: KrakĂłw
Świece były przeze mnie wymienione zaraz po zakupie samochodu. Wyczytałem na forum, że można zastosować proces kasowania adaptacji w INPIE i tak właśnie zrobiłem wczoraj, ale samochód na benzynie dostaje jeszcze większych drgawek niż uprzednio. Sprawdzałem również przepływomierz, ale on wydaje się podawać dobre wartości. Na pierwszy przegląd gazu mam się zgłosić dopiero po przejechaniu 1500km. Byłem niedawno w serwisie ponieważ ułamał się wspornik listwy wtryskowej do gazu i mechanik zdiagnozował przy okazji nieszczelność rurki od servo-motoru do kolektora ( psikał tam powietrzem pod cisnieniem i zmienialy sie/wzrastały delikatnie obroty silnika) Rurkę wymieniłem, jednak poprawy nie widać :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 19:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Kolego moim zdaniem blad 141 wynika z blednego wskazania przeplywomierza. U ciebie na wolnych pokazuje odczyt 16,7 bodajze, a powinien wskazywac okolo 10-11. w zwiazku z powyzszym wtryskiwanego paliwa jest za duzo i stad blad 141 - mieszanka zbyt bogata. Jak chcesz dokladnie sprawdzic odlacz przeplywomierz i zobacz jakie komputer wstawia odczyty na podstawie pomiarow z innych czujnikow.
Ale nie wiem jak to dokladnie wyglada jak jest instalacja gazowa no i pytanie czy blad sie zarejestrowal przy jezdzie na gazie czy na benzynie

Blad 125 to wewnetrzny blad sondy lambda (zwarcie do masy lub potencjalu wysokiego) mialem to samo, poszla do wymiany i problem zniknal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: KrakĂłw
Sprawdzę to jeszcze dzisiaj i dam znać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 19:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: KrakĂłw
Sprawdzę to jeszcze dzisiaj i dam znać

Co do tego kiedy zarejestrował się błąd 141 to raczej podczas jazdy na benzynie, ponieważ błędy wyskoczyły przy przebiegu przy którym nie miałem jeszcze zamontowanej instalacji gazowej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 15:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: KrakĂłw
Sprawdziłem napięcie podawane na sondę przed katalizatorem i stopniowo wraz z rozgrzewaniem sie silnika maleje do wartości około 0.27 (lambda-sensor voltage 1 before KAT) Nie potrafię rozszyfrować czego dotyczy pulse duty factor i.s. controler 1 - domyslam sie ze i.s. moze oznaczac idle speed ale moge sie mylić. Martwi mnie również ignition angle degree ( kąt wyprzedzenia zapłonu? ) czy można go jakoś zmodyfikować czy robi to automatycznie komputer ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 15:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: KrakĂłw
Sprawdziłem napięcie podawane na sondę przed katalizatorem i stopniowo wraz z rozgrzewaniem sie silnika maleje do wartości około 0.27 (lambda-sensor voltage 1 before KAT) Nie potrafię rozszyfrować czego dotyczy pulse duty factor i.s. controler 1 - domyslam sie ze i.s. moze oznaczac idle speed ale moge sie mylić. Martwi mnie również ignition angle degree ( kąt wyprzedzenia zapłonu? ) czy można go jakoś zmodyfikować czy robi to automatycznie komputer ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 15:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Kolego moja dobra rada "gazownika".
Jedź do tych swoich fachmanów od gazu niech sprawdzą co spaprali. To auto "poprzestawiało" się od błędnego mapowania LPG. Dodatkowo wygląda że masz jakąś nieszczelność w dolocie powietrza. To można sprawdzić zwykłym samostartem i było opisywane na forum.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 16:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: KrakĂłw
Masz słuszność z tym dolotem! Znalazłem temat który idealnie pasuje do mojego problemu - http://www.autobmwklub.triger.com.pl/fo ... 4563f8d550
Jak tylko uda mi się załatwić problem zgodnie z opisem to niezwłocznie powiadomię.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 17:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: KrakĂłw
Sprawa załatwiona. Winowajcą okazał się zawór który został opisany w poście przytoczonym powyżej. U mnie rozsypał się od wewnątrz. Silnik po wymianie zaworu chodzi równo i natychmiast reaguje na dodanie gazu. Niestety taka pierdółka kosztuje w ASO (BMW Misiak-Kraków) 169zł. Zamiennik Febi jest dostępny w identycznej cenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2009, 17:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: KrakĂłw
Sprawa załatwiona. Winowajcą okazał się zawór który został opisany w poście przytoczonym powyżej. U mnie rozsypał się od wewnątrz. Silnik po wymianie zaworu chodzi równo i natychmiast reaguje na dodanie gazu. Niestety taka pierdółka kosztuje w ASO (BMW Misiak-Kraków) 169zł. Zamiennik Febi jest dostępny w identycznej cenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL