BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 lipca 2025, 06:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Łożysko?
PostNapisane: 26 lipca 2009, 08:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
Od jakiegoś czasu słyszałem huczenie dobiegające z tyłu auta, nasilające się wraz ze wzrostem prędkości.
Na początku nie był to głośny odgłos, ale z casem robiło się głosniej i głośniej, i teraz jest to już nie do wytrzymania :/
Na początku obawiałem sie o dyfer, lecz gdy skręcam w prawo (biore prawy łuk), w aucie robi sie cisza. Wnioskując po tym, stawiam na lewe tylne łozysko - dobrze kombinuję?
Jestem teraz na urlopie (cisze przy skrętach w prawo odkryłem w trasie) i jeżeli to będzie łożysko zamawiam i wymieniam na miejscu - wolę wracać sprawnym (i cichym)samochodem. Zna ktoś dobrego fachowca od BMW na podhalu? ;)

Jakie łożyska polecacie, a jakich nie (wiem, że skf są ok i tyle wiem własciwie ;), a jak meyle?)?

Z góry dzieki za pomoc
pzdr
LETki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 09:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
fakt może to być łożysko, a czy opony (wy ząbkowane) amorki masz dobre?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 09:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
opony wygladaja ok - sladów wyząbkowania brak. Amorki raczej też - brak objawów zuzycia w czasie jazdy. Czy przy tych objawach możliwe jest ustanie odgłosu przy skręcie tylko w jedną stronę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 09:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
tego skrętu nie jestem pewien, ale wras ze wzrostem prędkości hałas się nasila to tylko mi przychodzi na myśl łożysko i opony,

możliwe ze przy obciążeniach ma ciaśniej i cichnie
podnieś to kolo i zakręć ręką powinno łożysko lekko szumieć

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 10:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Zrób tak.Spróbuj ustalić z której strony jest ten szum i załóż zapasowe koło,przejedż się i zobaczysz.Jeśli będzie cisza to przyczyną jest opona.Możesz też podnieść tył i kręcić kołami,ale przy ręcznym kręceniu szum nie zawsze jest słyszalny. Miałem kiedyś duży szum z tyłu,z prawej,opona zewnętrznie w b.dobrym stanie.Kumple od razu stwierdzili,że łożysko do wymiany.Podniosłem auto i nic nie było słychać więc założyłem zapas i na próbnej jeżdzie cisza czyli wiedziałem.że lożysko jest dobre. Na wulkanizacji okazało się ,że wentyl wewnątrz się odkleił i tak hałasował.Innym razem świeżo kupione auto miało zużyte z tyłu opony i strasznie huczało,tym razem pojechałem na stację,gość miał taki przyrząd z silniczkiem do rozpędzania kół, okazalo się,że jest cicho czyli łożyska miałem dobre,opony wymieniłem i ok. Wniosek:warto pomyśleć,posprawdzać by niepotrzebnie nie płacić za wymianę dobrych łożysk czy opon, oraz czasami wszystko wskazuje na łożysko ,a przyczyną może być wewnętrze uszkodzenie opony. Nie śpieszyć się z wymianą łożyska,to musi być pewne :hyhy:

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 10:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Kolego,skoro teraz jesteś na urlopie to szkoda czasu ,jedż od razu do warsztatu,zapytaj czy mają taki przyrząd do rozpędzenia koła,zwykle dobre,większe warsztaty mają coś takiego i będziesz szybko wiedział czy i które łożysko jest do wymiany,a może to być opona jak u mnie.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Łożysko?
PostNapisane: 26 lipca 2009, 11:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 14
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
letki napisał(a):
Od jakiegoś czasu słyszałem huczenie dobiegające z tyłu auta, nasilające się wraz ze wzrostem prędkości.
Na początku nie był to głośny odgłos, ale z casem robiło się głosniej i głośniej, i teraz jest to już nie do wytrzymania :/
Na początku obawiałem sie o dyfer, lecz gdy skręcam w prawo (biore prawy łuk), w aucie robi sie cisza. Wnioskując po tym, stawiam na lewe tylne łozysko - dobrze kombinuję?
LETki


Mam identyczny problem w 318. Jechałem z mechanikiem i stwierdził że na 90% to wina tynlego prawego łożyka ale zaznaczył ze te 10% to może przenosić sie poprzez most na lewą stronę. Po kręceniu kolami na podnośniku nic nie stwierdził. W poniedzialek bede miał założone nowe łożysko to dam znać jak to było u mnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 12:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
rozpedzanie kół - a może odpalić go na podnośniku i rozpędzić? zastanwiam się tez nad zamianą kół tył - przód na chwilę dla testu.a
Chcę się pozbyć problemu jakoś szybko, bo mi trochę szkoda czasu na urlopie na kombinowanie z autem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 12:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siemka - jesli juz tak glosno huczy -to po prostu podnies kolo i poprobuj luzy czy tez zakrec nim zawsze cos wyczujesz -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 09:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
Podnies samochod do gore tam gdzie slyszysz huczenie, odpal silnik wrzuc 2 i zobaczysz. Jezeli bedzie lozysko to bedzie huczalo, jezeli bedzie cosza to opony ci halasuja.
samochodu ci nie zrzuci bo mechanizm roznicowy rozlaczy naped na kolo obciazone, o to mozesz byc spokojny,powtorz ta sama czynnosc z drugiej strony dla pewnosc.

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 09:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
Podnies samochod do gore tam gdzie slyszysz huczenie, odpal silnik wrzuc 2 i zobaczysz. Jezeli bedzie lozysko to bedzie huczalo, jezeli bedzie cosza to opony ci halasuja.
samochodu ci nie zrzuci bo mechanizm roznicowy rozlaczy naped na kolo obciazone, o to mozesz byc spokojny,powtorz ta sama czynnosc z drugiej strony dla pewnosci.

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 14:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
mam automat ;)
Dziś podniosłem oba koła, zapiąłem 'D' i prawe faktycznie dość głośne było.
Zastanawia mnie jedynie brak płynności w obotach kół - czy to asc tak działa gdy oś jest uniesiona?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 15:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
letki, podniesz koło i spróbuj zakręcić reką, dotknij sprężyny, jeżeli sprężyna przenosi drgania to znaczy łożysko do wymiany. Przednie koło łatwiej zakręcić bo nie jest napędzane, ale weź kogoś do pomocy niech kręci cały czas kołem a Ty dotknij sprężyny. W przednich kołach to faktycznie jest wyznacznik czy łożysko dobre czy nie, może z tylnymi też się sprawdzi...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 18:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
letki, tak to ASC tak działa, wykrywa poślizg jednego koła i przerywa napęd- tym się nie przejmuj. Wymień łożysko i kliknij pomógł ;)
Zapomniłam o automacie heh starość :) Tak jest najlepiej sprawdzić łożysko i tak tez robią mechanicy - warunek oś napedzana - na nie napedzanej trzba się postarać recznie :)

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 19:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
rano jadę rozkręcać, wymieniać. dzięki wszystkim za rady :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL