BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 20:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] tylne spręzny czesto pękają
PostNapisane: 23 lutego 2009, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: opolskie
Witam już druga tylna sprężyna mi padłą w 320d z 98r
mam 2 zapasowe sprężyny gdzieś je kiedyś dostałem jedna z 320 druga z 328 (przynajmniej tak je ktoś opisał) obie oznaczone szarą farbą ale jedna jest ciut jakies 0,5 cm niższą, zwoje tyle samo nie wiem czy można takie założyć do tej pary miałem założone sprężyny oznaczone beżową farbą i te strasznie padają!

_________________
-> e-36 316i -> e-36 320i turing -> e-39 520i -> maÂła ftopa audi a-4 1,9tdi -> e-46 320d -> e-46 Kombi 330i 2003r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: pękłą 2 sprężyna na tej samej stronie
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 10:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 119
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: 320d E46
Witam, nie chciałem zakładać nowego tematu więc podpiąłem się tutaj.
Problem polega na tym że jakieś 6 miesięcy temu wymieniałem sprężyny w moim sedanie z 98r. Z powodu tego iż ciężko było zakupić takie same tzn z kolorem zielonym, zakupiłem dla oszczędności na giełdzie używane podobno z tego modelu, tylko że niby twardsze bo z czarnym paskiem. jak się okazało po założeniu samochód poszedł o 2 cm wyżej ale to nie problem. Dziś znowu ta sama strona pękła. Co zrobić. Kupić nowe , jeżeli tak to jakie najlepiej.
Czy skrócić obydwie w tym samym miejscu i założyć z powrotem, jak to się ma do reszty zawieszenia potem i czy nie będzie problemu.

Ostatnia możliwość mogę dosyć tanio kupić sportowe sprężyny tylko że z e36 czy będą pasowały i czy trzeba wymienić wszystkie czy mogę tylko tył. Samochód stoi na 17calach na oponach 195/50.

Pomóżcie, nie zależy mi na obniżaniu samochodu, najlepiej gdyby było tak jak w wiekszości seryjnych samochodów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 11:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
Witam!
Jesli chodz o ucinanie sprezyn to sredni jest to pomsyl. Wiele osob stosuje takie zabiegi zeby obnizyc sobie samochod tanim kosztem. Problemem jest napewno inna charakterystyka takiej sprezyny i mocne podskakiwanie na dziurach. Kolejna rzecza sa amortyzaotry ktore nie sa zadowolone z takich eksperymentow.
Ja osobiscie balbym sie w aucie RWD majstrowac "domatorsko" przy zawieszeniu, bo w momencie kiedy bedziesz potrzebowal przyczepnosci, jej moze nie byc.

Jesli chodzi o sprezyny to wartoby sprawdzic powod dla ktorych one pekaja. Moze to byc wada materialu (w koncu znowu kupiles uzywane sprezyny ktore obecnie maja ponad 10 lat), moga to byc amortyzatory (nie sa rozlane?), mogl to byc tez zly montaz (moze to springi od xi/xd?) lub przeładowanie samochodu.

Ja na Twoim miejscu kupilbym NOWE zamienniki lub sprezyny obnizajace. Napewno w przypadku obnizajacych nie montowalbym ich tylko z tylu - raz ze bedzie to smiesznie wygladac, a dwa dziwnie działać.
Dopiero na nowych sprezynach masz prawo spodziewac sie "normalnej" zywotnosci, pozatym sprezyny tak jak i inne produkty sa objete gwarancja, wiec jesli cos bedzie nie tak, to to reklamujesz.
Jesli problem zdarza Ci sie po raz drugi, pojechalbym do jakiegos warsztatu RENOMOWANEGO, zapytal ich o rozwiazanie, napewno zaproponuja nowe sprezyny na tyl. Ladnie bym zaplacil (na ich materiale), wzail opisany rachunek i w razie problemów egzekwował gwarancje, bo jesli sam przywieziesz sprezyny to za ich montarz i demontarz ponownie bedziesz musial zaplacic.

Jak w ogole pekla ta sprezyna? U góry?

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 12:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: ciechanow
Panowie ja ten problem rozwiazalem.ori sprezyny zwezaja sie na gorze.tez mi pekly 2 razy kupcie zamiennik i po problemie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 16:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 119
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: 320d E46
Raczej przyczyną było to że chciałem zaoszczędzić i kupiłem już wyeksploatowaną sprężynę.
Montaż był samodzielny ale nie mógł być zły ponieważ wszystko było zdemontowane przy okazji wymieniłem tuleje w wahaczach. Obydwie sprężyny pękły z lewej strony samochodu, w dolne części sprężyny około 2 zwoju. Chyba po prostu pech chciał że to ta sama strona, dziś jak zaglądałem pod samochód można było zauważyć że w miejscu pęknięcia jest dosyć duża korozja.

Teraz już nie ryzykuję i kupie jakieś zamienniki. Mam tylko pytanie czy przy ich zakupie trzeba się sugerować kolorem paska jaki był na starej sprężynie czy tylko modelem samochodu ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 17:23 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 47
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
Ja u siebie w e46 założyłem nowe sprezyny co prawda stare mi nie pekly i jest duuzo lepiej.jeśli chodzi o wybór marki miałem koni ale to nie było to wymienilem na eibacha.auto poszło trochę w dół lepiej się trzyma drogi i jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 18:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: ciechanow
eibachy tez mi pekly.mialem zamienniki z allegro za 150 sztuka i ponad rok luxus!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 17:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 83
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
Mam 328i i pękły mi 2 zwoje po jednym u góry i jednym na dole równocześnie. okazało się że zmęczenie materiału.
Zamienniki wszystkie były za nieskie o jakieś 1,5-2 cm i byłem zmuszony kupić Bilsteina które były identyczne jak te co miałem... niestety jeden duży minus to cena. Jede Bilstein to 2 inne. Przy okazji wymieniłem amory na pełne gazówki.
Ale przy tylnim napędzie to chyba nie ma co oszczedzać na zawieszeniu... Od tej pory tak się tył trzyma drogi że aż miło.

_________________
Moje E46 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... bfc6f137f0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL