BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 lipca 2025, 19:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Co to za urządzenie i do czego służy??
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 17:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
tak jak w temacie... dzisiaj BARDZO zaczeło z tego czegoś parować, kontrolka na desce pokazała brak płynu... dodam, że od paru dni auto nie ma mocy, przerywa, falują obroty, spalanie wzrosło...a wiec ponaglam pytanie co to jest i czy jest to poprawne,ze tak z tego KIPIAŁO???? co by ewentualnie z tym zrobić??? link do fotki:

http://img44.imageshack.us/img44/3234/bbbzii.jpg

pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 19:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
to na fotce to taka chłodnica spalin :) spaliny powracające do silnika są chłodzone własnie tam byc moze masz gdzies nieszczelnosc i płyn ci spiernicza własnie tam ,silnik go zasysa wraz ze spalinami poprzez ERG i problem gotowy

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 22:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 144
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: e46 328i
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105540
to nie żadna chłodniczka spalin, tylko termostat EGR i na pewno nie powinno z tego kipieć!!!
chłodnica spalin to ta częśc pod termostatem.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 06:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: okolice Mińska Maz.
Tak właśnie, to jest termostat chłodzenia EGR (nr 11712247723) :hyhy:
pół roku temu wymieniałem u siebie :hyhy:
koszt 120 zł + odpowietrzenie układu :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 09:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
mariuszb napisał(a):
Tak właśnie, to jest termostat chłodzenia EGR (nr 11712247723) :hyhy:
pół roku temu wymieniałem u siebie :hyhy:
koszt 120 zł + odpowietrzenie układu :P


Mariusz, a o co chodzi z tym "odpowietrzeniem układu"?? dam rade zrobić to samemu?? u Ciebie też były takie objawy, że płyn chłodzący szybko "uciekał"? auto szarpało do 3000obrotów i ogólnie było bardzo zamulone?? pozdrawiam!

aha u mnie z tego termostatu tak KIPIAŁO dosłownie jak z czajnika kiedy się woda zagotuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 12:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
tez wymienialem ten termostat okolo pół roku temu. U mnie nic nie parowało tylko po prostu silnik nie trzymal temperatury (był niedogrzany) wskazówka ztrzymywała sie na ok 1/4 i koniec. Wymienilem i wszytsko gra. Z odpowietrzeniem nie ma zadnego problemu. Wystarczy poodkrecać te sruby które sa widoczne (jedna wlasnie na termostacie) na srubokret krzyzakowy

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 12:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
aces napisał(a):
Z odpowietrzeniem nie ma zadnego problemu. Wystarczy poodkrecać te sruby które sa widoczne (jedna wlasnie na termostacie) na srubokret krzyzakowy


Jacek, napisałeś o śrubach (śrubie)... czy tą na termostacie mam odkręcić na max'a?? czy jak??pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 19:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 85
Lokalizacja: otwock
Moje BMW: e46 sedan
Kod silnika: m47nd20
kolego 100% termostat.... kup nowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 19:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
jareke46 napisał(a):
kolego 100% termostat.... kup nowy


Jarek to już wiem ;) kupiłem dzisiaj i niebawem "się przyśle"... a może Ty potrafiłbyś mi podpowiedzieć jak wykonać to "odpowietrzenie". Wyżej kolega Jacek naprowadził delikatnie na temat, ale nie wytłumaczył czy to trzeba na włączonym silniku itp ciekawostek, które na pewno się przydadzą. Pzodr!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2009, 22:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
LUDZIE POMÓŻCIE PROSZĘ!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 00:46 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2277
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Prosze kolego, mam nadzieje ze angielski znasz, specjalnie dla Ciebie porobilem screeny z TIS'a dotyczace wymiany plynu chlodniczego :

http://img402.imageshack.us/gal.php?g=image1k.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 09:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
sorki ze nie napisalem wczesniej:) ja odpowietrzalem na odpalonym silniku na biegu jalowym na niskich obrotach. Kolejno odkrecałem wszystkie odpowietrzniki, powietrze zeszło zaczynał kapać płyn wtedy zakrecałem i tak wszytskie po kolei po dwa trzy razy az powietrze wogóle juz nie ulatywało. Mam nadzieje ze pomogłem chociaz troche??:)

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 09:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
a termostatu nie oplaci sie kupywac na zadnych allegro itp... takie same ceny jak w ASO...

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 10:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
piotres napisał(a):
Prosze kolego, mam nadzieje ze angielski znasz, specjalnie dla Ciebie porobilem screeny z TIS'a dotyczace wymiany plynu chlodniczego :

http://img402.imageshack.us/gal.php?g=image1k.jpg


OGROMNE DZIĘKI ZA TĄ FOTO PORADE :D PLUS DLA CIEBIE!!!:)

aces napisał(a):
sorki ze nie napisalem wczesniej:) ja odpowietrzalem na odpalonym silniku na biegu jalowym na niskich obrotach. Kolejno odkrecałem wszystkie odpowietrzniki, powietrze zeszło zaczynał kapać płyn wtedy zakrecałem i tak wszytskie po kolei po dwa trzy razy az powietrze wogóle juz nie ulatywało. Mam nadzieje ze pomogłem chociaz troche??:)


TAKŻE DZIĘKUJĘ ZA ODPOWIEDŹ :) PLUS DLA CIEBIE!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 15:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Witam koledzy,
tak jak radziliście wymieniłem termostat zaworu EGR oraz odpowietrzyłem układ chłodzenia i wszystko wróciło do normy:D:D:D dzięki ogromne za porady! pozdrawiam! Łuki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL