Witam
Mechanik powinien komputerem sprawdzić co mierzy wymieniony czujnik.
Na wyłączonym silniku tylko zapłon, powinno być w kolektorze ciśnienie atmosferyczne około 999hpa. Jeśli czujnik będzie pokazywał faktyczne ciśnienie poprawnie. Powinniście się przejechać z mechanikiem kontrolując podczas jazdy jakie ciśnienie pojawia się w kolektorze a jakiego oczekuje ECU. Najlepiej na 3 biegu z butem w podłodze w przedziale 3000 do4000 tyś wartość zadana i wartość ciśnienia powinny być bardzo podobne. Ponadto zrobił bym przy okazji porównanie wartości z przepływomierza w tym samym zakresie obrotów i obciążenia wartość zadana powinna być podobna do wartości zmierzonej . Jeśli mierzona wartość jest nieznacznie większa lub równa jest OK.Natomiast jeśli jest mniejsza przepływomierz nie mierzy właściwie co może powodować spadek mocy i dynamiki auta. Natomiast jeśli w kolektorze dolotowym ciśnienie przez jakiś czas będzie większe niż oczekuje ECU. Może pojawiać się tryb awaryjny . Jest sporo na forum tematów poszukaj w okolicach tematów ( ciśnienie w kolektorze , przeładowanie , zawór sterujący, zmienna geometria, egr) Jeśli pojawią się jakieś pytania pisz!!!
Pozdrawiam Krzysiek
_________________ TEL. 600218347 Krzysiek
|