BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 23:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46] TURBINA
PostNapisane: 10 kwietnia 2011, 22:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
Pisze ten post ponieważ wcześniej wertowałem wiele postów na temat demontażu turbosprężarki i wydawało mi się że jestem mądrzejszy i gotowy to samodzielnej wymiany w czasie do 3godzin. Wcześniej wymieniałem sam świece, wahacze, sprężyny wiec nie sądziłem że mnie coś zaskoczy.
Niestety większość napraw eksploatacyjnych wykonuje sam , ponieważ mam pewność ze wsz zostało zrobione właściwie, dwa że nie znam mechanika który kasuje adekwatnie do wykonanej pracy, trzy że ci co nie zdzierają nie wiedzą co robią. :mur:

Dokonałem wymiany turbiny w POLOWYCH warunkach, to jest bez kanału czy podnośnika, lecz dzięki lewarkowi i "koziołkom"
Jeśli kogoś to zainteresuje to proszę czytać dalej moich wypocin. Jeśli macie uwaggi, piszcie co byście zrobili inaczej, może sie z tego ulepi temat do ZRÓB TO SAM

1. Demontujemy osłonę silnika przednią i tylną (imbus),, filtr p/pyłkowy z obudową (torx),

2. Osłonę filtra powietrza wraz z filtrem (imbus)

3. Odkręcamy przewód rurowy powietrza idący do przepływomierza (imbus), przewód demontujemy, do turbiny wciśnięty na wcisk \nr3\
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=20&hl=1 (MOŻNA POMINĄĆ TEN
PUNKT , mi ułatwiło montaż turbinki)

4. Odkręcamy zbiornik podciśnieniowy i odciągamy przewody na bok, końcówka przewodu idąca do turbo może zostać wyjęta
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=45&hl=14

5. Po tym zabiegu ukazuje się przewód rurowy metalowy od intercoolera idący do turbo, przedłużka 20 cm wskazana, śrubę 10-kę wykręcamy całkowicie, śrubę na imbus luzujemy na tyle aby możliwy był obrót pierścienia mocującego w lewo, rurę odciągamy na bok,

6. W korycie na filtr znajdują się 3 gumowe zaślepki, zaś pod nimi metalowa które usuwamy, ukazują się trzy śruby na nasadkę "wielozębną" rozm 12 - odkręcamy

7. A teraz macanko, od turbiny leci po bloku silnika przewód olejowy (grzechotka oczkowa) rozm.15

Wchodzimy pod auto i jedziemy dalej

1. Demontujemy osłony i pozostałe usztywnienia blokujące dostęp do przedniej części tłumika i turbiny.

2. Odkręcamy wydech, od turbina 2x rozm 15 (grzechotka oczkowa), od tyłu 3x rozm 12/13, element demontujemy

I tu leży pies zagrzebany, nikt tego nie pisze, a ja radzę - demontujemy łapę silnika !Bez demontażu przypomina to poród. Łapę demontujemy poprzez podniesienie silnika, odkręcamy poduszkę, oraz 4 śruby mocujące łapę do bloku silnika.

3. Luzujemy opaskę na przewodzie odprowadzającym olej do silnika

Na tym etapie turbina trzyma się juz tylko na małym uchwycie, 3 x śruba rozm 14 i ta da !!!! GOTOWE :hurra:

ZMUSZONY BYŁEM DO DEMONTAŻU TURBAWKI PONIEWAŻ ZACIĘŁA SIE GEOMETRIA, CZYSZCZENIE ZLECIŁEM KOLESIOWY KTÓRY MA DOŚWIADCZENIE, CENY ZRÓŻNICOWANE.

Reasumując turbina która przejechała 178 tys z czego 148 w Belgii wygląda marnie, łopatki wirnika z wżerami dobrze nie wróżą dłuższej żywotności.....


P.s. Może opisane trochę chaotycznie ale z tymi zapiskami zaoszczędziłbym co najmniej 1,5 godziny.
Nie umieszczam w Zrób to Sam bo nie ma fotek :(, a i nie jeden dopisze poprawki :)

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46] TURBINA
PostNapisane: 10 kwietnia 2011, 23:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
moja propozycja to dodanie takiego punktu jak demontaż wentylatora chłodnicy z obudową
to nie jest oczywiście konieczne ale jest to dosłownie jeden wkręt, jeden kołek plastikowy + dwie wtyczki elektryczne a pod maską robi się od razu dużo więcej miejsca

e-36m43/e-46m47 napisał(a):
I tu leży pies zagrzebany, nikt tego nie pisze, a ja radzę - demontujemy łapę silnika !Bez demontażu przypomina to poród. Łapę demontujemy poprzez podniesienie silnika, odkręcamy poduszkę, oraz 4 śruby mocujące łapę do bloku silnika.


znam to ;) tragiczny jest dostęp do tej jednej śruby turbo-wydech, też się z tym motałem

ale tak myślę, że nie ma sensu w ogóle wykręcać tych śrub - wygodniej odkręcić turbo z góry i wyciągnąć je razem z tą całą częścią wydechu

chyba, że już zapomniałem i odkręcenie wydechu jest konieczne bo nie dostaniemy się do przewodów olejowych - już nie pamiętam w którym miejscu było zlokalizowane ich połączenie z blokiem silnika

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46] TURBINA
PostNapisane: 11 kwietnia 2011, 19:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Lokalizacja: Middlesex, UK
Moje BMW: 320d Touring
Kod silnika: M47N
Ja zrobilem to z gory. Oczywscie wszystko co bylo po drodze musialo byc out m.in wtryskiwacze pokrywa zaworow i kolektor wylotowy. Za to prawie wcale nie trzeba bylo sie tarzac po ziemi. Aha, i nie rob nic na czas :zdziwko:

_________________
Sprzedam: tylna klape, lewe tylne drzwi (kolor czarny szafir 475) do 2004 E46 touring, do malowania, wraz z jasna tapicerka, silniczek tylnej wycieraczki, regulator napiecia valeo do alternatora 12317788248.
Oceń moje wozidło:
viewtopic.php?f=6&t=70291


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46] TURBINA
PostNapisane: 11 kwietnia 2011, 23:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Hipek80 napisał(a):
Ja zrobilem to z gory. Oczywscie wszystko co bylo po drodze musialo byc out m.in wtryskiwacze pokrywa zaworow i kolektor wylotowy.


Jesteś wielki :ok: Prawdziwy "hardcor " YES!!!!!!!! :padam: :padam:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46] TURBINA
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 09:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
marcin87k napisał(a):
demontaż wentylatora chłodnicy z obudową
to nie jest oczywiście konieczne ale jest to dosłownie jeden wkręt, jeden kołek plastikowy + dwie wtyczki elektryczne a pod maską robi się od razu dużo więcej miejsca

pomocne przy odkręceniu węża olejowego który jest jakieś 10-15cm od żaluzji (trochę wadzi) ale z tym to nie miałem problemu :hyhy:

marcin87k napisał(a):
nie ma sensu w ogóle wykręcać tych śrub - wygodniej odkręcić turbo z góry i wyciągnąć je razem z tą całą częścią wydechu

w warunkach "polowych" nie wyjdzie :zalamany:

Hipek80 napisał(a):
Ja zrobilem to z gory

dziżas :szok: , to chyba trwało wieczność, miałeś okazję wymienić miedziane podkładki pod wtryskami:)

..po jazdach testowych coś jeszcze leży na rzeczy, w mieście do 140 burza ale na trasie miałem małe zawahanie przy 130 , poszedł dalej do 180 i dalej nic :/ trochę za wolno?? :orany:

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46] TURBINA
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Lokalizacja: Middlesex, UK
Moje BMW: 320d Touring
Kod silnika: M47N
Roger-Nysa napisał(a):
Jesteś wielki :ok: Prawdziwy "hardcor " YES!!!!!!!! :padam: :padam:


Rozbawilo cie cos? Chyba cie nie zrozumialem.

e-36m43/e-46m47 napisał(a):
dziżas :szok: , to chyba trwało wieczność, miałeś okazję wymienić miedziane podkładki pod wtryskami:)


Wszystko poszlo sprawnie w kilka godzin. Robiac tym sposobem mialem mozliwosc wyczyscic wszystko przed wymiana oleju oraz zalozeniem nowej turbiny.

Czytam twoj opis i dziwie sie ze, zamiast ja przynajmniej zregenerowac rozruszales lopatki i wlozyles ja spowrotem.:mur: Mowiac w skrocie, upewniles sie, ze turbo jest gotowe na jeb.niecie w czasie jazdy.

A moglbym sie zalozyc o flaszke rudej, ze zeszlo ci przy tym dluzej niz mi.

Pozdro

_________________
Sprzedam: tylna klape, lewe tylne drzwi (kolor czarny szafir 475) do 2004 E46 touring, do malowania, wraz z jasna tapicerka, silniczek tylnej wycieraczki, regulator napiecia valeo do alternatora 12317788248.
Oceń moje wozidło:
viewtopic.php?f=6&t=70291


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46] TURBINA
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 23:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Hipek80, Jestem pełen podziwu... to bardzo dużo pracy.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46] TURBINA
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 06:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
zawsze jak robi sie cos pierwszy raz to jest ciezej jak nastepnymi razy -po raz drugi widzi sie wiecej i wybiera nne rozwiazania - ale czlowiek uczy sie na bledach -wszak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46] TURBINA
PostNapisane: 18 kwietnia 2011, 21:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
Hipek80 napisał(a):
A moglbym sie zalozyc o flaszke rudej, ze zeszlo ci przy tym dluzej niz mi.


no to leć do sklepu :D godzinę zajmuje przygotowanie tj. plastiki, osłony, drugą godzinę przemyślenia, trzecią godzinę demontaż turbo. W drugą stronę trwa godzinę dłużej

.
Hipek80 napisał(a):
Mowiac w skrocie, upewniles sie, ze turbo jest gotowe na jeb.niecie w czasie jazdy.


nie jestem kamikadze żeby jeździć bryką żeby sie zastanawiać kiedy padnie. Łopatki nie wyglądają na tyle źle żeby miały rozpaść się za parę kilometrów. Wiem jak wygląda wirnik turbiny który nie nadaje się do dalszej jazdy. Mówiąc dłuższa żywotność miałem na myśli 20-30-40tysięcy a nie do lata.

Hipek80 napisał(a):
dziwie sie ze, zamiast ja przynajmniej zregenerowac rozruszales lopatki i wlozyles ja spowrotem.:mur:

Celem było odblokowanie geometrii, wirnik nie przepiękny ale w w efekcie końcowym ciągnie jak odkurzacz :hurra: ale zapewniam cie hipek że jeśli kiedykolwiek turbawka wzbudzi moje wątpliwości to trafi do śmieci.

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46] TURBINA
PostNapisane: 2 września 2011, 21:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Lokalizacja: Starachowice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Witam. Nie wiedziałem do którego postu uderzyc dlatego zaytam tutaj.
E46 320d 150KM 2002r lift
Od filtra powietrza/przepływomierza odzie plastikowa rura do turbo, w tej rurze jest tez małe odejscie które jest połaczone gumowym wezykiem srednicy około 2,5cm i długosci 10cm.
Mam pytanie co to jest ten plastikowy element pod filtrem powietrza który sie łaczy przez ta gumowa rurkez ta plastikowa rura do turbo??
Wydobywa Mi sie z niego troche olej który idzie do turbo, sladowe ilosci, ale czy to normalne.?? Czy normalne jest ze troche oleju dostaje Mi sie tez w EGR i do kolektora dolotowego? Auto potrafi puscic niewielkiego bąka gdy docisne gaz do dechy. I czy to normalne ze do 1900obr słabo sie zbiera a po 2200 idzie jak burza? Opiszcie jesli ktos potrafi odpowiedziec na moje pytania.Pzdr.

_________________
Sprzedam BMW E92 330XD 231KM Navi Profesjonal*alu 20"* Skóra
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=155071


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46] TURBINA
PostNapisane: 3 września 2011, 06:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
tomek0503, na wszystkie Twoje pytania odpowiedź brzmi TAK.
Ta krótka rurka to część odpowietrzenia skrzyni korbowej ,tam olej był jest i będzie . Wszystko ok.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46] TURBINA
PostNapisane: 30 marca 2012, 09:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 231
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: '02 F4i Sport
Siema Panowie.
Doczekałem sie umarłej turbiny w swoim m47. Objawy grzechotanie zamiast swistu, zasłona dymna, a na dodatek cos sie poci pod autem.

Podstawilem auto do serwisu, gdzie gosc chcial mnie skasowac 2,5k za calosc, tlumaczac tym ze trzeba sciagac listwe itd. domyslam sie ze chcial sie do turba dostac od góry. po przeczytaniu tematu wiem ze mozna to zrobic szybciej od spodu.

pytanie brzmi, co idzie za demontazem i regeneracją turbiny? czy trzeba wymieniac odme? wiem ze napewno olej z filtrem... na jakie dodatkowe koszty moge liczyc, a na co nie pozwolic sie naciagnac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46] TURBINA
PostNapisane: 30 marca 2012, 09:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Łu ki, Przeczytaj od16 strony ten temat : viewtopic.php?f=2&t=71964&start=320
Może nie regeneruj swojej turbiny .. bo ja mam do sprzedania swoją oryginalną w idealnym stanie po przebiegu 40 tyś . udokumentowane za 1200zł.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46] TURBINA
PostNapisane: 30 marca 2012, 12:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 231
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: '02 F4i Sport
edit, mam numer jest w podpisie, odezwe sie pozniej lub jutro max :) wezme :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL