BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 czerwca 2025, 03:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] problem z automatem 540i
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 12:45 
W związku z tym, że kupiłem swoje pierwsze BMW i przystąpiłem do forum- Witam wszystkich Klubowiczów:)

Niestety pierwszą wiadomość rozpoczynam problemem, który dotknął moją bunię. Przeszukałem całe forum odnośnie mojego problemu, jednak nie znalazłem żadnych konkretów.

Sprawa dotyczy automatycznej skrzyni biegów. Moja 540i została sprowadzona z kanady i ma 4-biegowy automat. Spotkałem się z opiniami na forum że w v8 występowały tylko tiptroniki, a jednak nie. Konkretnie chodzi o to, że skrzynia przełącza się w tryb awaryjny. Wyświetla się komunikat "trans. program" i na zegarach znika podświetlenie biegu. Wtedy auto bardzo powoli reaguje na gaz, a obroty nie przekraczają 2500. W momencie kiedy wyłączę auto, zamknę i otworzę wszystkie drzwi z pilota kluczyka- wszystko wraca do normy. Opisany błąd pojawia się w momencie kiedy chcę energiczniej pojeździć a szczególnie przy wciśnięciu kickdown'a. Wówczas skrzynia redukuje bieg, auto żwawo przyśpiesza po czym czuć jakby obroty wkręcały się szybciej niż zwiększa się prędkość. I właśnie po chwili wyłącza się kontrolka biegu i auto się zamula.

Pytałem o to mechanika, u którego został wymieniony olej w skrzyni biegów i wspomniał że winowajcą jest jakiś elektrozawór. A podobno w tej skrzyni jest ich trzy.
W związku z tym mam trzy pytania:
1. W czym według Was może leżeć przyczyna problemu? Miał ktoś podobny przypadek?
2. Gdzie w Warszawie najlepiej zdiagnozować skrzynię? Myślałem o auto fus na ostrobramskiej.
3. Jaki orientacyjny może być koszt naprawy tej skrzyni?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

pozdrawiam,
Seba


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 13:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
witaj
1-http://www.autotransmisja.pl,
2-WALENT kolo piaseczna 501 336 209 i jest jescze w na starym Ursusie tylko nie pamiętam jak się nazywa
podjedz i napisz jak diagnoza
orientacyjny koszt to 5 kola tak usłyszałem w walent(w ursusie sama robocizna 1200)

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL