BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 23:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] X3 2.0d 04/2006 niepokojący odgłos z okolic skrzyni bi
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 17:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Proszę o postawienie diagnozy przez kogoś zorientowanego.

Gdy manewruję autem na 1 biegu lub gdy poruszam się na wolno 2 biegu, i wykonuję manewry typu włączanie się do ruchu w prawo lub lewo, wjazd na rondo, zjazd z głównej w jakąś małą uliczkę czyli wyhamowanie i wykonanie zdecydowanego skrętu, gdzieś spod auta dobywa się pojedyncze głośne metaliczne stuknięcie czasem ciche i nieznaczne innym razem bardzo potężne do tego stopnia że zatrzęsie autem, nie ma reguły kiedy mocniej a kiedy słabiej. Siedząc w środku ma się nieodparte wrażenie że odgłos dochodzi z tyłu natomiast osoba stojąca na zewnątrz była przekonana że to łupie coś z przodu w okolicy przedniej osi.
Bardzo ważne jest też ze dzieje się tak zarówno przy wciśniętym sprzęgle jak i na wbitym biegu. Wystarczy jechać na jedynce i mocno skręcić kołami bez znaczenia w którą stronę. Ostatnio nawet zdarza się to zjawisko, w momencie gdy wciskam sprzęgło podczas manewrowania po parkingu na przykład wykonam skręt naciskam sprzęgło i trzask jakby coś wskakiwało na swoje miejsce.

Auto było sprawdzane w NASO BMW BAUMGART w Szczecinie u naprawdę dobrego mechanika wszystkie tuleje zawieszenia i półosie w/g diagnozy bez zarzutu, na przeglądzie technicznym niczego nie wykryli i wbili mi przegląd na 2 lata...

Boje się czy w końcu coś nie pierdyknie ostatecznie i będzie problem poważny.

Proszę o pomoc w postawieniu diagnozy lub chociaż określeniu który kawałem auta rozebrać aby dojść do tego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 17:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
prawdopodobnie z przodu przegub któryś się skończył.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 17:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Wyglada na przegub. Na poczatku tylko cyka, puka. Jeśli zużyje sie bardziej zacznie przy skręcie mocno terkotać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zachodnipomorskie
"Wyglada na przegub. Na poczatku tylko cyka, puka. Jeśli zużyje sie bardziej zacznie przy skręcie mocno terkotać."

Nie nazwałbym tego cykaniem czy pukaniem a raczej konkretnym pier...nięciem naprawdę głośnym i na tyle energicznym , że wyczuwalnym przez każdego z pasażerów, nawet jeśli ktoś jedzie po raz pierwszy. Czasem są to dwa, trzy strzały w kilkusekundowych odstępach.

A jeżeli to przegub to mas zna myśli wewnętrzny czy zewnętrzny.

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 20:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Zazwyczaj padają zewnętrzne, ale trzeba to sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 21:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Twoim aucie jest słynny X-drive. Być może problem tkwi w jakiejś usterce silnika spinającego sprzęgło w skrzyni rozdzielczej. Zacząłbym od sprawdzenia blędów i ewentualnie dokonał adaptacji na nowo sterowników.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 21:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Byłem pod komputerem kilka razy poza błędem przepływomierza, który to błąd zresztą jest bez przerwy pomimo wymiany na nowy przepływomierz, błędem bloku czujnika DPF i błędami każdej z 4 świec żarowych nie ma innych błędów...chociaż ostatnim razem był jakiś nieznany kod usterki.
Swoją drogą z tym przepływomierzem to dziwna sprawa, moc jest spoko, paliwa zużywa książkowo czyli średnio 7,3 l/100km a non stop wyskakuje błąd przepływki pomimo wymiany na nową, za to oleju to wciąga tak z 0,5l/1000km. W sumie to chyba jakiś knot to moje X3 :zalamany:


Obawiam się czy właśnie to nie jest jakaś usterka w tym X-Drive pewnie naprawa kosztuje od 5tyś w góre :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: ostrĂłw mazowiecka
Miałem podobny problem w passacie 2006 z przewypłomierzem. Wymieniłem na drugi i komputer pokazywał błąd niskiego poziomu powietrza w dolocie. Olej też brał ale nie tak dużo za to dymił jak cholera. Wtedy sprzedałem passacika :D Może to czas żeby sie rozstać z x3?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 08:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Sprzedać nie no to ostateczna :kwasny: ostateczność ;) . Musi się dać jakoś naprawić jest zbyt ładna w środku i na zewnątrz :) .

Odświeżam ma ktoś pomysł co to może być poza przegubem lub X-drivem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 18:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Zamykam temat.

Ostatecznie wskazówka Jakuba okazała się genialna, padł właśnie silnik krokowy sterujący rozdzielaczem napędu Xdrive.
Opiszę tę usterkę aby ktoś kiedyś miał łatwiej.

W sumie padł nie tyle sam silnik co plastikowa zębatka którą napędza obracany silniczkiem ślimak, za pomocą tej plastikowej części obracany jest o około 3/4 obrotu wałek w Xdrivie, zaś sam wałek rozdziela napęd właśnie na przód lub tył. Gdy silniczek się wyłącza wałek wraca na swoje położenie pierwotne gdyż jest na bardzo mocnej sprężynie. Zęby w tej plastikowej części wyrobiły się w miejscu gdzie współpracuje z metalowym ślimakiem, podczas każdej próby rozdzielania napędu ślimak zeskakiwał a sprężyna powodowała, że wałek wracał na swoje miejsce bardzo dynamicznie, jednocześnie wyłączając napęd na przód. Stąd szarpniecie i głośne pojedyncze metaliczne stuknięcie.

Ślimak jest metalowy a zębatka plastikowa....cały zaś układ pracuje pod sporym obciążeniem...bez komentarza

Występuje tylko komplet silniczek+plastikowa przekładnia, choć bez problemu dają się rozłączyć i złożyć z powrotem.
Serwis podał cenę 2500 zł i z uśmiechem na ustach powiedział ze mają tego aż 7 sztuk w magazynie bo to często pada w X3, na moje pytanie po kiego Ch...ja w tak drogim aucie robią wadliwy plastikowy element w układzie napędowym zrobił bezmyślną minę i nic nie odpowiedział.

Jakub dostał punkta za pomoc

Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL