BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 lipca 2025, 03:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Uklad chlodzenia. Wycieki pod samochodem
PostNapisane: 17 lipca 2009, 01:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 69
Lokalizacja: Rybnik/Tilburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N42
Witam, sorki za pierwszego posta w temacie ktory byl juz pewnie wielokrotnie na forum poruszany, ale nie potrafilem w tym gaszczu informacji znalesc czegos dla siebie ;-)

Nie ukrywam, ze bardziej znam sie na eksploatacji samochodu niz na jego naprawie. Wczoraj wieczorem, pojawil mi sie komunikat namawiajacy mnie do sprawdzenia plynu w chlodnicy, nie wiele myslac sprawdzilem po czym dolalem (przy zimnym silniku) odpalilem na 5 min na wolnych obrotach, komunikat znikl po czym autko zgasilem. Dwie godziny pozniej odpalam autko, a tu ponownie ten sam komunikat. W zbiorniku pusto, pod autem kaluza :/
Po drodze do pracy (10 km, obwodnica) dolalem ponownie plyn, odpalilem auto w przeciegu 5 min obserwowalem jak spod auta (na szerokosci mniej wiecej przednich kol w polowie) ciurkiem leci woda :/ Auto po drodze do pracy zachowywalo sie normalnie, strzalka od temp. w polowie. Spowrotem to samo. Problem w tym, ze jestem teraz w holandii, jest prawie 3 ;-) i nie bardzo wiem co robic. Przede wszyskim nie wiem czy:
Cytuj:
1. Problem moze byc bardzo powazny, czy obejdzie sie na wymianie jakich węzyków

2. Moge sie dalej autem przemieszczac, odwiedzajac kilka warsztatów w miescie czy lepiej zeby stalo juz na parkingu. Nie chce nic spiepszyc ;-)

3. Co moge sprawdzic pod maska, a do czego potrzebuje juz podnosnika

4. Koszty napraw na zachodzie, orientuje sie ktos ? ;-)


Autko posiadam od miesiaca i przejechalem nim 5 tys. km wymieniany byl m.in termostat
BMV e-39, 530d, 193km, 11-2000,


pozdrawiam serdecznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 08:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Cytuj:
Autko posiadam od miesiaca i przejechalem nim 5 tys. km wymieniany byl m.in termostat


Sprawdź połączenia węży z termostatem, może spadły albo źle nałożone.
Uszczelka termostatu może puszcza, bo mam nadzieję że dałeś nową ?!
Jak przed wymianą termo. nic nie ciekło to w jego okolicach szukał bym przyczyny na wężach gumowych chłodzenia.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 11:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 69
Lokalizacja: Rybnik/Tilburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N42
Cytuj:
Uszczelka termostatu może puszcza, bo mam nadzieję że dałeś nową ?!


Auto oddalem do mechanika w celu wymiany klockow i wahacza i wtedy pojawil sie pierwszy wyciek, okazalo sie ze to przez uszczelke w termostacie. Pozniej wyciekow zadnych nie bylo przez ok 4 tys. km i teraz znowu :kwasny:


Cytuj:
Sprawdź połączenia węży z termostatem, może spadły albo źle nałożone.


Nie omieszkam sprawdzic, tylko jedno podsawowe pytanko :niepewny:
Ile tych wezy mniej wiecej jest i czy dostane sie do wszyskich pod maska (nie mam jak sie dostac pod samochod), nie ukrywam ze noob ze mnie ;-)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 13:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Jeżeli chcesz powalczyć to najpierw określ mniej więcej od którego momentu leci i gdzie.
W tym celu musisz , na ile pozwolą twoje umiejętności, rozebrać osłony ( najlepiej od góry, na początek ), i stopniowo będziesz widział więcej.
Nie potrafię na odległość stwierdzić gdzie masz wyciek.

Możliwe że chłodnica pękła, choć było by mokro bardziej z przodu.
Węże wodne łatwo poznać bo są dość grube i jeśli nagrzany silnik to ciepłe. ;)

P.S
A nie przegrzałeś go może ostatnimi czasy ???

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 18:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
witaj, jakis tydzien temu przerabiałem temat chłodnicy..... tu masz cały temat o tym

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=540101#540101
dodam ze koszty jakie mnie pociągły to chłodnica 360 +45 termostat +100 robocizna

a pękła chłodnica, tzn rozszczelniła sie na łączeniu przy zbiorniczku wyrównawczym...

podpowiem ci tylko zebys nie zapowietrzył układu..bo bedzie lipa

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 18:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 204
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e39
Hej!!! ja obecnie przebywam w Rotterdamie i mam bmw 520 e39 jak jestes gdzies z okolic to mozemy cos popatrzec bo mialem podobny problem ale okazalo sie ze sa to weze ktore pradza do nagrzewnicy badz tez sa od gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 00:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 69
Lokalizacja: Rybnik/Tilburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N42
Boggy e36 napisał(a):
Jeżeli chcesz powalczyć to najpierw określ mniej więcej od którego momentu leci i gdzie.
W tym celu musisz , na ile pozwolą twoje umiejętności, rozebrać osłony ( najlepiej od góry, na początek ), i stopniowo będziesz widział więcej.


Witam, dzisiaj zamierzam sie za to zabrac. Niestety warunki mam nieco utrudnione, po za umiejetnoscami (lub ich brakiem)dochodzi jeszcze fakt miejsca zamieszkania. Niestety (albo stety) mieszkam w centrum miasta, w ktore co roku zmienia sie w wesole miasteczko ;-) tzw, Kermis trwa on ok tygodnia i co za tym idzie pod oknami i na parkingu przemieszcza sie masa ludzi, ktorych na ogol dziwi widok czlowieka grzebiacego pod maska ;-)
Cytuj:

Możliwe że chłodnica pękła, choć było by mokro bardziej z przodu.
Węże wodne łatwo poznać bo są dość grube i jeśli nagrzany silnik to ciepłe. ;)

P.S
A nie przegrzałeś go może ostatnimi czasy ???


Takiej mysli na razie do siebie nie dopuszczam, w trosce o moj optymizm. Znajomy mial uszkodzona chlodnice w Skodzie Octavi, nowa + robocizna + inne pierdoly daly laczna kwote 2500 euro :zdziwko: szalenstwo

Co do przegrzania to mysle, ze do tego nie doszlo. Od momentu gdy pojawil sie komunikat KĂźhlwasserst. prĂźfen przejechalem tylko 20 km, nie przekraczajac 1500/2000 obr. obwodnicami tilburga. Strzalka od momentu kupna ani przez chwilke nie zachwila sie w prawo. Auto odpalam, po ok minucie ruszam, przed zgaszeniem po "ostrzejszej" jezdzie tez ok minute trzymam silnik w wolnych obrotach.

eddi83 napisał(a):
podpowiem ci tylko zebys nie zapowietrzył układu..bo bedzie lipa


A jak to zrobic zeby tego nie zrobic? ;-) Gdzies na forum wyczytalem, ze sam sie odpowietrza ale przypuszczam, ze moze to byc brak elementarnej wiedzy w moim przypadku. Jak to jest ?

pawelkitka napisał(a):
Hej!!! ja obecnie przebywam w Rotterdamie i mam bmw 520 e39 jak jestes gdzies z okolic to mozemy cos popatrzec bo mialem podobny problem ale okazalo sie ze sa to weze ktore pradza do nagrzewnicy badz tez sa od gazu.


Ja mieszkam w Tilburgu, jakies 80 km od rotterdamu. Niestety nie wiem, czy powinienem sie gdzies autem wybierac. Boje sie jazdy bez plynu, co chyba oczywiste ;-) Jesli masz wolna chwile to zapraszam. W odleglosci 500m mam serwis bmwo czesci chyba nie trzeba sie martwic ;-)

pozdro wielkie i dzieki za odzew ;-) zabieam sie za lekture


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 01:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
zonkil napisał(a):
A jak to zrobic zeby tego nie zrobic? ;-) Gdzies na forum wyczytalem, ze sam sie odpowietrza ale przypuszczam, ze moze to byc brak elementarnej wiedzy w moim przypadku. Jak to jest ?


no sam sie miałem zabrac za odpowietrzenie, ale zwątpiłem...6 cylindrów to nie jest takie proste...choc wyczytałem na tym forum w kilku tematach ze pomoc to jest proste... mi odpowietrzał mechanik..zajeło mu to prawie 2 h.... i przeklinał..... ale sie udało...., nic wiecej ci nie doradze...bo sam zwątpiłem i oddałem do mechanika..

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 14:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 69
Lokalizacja: Rybnik/Tilburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N42
Witam. Udalo mi sie zlokalizowac wyciek, na samodzielna naprawe usterki jednak sie nie zdecydowalem. Oddalem samochod do mechanika ktory, po ogledzinach stwierdzil ze problem tkwi w termostacie. Dowiem sie dokladnie w poniedzialek, wtedy odbieram autko wiec napisze co i jak ;-)

Ps. Auto oddalem do polsko-holenderskiego zakladu. Jesli ktos potrzebuje namiary moge wyslac. Facet bierze 40 euro za godzine pracy. Zobaczymy co z tego wyjdzie

pozdrawiam serdecznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 17:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
zonkil napisał(a):
Facet bierze 40 euro za godzine pracy.
ceni sie widze ładnie,,, to jest zachód. moj zaufany mechanik za wymiane chłodnicy i termostatu i odpowietrzanie... wszystko robił 2 razyy...zajeło mu łacznie z 10h przez 3 dni po troche... zapłaciłem mu 100pln :)

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 17:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 69
Lokalizacja: Rybnik/Tilburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N42
Witam, pisze bo nie mam pewnosci czy "moj" mechanik wie co robi ;-) W sobote gdy mu oddalem auto powiedzial mi ze woda wycieka z termostatu. Termostat mialem wymieniany wiec wydalo mi sie to dziwne. Ale ok. Godzine temu dzwoni do mnie i mowi mi, ze to jednak nie termostat tylko jakis zbiorniczek wypychajacy plyn cisnieniowo, wspomina tez cos o kolektorze :wstyd: dodatkowo jakies uszczelki, kwadratowe i okrezne (jest ich podobno 5). Ten zbiorniczek znajduje sie pod maska, "na godzinie 10 biorac za srodek zegara, zbiornik do ktorego wlewamy plyn" w ogleglosci ok 40 cm :wstyd:

Nie potrafie tego niestety inaczej wyjasnic, czy komus cos to mowi. Czy to sie wogole kupy trzyma, bo nie wiem czy koles nie chce mnie naciagnac jakos. Zajmie mu to ok 3 h czyli juz jakies 135 euro + czesci :/

Ps. Sorki za posta, ale nie bardzo wiem co mam myslec

pozdrawiam serdecznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 18:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: łódzkie
Moje BMW: E39 2000r
Kod silnika: M57
Witam podobny temat przerabiałem w piątek w Chorwacji. Mianowicie przeciek powstał po prawej stronie silnika, pod kolektorem ssącym. Jest tam króciec plastikowy dokręcany na 3 śrubki M6. W króćcu tym wyłamał się kawałek ścianki od środka i uszczelka wsunęła się do wewnątrz no i płyn sobie poszedł w świat. Do króćca tego dochodzi górny wąż od chłodnicy. Sprawdź tam. W Chorwacji podobno nie mieli tego elementu w centrali. Złożyłem to na silikon 350 C i przyjechałem. Dzisiaj w serwisie ten króciec kosztował mnie 32 PLN.

_________________
Robert.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 69
Lokalizacja: Rybnik/Tilburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N42
Witam, jestem pewien ze mam ten sam problem. Jako ze auto znajduje sie u mechanika ktory bedzie je jutro robil, nie mam juz mozliwosci nawet tam zajrzec. Z czystej ciekawosc zapytam, ile ci zajelo samo dostanie sie i do tego króćca i ponowne zlozenie wszystkiego do kupy? Dam znac ile to zajelo mojemu mechanikowi ;-) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: łódzkie
Moje BMW: E39 2000r
Kod silnika: M57
Demontaż kolektora mam opracowany prawie do perfekcji. Rozbierałem chyba cztery razy do wtryskiwaczy. Całość roboty (demontaż i montaż) w/g mnie to około 1,5 h no niechby w porywach 2 h. Pozdrawiam.

_________________
Robert.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 21:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 69
Lokalizacja: Rybnik/Tilburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N42
Ok dzieki wielkie za wszytkie odpowiedzi. Jutro dam znac co z tego wszystkiego wyszlo. Zaluje troszke ze sam sie za to nie wzialem, ale moze to i lepiej :P

PS. Robert27 nic Ci te gumeczki/uszczelki nie mowia, koles znalazl je podczas demontazu .

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 07:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: łódzkie
Moje BMW: E39 2000r
Kod silnika: M57
Przy tym elemencie jest jedna kwadratowa uszczelka, a dwie okrągłe w króćcach nakładanych na element nr 10. z rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

_________________
Robert.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 16:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 69
Lokalizacja: Rybnik/Tilburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N42
Robert27 napisał(a):
Przy tym elemencie jest jedna kwadratowa uszczelka, a dwie okrągłe w króćcach nakładanych na element nr 10. z rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35


Witam, czegos takiego wlasnie potrzebowalem, dzieki wielkie ;-)
pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 17:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 69
Lokalizacja: Rybnik/Tilburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N42
Witam odebralem wczoraj autko, ale nie moge powiedziec zebym byl zadowolony. Calkowicty koszt naprawy to 170 euro. Wymieniony krociec (byly ubytki w srodku) tamtedy wydostawal sie plyn, oraz 3 z 6 uszczelek pod kolektorem. Cena króćca wg. mechanika to 70 e, a wg. mnie 7 e, sprawdzalem dzis w serwisie bmw. Do wymiany (w tym wypadku juz napewno samodzielnej) pozostaly mi dwa przewody, laczace sie z króćcem. Te ktore mam obecnie, sa podobno napuchniete, przez co nie do konca pasuja i w chwili obecnej trzymaja na jakis podkladkach. Narazie wszystko jest ok, plynu nie ubywa, temp. ok chociaz mocy jakby mniej :/ Jeszcze raz dzieki wszystkim za pomoc i za zainteresowanie.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 08:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Obrazek odpowietrznik cześć numer 7 ale już zrobione :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 00:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 69
Lokalizacja: Rybnik/Tilburg
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: N42
palec216 napisał(a):
[url=http://img189.imageshack.us/img189/9919/96987335.th.png]Obrazek[/URL] odpowietrznik cześć numer 7 ale już zrobione :]


Niby tak niby nie ;-) Gdy spytalem go o czy odpowietrzyl, stwierdzil ze nie trzebabylo gdyz w nagrzewnicy ciagle byl plyn. Jedno jest pewne, auta mu juz nigdy nie dam ;-)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL