BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 09:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Stuknięcie przy zmianie biegu z 1 na 2
PostNapisane: 10 września 2009, 18:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: e39 2,5 tds
Witam.
Mam pytanie tak jak w temacie, przy zmianie biegu z 1 na2 słychać jakby delikatne stuknięcie z tyłu autka. Odgłos ten pojawia się w pierwszej fazie wrzucania biegu, czasami to samo dzieje sie przy wrzucaniu 1 biegu.


Ostatnio edytowano 10 września 2009, 21:19 przez longer1234, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 18:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Moze być luz na krzyżaku walu, stukać może dyfer, oraz gumowo-metalowy łącznik skrzyni z walem tłumiący drgania... ;) Najlepiej na kanał i sie dobrze wsłuchiwać, podczas wrzucania biegów...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 19:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1902
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: X5 G05 40i
Kod silnika: B58
Czesta przypadlosc tylnonapedowcow...swoje musiala nakrecic na parkingach i zlotach ;) :P ...moja E46 tez to miala...merc mojego brata tez na to cierpi...norma...tak jak kolega wyzej napisal i napewno znajdziesz przyczyne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 20:51 
longer1234, musisz wejść pod samochód i obejrzeć cały układ napędowy za skrzynią, pokręcić wałem i zobaczysz co się dzieje. Innego sposobu nie ma.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 21:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
Miałem to samo, wkurzało niesamowicie

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 21:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
davids3 napisał(a):
Miałem to samo, wkurzało niesamowicie


i co było przyczyna w twoim przypadku?

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 21:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
COUPE, nie zdążyłem tego zrobic bo sprzedałem samochód ale stawiałem na łacznik wału ale czy to na pewno było to - tego nie wiem.

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57
Ja mam to samo tylko w przednio napedowym Volvo przy szybkiej zmianie z 1 na 2 jest mocny stuk.Bede dopiero to diagnozowal jak pomorze to dam znac

_________________
Zabić muche na bocznej szybie-BEZCENNE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 21:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
bertone napisał(a):
Ja mam to samo tylko w przednio napedowym Volvo przy szybkiej zmianie z 1 na 2 jest mocny stuk.Bede dopiero to diagnozowal jak pomorze to dam znac


Czasami zużyte pól-osie potrafią tak tak walić przy szybkiej redukcji ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 22:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Miałem podobny problem (i w sumie nadal go mam, ale w dużo mniejszym stopniu niż wcześniej). Przy szybkim ruszaniu było słychać stuknięcie - za każdym razem. Wymieniłem wahacz poprzeczny i łącznik stabilizatora i problem zniknął - niestety nie do końca, ale stuknięcie pojawia się sporadycznie. Jutro jadę do mechanika i pogadam z nim o tym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 22:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
pytson! napisał(a):
Miałem podobny problem (i w sumie nadal go mam, ale w dużo mniejszym stopniu niż wcześniej). Przy szybkim ruszaniu było słychać stuknięcie - za każdym razem. Wymieniłem wahacz poprzeczny i łącznik stabilizatora i problem zniknął - niestety nie do końca, ale stuknięcie pojawia się sporadycznie. Jutro jadę do mechanika i pogadam z nim o tym.


Nie wiem jak z zawieszeniem w e39, ale u mnie miałem tez stuki przy mocnym przyspieszaniu przeważnie na niższych biegach, a przyczyna to zużyta tuleja aluminiowo gumowa na jednym wahaczu...

U mnie wygląda to tak... cześć nr 4 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30

Po Czasie Dźwięk nawet był odczuwalny przy dodawaniu, a nawet ujmowaniu gazu w czasie jazdy... Moze u ciebie to dopiero początek i dlatego na razie czasami sie odzywa bo nie ma jeszcze nadmiernego luzu...

A w stacjach obsługi (przeglady) kiepsko wykrywaja te usterki części zawieszenia...
A siła która sie generuje na wahaczach jest ogromna, szczególnie podczas ostrego przyspieszania, oraz szybkiej zmiany biegów

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 22:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 142
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Zaczęło stukać po zbyt ostrym testowaniu tylnego napędu ;) Po wizycie u mechanika okazało się, że trzeba wymienić wahacz i dodatkowo tuleje wahacza, wahacz poprzeczny i łącznik stabilizatora. Tylko, że zostało to powymieniane tylko z jednej strony, więc może tj. piszesz odzywa się ale strona przeciwna.

Podpytam jutro mechanika o te rzeczy które pisałeś w pierwszym poście tego tematu.
5!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 22:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
pytson! napisał(a):
Zaczęło stukać po zbyt ostrym testowaniu tylnego napędu ;) Po wizycie u mechanika okazało się, że trzeba wymienić wahacz i dodatkowo tuleje wahacza, wahacz poprzeczny i łącznik stabilizatora. Tylko, że zostało to powymieniane tylko z jednej strony, więc może tj. piszesz odzywa się ale strona przeciwna.

Podpytam jutro mechanika o te rzeczy które pisałeś w pierwszym poście tego tematu.
5!


Popytaj popytaj ;) Lepiej przed zima sie za to zabrać :P

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 06:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
Ja miałem tak ale uspokoiło się .. szok bo waliło konkret,poruszałem półośkami by sprawdzić luz i hałas ustał.. dziwne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL