BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] dziwny dźwięk i czarny dym
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GostyĂą
Witam !!!

Mam takie pytanie - BMW e46 320d silnik 136Km M47, turbina była regenerowana jakieś 5miesięcy temu, zrobione jest na niej około 6-7tys km, wszystko chodziło idealnie, aż natankowałem jakiegoś ekodiesla na prywatnym cpn. Po przejechaniu jakiś 40km, silnik zaczął przydymiać na czarno, a z pod maski wydobywa się jakiś dziwny świst, słychać turbine typowy dla turbo gwizd, ale poza nim jest także, taki świst, jak by suche łożysko, w wewnątrz auta jest to słyszane jak by spuszczane z koła powietrze. Nie jest on słyszany ciągle tylko po wciśnięciu gazu od jakiś 2tys obr. Niemam pojęcia co się stało, zaraz po tym zalałem go zwykłym dieslem na orlenie.

Co to może być ???

Pozdrawiam !!!

P.S. Auto straciło na mocy.


Ostatnio edytowano 3 sierpnia 2009, 06:47 przez Marcineke36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 22:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Posrpawdzaj węże od dolotu do turbo.Obstawiam ze ktorys sie zeslizgnol lub pękł.

Marcineke36 napisał(a):
natankowałem jakiegoś ekodiesla na prywatnym cpn.
:wstyd:

To tez moglo jej zaszkodzic.

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 22:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
stawiam na wtryski i na pewno coś jest z turbiną skoro słychać świst.

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 22:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 289
Lokalizacja: BSK & FMI
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Nie wydaje mi się aby od złego paliwa padło ci turbo. Bardziej stawiałbym na pompę lub wtryski i w tym kierunku zwróciłbym swoją uwagę. BMW jest szczególnie uczulone za paliwo złej jakości.
Istnieje też możliwość że turbo było lipnie zregenerowane i padło a zbieżność awarii z tym zatankowaniem jest przypadkowa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 22:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
Moim zdaniem to tylko i wyłącznie złe paliwo.

largo5700, jesteś tego pewien?
largo5700 napisał(a):
Nie wydaje mi się aby od złego paliwa padło ci turbo


Właśnie w bardzo dużym stopniu złe paliwo przyczynia się do złego stanu turbiny.

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 16:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 289
Lokalizacja: BSK & FMI
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Na pewno się przyczynia ale czy w przypadku jednego zatankowania lipnego paliwa może paść turbo??????? :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 16:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Ekodiesel ma bardzo mocne własności płuczące mój tata lał to przez pół roku do starego diesla i co troche musiał filtr paliwa wymieniać więc może u ciebie przytkało filtr i silnik nie dostaje odpowiedniej ilości i przechodzi w tzw. tryb awaryjny, a tak na marginesie ekodiesla trzeba więcej spalić na 100 km i różnica w cenie nie jest tego warta bo przejechanie 100 km wychodzi na to samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 16:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 706
Lokalizacja: KRAKOW/FFM
Garaż: było e46 320d <>

jest e92 335 <>
mialem to samo co ty tylko mi cos przegryzlo weza posprawdzaj weze dolotowe pierdola ci tu glupoty z tymi pompami i turbem i czym tam jeszce moze kola sie beda zle kecic czyli nie do przodu tylko w bok jak zalal eko paliwo i szyberdach nie bedzie sie mu otwieral hehehe i prawy migacz bedzie dzialal co drugie migniecie .....kamillo_19 dobrze powiedzial ...sprawdz weze tu masz link co masz sprawdzic

Obrazek


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40


jakbys sluchal kazdego co sie tu wypowiada to bys rozpierdzdielil polowe auta i usterki bys nie znalazl

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 18:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Czarny dym to oznaka podlewania paliwem. Jeśli do tego słyszysz szum/świst to bankowo coś się stało z turbiną, ewentualnie dolotem. Sprawdź go pod względem szczelności i zbadaj luz na wałeczku turbosprężarki.

lakiluk napisał:
Cytuj:
Właśnie w bardzo dużym stopniu złe paliwo przyczynia się do złego stanu turbiny.


Siedze w dizlach już troche lat. Dumam, dumam i nie czaje jaki wpływa ma paliwo na turbulum. PSJ owszem ma i to ogromny, ale paliwko..? Wyjaśnij mi to proszę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GostyĂą
zawsze było lane dobre paliwo, a teraz nie miałem wyjścia zaświeciła się rezerwa a to był akurat jedyny dostępny cpn, przejechałem na tym 40km jeżeli odrazu zaczeło je ciągnąć. Świst czy jak to nazwać, jeżeli auto stoi na wolnych obrotach nic nie słychać, dopiero gdy doda się gazu, gdy się jedzie to czym więcej gazu, tym bardziej słychać tzn mocniej. Wcześniej silnik chodził jak marzenie, zero jakichkolwiek dziwnych dźwięków, czy coś innego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 19:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Moim zdaniem tak jak koledzy wcześniej napisali ........ nie jest możliwe aby złe paliwo uszkodziło turbinę !! Zwykły zbieg okoliczności.

Obstawiam nieszczelność w układzie dolotowym ,ewentualnie wysypała się turbinka i łopatki trą o obudowę.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: OTW.
Moje BMW: E46 CR 150KM
A ten świst przy przyspieszaniu? ja mam takie objawy przy naciskaniu na gaz .pozatym nic .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 20:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 706
Lokalizacja: KRAKOW/FFM
Garaż: było e46 320d <>

jest e92 335 <>
ten swist jest przez to ze jest dziura w wezu identyczna akcjie mialem jak kolega opisuje dodajesz gazu od 1800 obrotow zaczyna dmuchac przez dziure w gumowym wezu zawiast do egr czy agr jak kto lubi

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: dziwny dźwięk i czarny dym
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 07:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Marcineke36 napisał(a):
Witam !!!

Mam takie pytanie - BMW e46 320d silnik 136Km M47, turbina była regenerowana jakieś 5miesięcy temu, zrobione jest na niej około 6-7tys km, wszystko chodziło idealnie, aż natankowałem jakiegoś ekodiesla na prywatnym cpn. Po przejechaniu jakiś 40km, silnik zaczął przydymiać na czarno, a z pod maski wydobywa się jakiś dziwny świst, słychać turbine typowy dla turbo gwizd, ale poza nim jest także, taki świst, jak by suche łożysko, w wewnątrz auta jest to słyszane jak by spuszczane z koła powietrze. Nie jest on słyszany ciągle tylko po wciśnięciu gazu od jakiś 2tys obr. Niemam pojęcia co się stało, zaraz po tym zalałem go zwykłym dieslem na orlenie.

Co to może być ???

Pozdrawiam !!!

P.S. Auto straciło na mocy.

Kolego czy ty ostatnio nie byłeś w pewnym punkcie mechanicznym w Wojkowicach i masz czarnego sedana bo widziałem tam taki przypadek tyle że to nie był aż taki świst tylko wręcz jakby się coś zacierało i aż się wszyscy kurczyli od tego dźwięku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 18:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GostyĂą
morcine - nie to nie ja ;)

Dzięki za podpowiedź odnośnie węży, okazał się pęknięty wąż na samym wierzchu zaraz pod osłoną, paliwo to był tylko zbieg okoliczności ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 18:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GostyĂą
morcine - nie to nie ja ;)

Dzięki za podpowiedź odnośnie węży, okazał się pęknięty wąż na samym wierzchu zaraz pod osłoną, paliwo to był tylko zbieg okoliczności ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Łuków
Moje BMW: e 46 320 Touring
Kod silnika: m47
witam. w mojej buni pojawił się podobny problem. podczas jazdy usłyszałem nagle dziwny świst tak jakby włączyć nawiew na maksa a za mną pojawił się czarny dym. zatrzymałem się zaraz i sprawdziłem poziom oleju- wszystko było ok. auto teraz kopci na czarno w momencie jak załącza się turbina, straciło prawie całą moc i jest słyszalny ten głośny szum gdzieś z okolic turbiny chyba.... byłem dzisiaj u jednego mechaniora który mówi że pewni siadła turbina albo katalizator. coś mi się wydaje że kolo po prostu nie wie sam i chce mnie naciagnąć, na dobrego mechanika muszę poczekać 2 tyg a potrzebny mi jest samochód. jak myślicie co to może być.
z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: złe paliwo
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 21:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Ja miałem to samo. Zalałem "jakieś" paliwo i auto odmówiło posłuszeństwa. Naprawa kosztowała 2610zł. Padła pompa i wtryski. Dlatego nigdy więcej nie zaleje jakiegoś badziewia. takie coś można lać do Golfa II a nie do BMW.

_________________
Mężczyzna ma wał,a nie jakieś przeguby. Z poważaniem Bruce Wszechmogący ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 22:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: ostrĂłw mazowiecka
dziki119 napisał(a):
witam. w mojej buni pojawił się podobny problem. podczas jazdy usłyszałem nagle dziwny świst tak jakby włączyć nawiew na maksa a za mną pojawił się czarny dym. zatrzymałem się zaraz i sprawdziłem poziom oleju- wszystko było ok. auto teraz kopci na czarno w momencie jak załącza się turbina, straciło prawie całą moc i jest słyszalny ten głośny szum gdzieś z okolic turbiny chyba.... byłem dzisiaj u jednego mechaniora który mówi że pewni siadła turbina albo katalizator. coś mi się wydaje że kolo po prostu nie wie sam i chce mnie naciagnąć, na dobrego mechanika muszę poczekać 2 tyg a potrzebny mi jest samochód. jak myślicie co to może być.
z góry dzięki za pomoc


Niech ten twój mechanior posprawdza wszystkie przewody dolotowe intercoolera i węże od turbiny. Podłącz pod kompa i niech sprawdzi do jakich obrotów kręci sie turbina i kiedy zaczyna dymić. Stawiałbym na turbine, ale nie każ mu sie dotykać do tego pocekaj na fachowca


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: złe paliwo
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 09:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Łuków
Moje BMW: e 46 320 Touring
Kod silnika: m47
Alhazar napisał(a):
Ja miałem to samo. Zalałem "jakieś" paliwo i auto odmówiło posłuszeństwa. Naprawa kosztowała 2610zł. Padła pompa i wtryski. Dlatego nigdy więcej nie zaleje jakiegoś badziewia. takie coś można lać do Golfa II a nie do BMW.



u mnie raczej wykluczam paliwo bo tankuje na jednej stacji Shella, stacje istnieje dopiero od pół roku więc nie mogą mieć żadnych syfów w zbiorniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL