BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 lipca 2025, 17:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 328i Coś tłucze przy zmianie biegu.
PostNapisane: 25 maja 2009, 09:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: ÂŁukĂłw
Nie wiem co to może być. Może ktoś miał podobny przypadek.
Podczas jazdy na 1 biegu, gdy wcisnę sprzęgło słyszę takie puknięcie głuche z tyłu samochodu. Takie puknięcie jest zawsze między zmianą 1 biegu na 2 czasami na 3.
Czy to ma jakiś luz z tyłu? Czasem nawet na postoju jak włączam sprzęgło też tak puknie.
Czy to wina sprzęgła czy czegoś innego???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 10:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jeżeli słyszysz to na postoju to może to być sprzęgło. Posłuchaj dokładnie czy jak auto pracuje na postoju, a wciśniesz pedał sprzęgła, to słychać różnicę w pracy (dźwięku) silnika.
Jeżeli jest ciszej po wciśnięciu pedału, to można przyjąć że sprzęgło, a raczej docisk, czy łożysko oporowe, zaczynają kończyć swój żywot.
Możesz wejść pod auto i popatrzeć czy na gumowych łącznikach wału niema jakiś pęknięć, sprawdź luz na krzyżaku.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 10:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: ÂŁukĂłw
Toudi napisał(a):
Możesz wejść pod auto i popatrzeć czy na gumowych łącznikach wału niema jakiś pęknięć, sprawdź luz na krzyżaku.

To jest okej, bo na pierwszy rzut podejrzewałem to. Dźwięk jest wyraźnie z tyłu czy sprzęgło by mogło takie coś też wywołać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 11:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Teoretycznie tak. Dźwięk może być przenoszony po wale i dlatego słyszysz go z tyłu. Rzuć okiem na inny temat, kolega ma taki sam problem.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=48229

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 12:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
Sprzęgło do wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 12:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
Też mam podobne odgłosy z 1 na 2 właśnie z tyłu auta i podejrzewam sprzęgło bo dość wysoko mi bierze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 09:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Tak jak mówi Paweł Toudi sprawdź gumowe łączniki wału i ewentualny luz na krzyżaku. Rzuć okiem na mocowanie tylnego mostu.

Częsta przypadłość w 328i/Ci - mocowanie wózka do karoserii

[img]http://forum.e46fanatics.com/attachment.php?attachmentid=259053&stc=1&d=1202559145]Obrazek[/img]
[img]http://forum.e46fanatics.com/attachment.php?attachmentid=259054&stc=1&d=1202559145]Obrazek[/img]
[img]http://i43.tinypic.com/16j9qe.jpg]Obrazek[/img]
[img]http://i44.tinypic.com/2dw69g9.jpg]Obrazek[/img]
[img]http://forum.e46fanatics.com/attachment.php?attachmentid=259056&stc=1&d=1202559145]Obrazek[/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 10:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Lokalizacja: Wlkp
Moje BMW: E36
Kod silnika: B28
a myślałem że oberwany wózek to wada tylko E36.... :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 10:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
jacek.kupracz napisał(a):
Tak jak mówi Paweł Toudi sprawdź gumowe łączniki wału i ewentualny luz na krzyżaku. Rzuć okiem na mocowanie tylnego mostu.

Częsta przypadłość w 328i/Ci - mocowanie wózka do karoserii


Kiedyś interesowałem się tematem i znalazłem tylko przypadki dotyczące sedana - więc coupe raczej problem nie dotyczy.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 11:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Jacku, nie wiem, po czym wnioskujesz, że problem nie dotyczy CoupĂŠ? Wg E46 Fanatics wygląda to w ten sposób: (przytaczam w oryginale)

...I think that the 328Ci has the most probability of this happening. If you look at another post about this, the 328 has the most occurrences. And the coupe is more likely to develope the cracks. So engine power might have a role in this. heres the list

By Model
323i 24
323ci 52
323iT 1
325i 1
325ci 3
328i 47
328ci 64
330i 1
330ci 4
320D 1
m3 5
199
By Year
NA 10
1999 46
2000 134
2001 6
2002 6
2003 1
2004 1
Total 206


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 12:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
jacek.kupracz napisał(a):
Jacku, nie wiem, po czym wnioskujesz, że problem nie dotyczy CoupĂŠ? Wg E46 Fanatics wygląda to w ten sposób: (przytaczam w oryginale)

...I think that the 328Ci has the most probability of this happening. If you look at another post about this, the 328 has the most occurrences. And the coupe is more likely to develope the cracks. So engine power might have a role in this. heres the list

By Model
323i 24
323ci 52
323iT 1
325i 1
325ci 3
328i 47
328ci 64
330i 1
330ci 4
320D 1
m3 5
199
By Year
NA 10
1999 46
2000 134
2001 6
2002 6
2003 1
2004 1
Total 206


Wnioskuję na podstawie tego, co doczytałem kiedyś, niestety nie pamiętam gdzie to było.
Czytałem również, że w 2001 poprawiono to mocowanie o faktycznie patrząc na Twoje zestawienie potwierdza się to w ilości usterek.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 12:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Ja miałem wyrwane mocowanie mostu, były tez jakieś dziwne dźwięki przy zmianie biegów. Najlepiej przy ruszaniu do tyłu i do przodu (delikatnie) słychać dziwne chrupanie. Koszt takiego zabiegu w ASO BMW około 6-7 tysi (AUTO FUS BMW WARSZAWA)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 12:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
Jest to wada fabryczna E36, E46, Z3 (zależy jaki motor) podobno wzmocnili to w 2001-2002r ale nawet w nowszych to się jeszcze zdarza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 13:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
maliniak86 napisał(a):
Ja miałem wyrwane mocowanie mostu, były tez jakieś dziwne dźwięki przy zmianie biegów. Najlepiej przy ruszaniu do tyłu i do przodu (delikatnie) słychać dziwne chrupanie. Koszt takiego zabiegu w ASO BMW około 6-7 tysi (AUTO FUS BMW WARSZAWA)


Poza ASO około 1000 zł. Chyba nawet na tym forum był wątek ze zdjęciami o przebiegu naprawy.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 06:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
ja zapłaciłem 1500 z częściami. Było to 9 miechów temu i wszystko jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 21:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
a czy może to powodować szybsze zuzywanie sie sprzegła tzn ze czasem za smierdzi w kabinie i wyżej bierze?? bo padło mi sprzęgło, wymieniłem i po 50km gdy cofałem na wstecznym zaśmierdziało, i czasem przy ruszaniu, dodam, że nawet niewariowałem albo lewarek sie w prawa strone przesuwa tak jakby był ustawiony zeby wrzucić piątke, czasem sie tak dzieje szczegolnie po kilku minutach jazdy a potem jest już normalnie....

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 06:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
co do lewarka to jest wina jakiejś tam tulejki..... było gdzieś na forum. (ja mam to samo) po paru minutach zostaje idealnie po środku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL