BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 lipca 2025, 00:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d '01 - most - wymiana uszczelki i oleju.
PostNapisane: 16 marca 2009, 20:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
Witam,
mam pare pytan odnosnie dyferencjalu w 530d.
Zauwazylem, ze sie poci z leksza, ciezko mi zlokalizowac wyciek ale raczej nie cieknie z polosi.
Zauwazylem, ze nie sprzedaja osobno uszczelek jak wynika to z tej strony
http://bmwfans.info/original/E39/Lim/53 ... l-33_1042/
tylko trzeba kupic caly zestaw :(
Moje pytanie, jesli jakims cudem zdobylbym uszczelke nr 2 to czy dam rade sam ja wymienic
bez wyjmowania calego dyferencjalu ???
Przy okazji chcialem wymienic olej, nie sadze zeby poprzedni wlasciciele to zrobili a mam naklepane juz ponad 140k.
Prosze poprawcie mnie jesli sie myle, ale mam chyba dyfer bez tzw. szpery czyli - conventional (non limited slip), tak ???
Jesli tak, to Castrol SAF-XO musze wlac, tylko nie wiem ile wchodzi w moim dizlu, wie ktos moze?
Prosze o podpowiedzi Szanownych forumowiczow.
Uff, no to jeden opisany problem z glowy, a jeszcze pare zostalo ;)

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 21:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem -mysle ze dasz rade ale po co jesli nie kapie tylko sie poci smigaj dalej -olej mozesz wymienic co do jakosci to ci nie podpowiem - nie znam polskich marek-mialem auto ktorym przejechalem na pocacym sie dyfrze 650000 km i dalej gdzies tam smiga w polsce a wiem bo wiem kto nim smiga tylko juz dyfer ciut glosny - co jakis czas sprawdz stan lub tez jesli na podlozu nic sie nie bedzie pokazywac -spij spokojnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 22:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
harnas621 napisał(a):
siem -mysle ze dasz rade ale po co jesli nie kapie tylko sie poci smigaj dalej -olej mozesz wymienic co do jakosci to ci nie podpowiem - nie znam polskich marek-mialem auto ktorym przejechalem na pocacym sie dyfrze 650000 km i dalej gdzies tam smiga w polsce a wiem bo wiem kto nim smiga tylko juz dyfer ciut glosny - co jakis czas sprawdz stan lub tez jesli na podlozu nic sie nie bedzie pokazywac -spij spokojnie

No to troche mnie uspokoiles, musze przyznac, spac spokojnie i tak nie bede ;)
Dzisiaj wytarlem dokladnie dyfer, wyzeruje licznik, przejade ze 100km i znowu sprawdze ile tego sie nazbiera. Zobaczymy.
Koledzy z zaprzyjaznionego forum napisali, ze musialbym wyciagnac dyfer zeby wymienic uszczelke np. nr 2, a i tak nie sprzedaja jej osobno,
wiec jakas paste uszczelniajaca musialbym zapodac.

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 11:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Potrzebujesz SAF-XO 75w90. Dyfer bez szpery.

Pojemność - 1,2 L .


Sprawdź czy na pewno powodem wycieku jest uszczelka nr 2. Przeważnie tak wygląda że to z niej jest wyciek, ale tak naprawdę przyczyną jest simmerring na półosi. Z pędem powietrza olej "zacieka" na tył dyfra.


Dyfer nie powinien się "pocić". Jeśli długo będziesz jeździł z wyciekiem, nawet małym, nie będziesz mógł mieć pewności co do odpowiedniego poziomu oleju w dyferencjale.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 16:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
stones1 napisał(a):
Potrzebujesz SAF-XO 75w90. Dyfer bez szpery.

Pojemność - 1,2 L .


Sprawdź czy na pewno powodem wycieku jest uszczelka nr 2. Przeważnie tak wygląda że to z niej jest wyciek, ale tak naprawdę przyczyną jest simmerring na półosi. Z pędem powietrza olej "zacieka" na tył dyfra.


Dyfer nie powinien się "pocić". Jeśli długo będziesz jeździł z wyciekiem, nawet małym, nie będziesz mógł mieć pewności co do odpowiedniego poziomu oleju w dyferencjale.
Dzieki Maćku za info o oleju, nie bylem pewien co do oznaczen. Wiem, ze dyfer nie powinien sie pocic, ale musze teraz tarcze z przodu wymienc, bo jedna mam krzywa, wiec naprawe dyferencjalu musze odlozyc na pozniej. Wymienie tylko olej i bede obserwowal stan wycieku. Dzieki

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530d '01 - most - wymiana uszczelki i oleju.
PostNapisane: 13 października 2010, 18:52 
stones1, witam mam pytanie... nie wiem jak odkrecic sruby od zabieraka - jedna srobe juz urwalem, sa bardzo zardzewiale. czy trzeba wyciagac caly most i go rozpolowic czy jest jakas inna mozliwosc... i drugie jak wymienic oslony gumowe przegobu zew. i wew. ?? :przestraszony:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL