BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 lipca 2025, 14:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] E46 320d falowanie obrotow na biegu jalowym POMOCY
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 22:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Plonsk
Witam,
Prosze o pomoc w kwestii mojego przypadku, w moim 320d z 2000r silnik 136ps glownym problemem od ponad roku jest falowanie obrotow.


Co kilka sekund silnik tak jakby sie dlawil, spadaja obroty , chwile faluja i tak caly czas. Dodam ze jak wlacze klime to nasila sie to i jest czesciej , silnik nie pracuje wg mnie rowno gdyz kierownica, skrzynia drzy.


Bardzo prosze o pomoc ponizej film przedstawiajacy te zjawisko

http://www.youtube.com/watch?v=_kev3L8kF14


Wymienialem przeplywke czyscilem zawory agr i egr jeden z nich wymienilem, natomiast nic nie pomaga.
Na odlaczonej przeplywce nie wystepuje ten objaw, i z tego co pamietam pojawilo sie to w niedlugim czasie po jej wymianie adaptacja nie byla robiona jedynie co zrobilem to zresetowalem kompa.


przy przyspieszaniu delikatnym przy okolo 2000rpm tak jakby sie dlawil i szarpie

Przeczytalem wiele postow ale zaden nie pomogl mi w moim przypadku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 22:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Kolego ja miałem identyczną sytuacje, z tym że w e36 325td wiadomo że to całkiem różne silniki, przede wszystkim pod względem zasilania i układu wtryskowego. W moim był problem dopiero wtedy jak silnik się zagrzał, i czym bardziej gorący tym bardziej i częściej falował, jak domykałem szyby, albo włączyłem klime to jeszcze gorzej, czasem miałem wrażenie że zaraz zgaśnie, ale nigdy tego nie zrobił. Na komputerze wyskoczył błąd o nazwie regulacja obrotów pompy paliwa, więc może u Ciebie też jest coś z pompą, może to tylko kwestia elektroniki i ustawień, albo już po porostu pompa pada, nie te lata co kiedyś. Ja osobiście nigdy tego nie zrobiłem, samochodem jeździłem 2 lata i nastukałem prawie 80 tyś km, zresztą do dziś jeździ i taki jego urok. W brew pozorom to twarde i wytrzymałe samochody, a silniki to już napewno wkońcu od silników jest skrót BMW :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2009, 07:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
Pierwsze pyatnei co zrobiles ze stara przesplywka bo poszukuje bo moja padla

Co do problemu to cos mi sie wydaje ze moze wypadla by sprawdzic podgrzewacz wody czy spirala nie przepalona i nie zwieksza obciazenia silnika. Wystrczy odpiac kabel zasilajacy i zobaczyc czy bedzie falowalo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2009, 11:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 66
Lokalizacja: slask
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
Garaż: domowy
Bartas za zastanawiales sie nad wytryskami czy one czegos takiego nie robia...
U mnie tez faluje ale tylko wtedy jak jest zimny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Plonsk
larencase napisał(a):
Kolego ja miałem identyczną sytuacje, z tym że w e36 325td wiadomo że to całkiem różne silniki, przede wszystkim pod względem zasilania i układu wtryskowego. W moim był problem dopiero wtedy jak silnik się zagrzał, i czym bardziej gorący tym bardziej i częściej falował, jak domykałem szyby, albo włączyłem klime to jeszcze gorzej, czasem miałem wrażenie że zaraz zgaśnie, ale nigdy tego nie zrobił. Na komputerze wyskoczył błąd o nazwie regulacja obrotów pompy paliwa, więc może u Ciebie też jest coś z pompą, może to tylko kwestia elektroniki i ustawień, albo już po porostu pompa pada, nie te lata co kiedyś. Ja osobiście nigdy tego nie zrobiłem, samochodem jeździłem 2 lata i nastukałem prawie 80 tyś km, zresztą do dziś jeździ i taki jego urok. W brew pozorom to twarde i wytrzymałe samochody, a silniki to już napewno wkońcu od silników jest skrót BMW :D


Z tymi obrotami to bujam się już ponad rok ale bardzo dziwne że jakoś tak chwilę po wymianie przepływomierza zaczeło się tak dziać a no i bardzo dobre pytanie jeśli mówisz że to pompa to czemu na odpiętym przepływomierzu wszystko jest ok ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Plonsk
larencase napisał(a):
Kolego ja miałem identyczną sytuacje, z tym że w e36 325td wiadomo że to całkiem różne silniki, przede wszystkim pod względem zasilania i układu wtryskowego. W moim był problem dopiero wtedy jak silnik się zagrzał, i czym bardziej gorący tym bardziej i częściej falował, jak domykałem szyby, albo włączyłem klime to jeszcze gorzej, czasem miałem wrażenie że zaraz zgaśnie, ale nigdy tego nie zrobił. Na komputerze wyskoczył błąd o nazwie regulacja obrotów pompy paliwa, więc może u Ciebie też jest coś z pompą, może to tylko kwestia elektroniki i ustawień, albo już po porostu pompa pada, nie te lata co kiedyś. Ja osobiście nigdy tego nie zrobiłem, samochodem jeździłem 2 lata i nastukałem prawie 80 tyś km, zresztą do dziś jeździ i taki jego urok. W brew pozorom to twarde i wytrzymałe samochody, a silniki to już napewno wkońcu od silników jest skrót BMW :D


Z tymi obrotami to bujam się już ponad rok ale bardzo dziwne że jakoś tak chwilę po wymianie przepływomierza zaczeło się tak dziać a no i bardzo dobre pytanie jeśli mówisz że to pompa to czemu na odpiętym przepływomierzu wszystko jest ok ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 13:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Kolego sprawdz wtryski, jakie mają korekcje?? padające wtryski powodują właśnie takie zachowania. na kompie sprawdz korekcje i napisz tu nam .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 13:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Plonsk
Z wtryskami w tym modelu rzadko kiedy się coś dzieje ponieważ nie są to pompowtryski tylko wtryskiwacze starszego pokroju z tego względu stawiam na to że to coś innego byłem w Mabi i BMW Specjalist powiedziano mi że w tych autach nie mieli przypadków z problemem korekcji wtrysków, lub z padającymi wtryskami natomiast z pompami częściej
żeby sprawdzić wtryski trzeba je zdemontować koszt 450zł i sprawdzić na stole pobierniczym pod kompem nie ma opcji ponieważ po wizycie w tych 2 warsztatach mam spore przeczucie że jest to przepływomierz to nie chce robić sprawdzenia wtrysków

Z góry dzięki za pomoc


Ostatnio edytowano 3 lipca 2009, 13:53 przez Bartas007a, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 13:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Plonsk
Byłem w Mabi W-Wa na sokratesa i w BMW Specjalists Łomianki oto ich diagnoza:

W obu warsztatach auto było podpinane pod komputer- 0 błędów parametry w normie brak pomysłu co to może być ale
Mabi - stwierdziło że koło 2 masowe należało by wymienić i czujnik poziomu oleju ponieważ się świeci kontrolka po odpaleniu i ja to wiem i sam jestem w stanie to zrobić ale nie pojechałem do nich po to żeby uświadomili mnie co jest do wymiany tylko czemu występuje objaw falowania silników - widać kompletnie się nie znają i metodą prób i błedów wymieniali by wszystko po kolei.

BMW Specjalist- przejechał się ze mną gostek podczas jazdy stwierdził że może być to pompa paliwa która poprostu pada ale chwila spytałem go czemu objaw nie występuje jeśli odłączymy przepływomierz bo na odpiętym przepływomierzu silnik pracuje równiutko a obroty nie falują. Stwierdził że może być tak że ktoś wymieniał przepływkę kupując podróbę za 200-300zł i tu jest problem chociaż po przyśpieszeniu nie widać żeby coś było nie tak.

Wymieniałem przepływomierz rok temu chwilę po jego wymianie zaczęło się to dziać mam tylko pytanie na ile można wyeliminować to że na 100% jest to przepływomierz czy jest jakiś sposób?
Chciałbym uniknąć sytuacji że kupuje oryginał za 1000zł i adoptuje go za 300 a okazuje się że dalej to samo

Z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 17:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Bartas007a napisał(a):
na odpiętym przepływomierzu silnik pracuje równiutko a obroty nie falują.

masz odpowiedź na swoje pytanie o szarpanie i falowanie obrotów
Bartas007a napisał(a):
Chciałbym uniknąć sytuacji że kupuje oryginał za 1000zł i adoptuje go za 300 a okazuje się że dalej to samo

orginał mozesz znaleźć za około 600-700 złotych(1250 zł w serwisie). jeżeli kupiłeś przepływke o numerach 0 928 400 468 to musisz ją adoptować a nie tylko reset kompa robić natomiast przepływka o numerach 0 928 400 527 nie wymaga adaptacji.


Ostatnio edytowano 3 lipca 2009, 17:12 przez Biały_79, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 19:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Plonsk
Ok zakładamy że to przepływomierz gdzie należy kupić żeby był 100% pewny oryginalny bosha a nie podróbka po czym poznać jeśli kupujemy przez internet


Poniżej aukcja za 545zł o nr 0 928 400 527
http://www.allegro.pl/item665003931_bmw ... bosch.html



Ten natomiast 779zł zapewniają że oryginał i informują o wymaganej reprogramacji
http://www.allegro.pl/item661573980_prz ... _730d.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 11:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Czujnik masy powietrza

BOSCH

0 928 400 527

Czujnik masy powietrza

Informacje Inter Cars o towarze

indeks: 0 928 400 527

Cena brutto: 582,88 zł

nazwa: Przepływomierz powietrza

opis : Bosch przepływomierz powietrza BMW E38,39,46,53
318-730d, X5 3.0d 98-

producent: BOSCH

W MAGAZYNIE: >9

Ograniczenia

od roku prod.: 2001.02

do roku prod.: 2003.03

Numery zwyczajowe

HFM-5-CI

Znajdź kogoś kto ma duże zniżki w IC i kupisz przepływkę za 450zł
Jeśli nikogo nie masz to mogę podjechać w tygodniu i zamówie Ci
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Plonsk
Usterka usunięta :hurra: ,
Dokonane naprawy : oczyściłem układ ssący, zawór agr oraz egr, wymieniony egr od turbiny na nowy, odłączyłem agr i zaślepiłem przewody zgodnie z tematami które poruszane były na forum .
Tym sposobem wyeliminowałem usterkę falowania obrotów oraz szarpania przy dodawaniu delikatnie gazu, uzyskałem równiejszą pracę silnika oraz czuje znaczną różnicę w mocy mogę powiedzieć że teraz czuć 136km a nie 100 tak jak to było wcześniej auto mniej dymi szybciej gaśnie kontrolka smarowania.

Dziękuję wszystkim za pomoc w moim temacie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL