BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 czerwca 2025, 06:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Ząbkowanie opon
PostNapisane: 4 kwietnia 2007, 08:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
witam
czym moze byc spowodowane??
aromy?
sprezyny?

pozdrawiam

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Ostatnio edytowano 3 sierpnia 2008, 15:35 przez pablo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2007, 09:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ja stawiam na amorki, a na geometrii byłeś?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2007, 09:15 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
koleiny i szerokie opony tez są przyczyną ząbkowania opon :zly:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [exx]ząbkowanie opon
PostNapisane: 4 kwietnia 2007, 09:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
pablo022 napisał(a):
witam
czym moze byc spowodowane??
aromy?
sprezyny?

pozdrawiam


....przedewszystkim typ opony :] , są poprostu takie modele które się w ten sposób zuzywają ... np Michelin Pilot Exalto... bardzo ładna guma super przyczepność ale przy projektowaniu cos przekombinowali i po kilku/kilkunastu tyś opona jest wyraźnie ząbkowana i niezależnie czy na nowym czy na używanym samochodzie... Exalto wycofano z produkcji... winą była niesymetryczna konstrukcja bieżnika patrząc wzdłuż opony (nie po szerokości bo takich opon to jest sporo) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2007, 10:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: warm-maz
która część opony zurzywa Ci się??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2007, 11:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
amory
:mur: :mur:
wszystkie 4sztuki do wymiany :cenzura:

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2007, 13:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Pablo, kup Bilsteiny, ja kupilem i jestem :hurra: :super:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2008, 09:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
Odgrzewam.

Rok temu zakupilem oponki Goodyear Excellence, bylem z nich super zadowolony i polecalem je nawet tu na forum. Pod koniec zeszlego sezonu stalo sie troche glosno z przodu, ale pomyslalem ze to lozyska zaczynaja szumiec, wiec nie wpadlem na pomysl ze to moje tak bardzo ciche opony :wstyd: .Pozniej nadeszla zima i zmienilem na zimowe, o problemie zaponialem bo po prostu juz bylo cicho. Do czasu gdy znow nie przyszlo mi zmienic na letnie.

Jakos w kwietniu zalozylem opony letnie tak samo jak byly rok temu i problem glosnego buczenia znow sie pojawil. Przy okazji zajechalem do wulkanizatora, ktory poinformowal mnie ze mam "wyzabkowane opony" z przodu. Podjal decyzje, ze przelozy opony przednie na tyl, a tylne da na przod. Przenioslo to "buczenie" opon z przodu na tyl, gdzie jest to o wiele mniej slyszalne. W miedzy czasie pojechalem na sprawdzenie amorkow(jakos niedlugo wymienionych przed kupnem opon), sprawdzenie geometrii i zawieszenia. Nie wykryto kompletnie nic.

Jezdzilem wiec tak do dzis. Jakis tydzien temu zauwazylem ze te opony z przodu zaczynaja sie odzywac. Zadzwonilem wiec do sprzedawcy opon i powiedzialem, ze te opony zabkuja i staja sie coraz glosniejsze. On mi na to ze na 99% Goodyear nie uzna reklamacji, ale mam prawo wiec mam je mu odeslac i on je przekaze dalej do Goodyaera.

Teraz rodza sie pytania. Czy odsylac, czy dac sobie spokoj i nie robic dodatkowych kosztow. Czy mozna "wyzabkowane opony" wyleczyc??? Czy kwalifikuja sie tylko do wymiany? Srednio usmiecha mi sie wydawanie co sezon 1300PLN na nowe opony :kwasny: .

Aha, na stronie Goodyeara znalazlem to:
Kod:
W jaki sposób przeprowadzać zamianę opon na osiach?

Regularna i właściwie przeprowadzana zamiana opon na osiach zapewnia ich jednakowe zużycie. Opony całoroczne powinny być zamieniane według wzorca zmodyfikowanego X: - opony przenoszone na oś napędową zamienia się naprzeciwlegle; - opony przenoszone na oś swobodną pozostają po tej samej stronie pojazdu. Wyjątek stanowi zamiana opon z kierunkowym wzorem bieżnika, które podczas zamiany na osiach należy pozostawić po tej samej stronie pojazdu. W samochodach z napędem na cztery koła opony należy zamieniać według prostego wzorca X – wszystkie opony naprzeciwlegle. Zalecamy przeprowadzenie zamiany opon na osiach co najmniej raz na 10 tys. km. W samochodach z napędem na cztery koła zamianę na osiach powinno się wykonywać nawet co 6 tys. km. Sprawdź zalecenia producenta samochodu dotyczące przebiegów. Jeżeli nie ma żadnych zaleceń, zamianę na osiach przeprowadzaj co 10-12 tys km. Nierówne zużycie opon może być także skutkiem złego ustawienia kół lub problemów mechanicznych. Serwisy Opon Grupy Goodyear oferują usługi w zakresie diagnoz i napraw ogumienia.


Kod:
Zamiana opon na osiach

Mimo iż wiele osób radzi sobie z rotacją opon, to jednak najszybciej i najprościej jest powierzyć to zadanie serwisowi. Informacje na temat właściwej sekwencji i terminów zamiany opon można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu. Jeśli nie ma w niej tych danych, najlepiej przekładać opony po przejechaniu ok. 8-10 tys. km


Czekam na wasze opinie.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 21:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: MAZURY
Też myślałem,że łożyska mi siadają w e60 z 2006 roku a znajomy właściciel serwisu opon powiedział,że na 100% to wina opon i miał racje.Po wymianie opon problem huczenia zniknął ale zapaliła się kontrolka ciśnienia w oponach i czy może mi ktoś pomóc ją wykasować domowym sposobem? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 23:18 
Ząbkowanie opon jest zjawiskiem występującym głównie w przednionapędowych pojazdach, z wielowahaczowym zawieszeniem, na nie napędzanej osi. Otóż przyczyną ząbkowania opon jest konstrukcja zawieszenia oraz samych opon. I to wcale nie dla tego, że są one złe, a wręcz przeciwnie - zbyt dobre. Co prawda brzmi to paradoksalnie, ale ma swoje uzasadnienie - W nowoczesnych pojazdach konstrukcja zawieszenia obliczona jest w taki sposób, aby auto oprócz komfortu, wyróżniało się również zwinnością na drodze, a co za tym idzie sprawnie pokonywało zakręty. Opony renomowanych producentów również są tworzone z myślą o górskich serpentynach i tu właśnie pojawia sie problem... Badania dowodzą, iż większość kierowców narzekających na zjawisko ząbkowania opon to właściciele przednionapędowych kombi, z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym :zdziwko: (tak kombi, ponieważ auta tego tupu mają z reguły zmodyfikowane zawieszenie tylnej osi - jest mocniejsze/twardsze niż w tym samym modelu typu sedan), pokonujący długie odcinki po prostych drogach (przedstawiciele handlowi i inne gady). Czyli mówiąc w prost - Opona która została stworzona do pokonywania zakrętów, nie wykorzystana w tym celu, nierównomiernie się zużywa... Moja rada jest wiec taka, aby raz na jakiś czas przekładać opony z tylnej na przednią oś. Pojeździć czasami po górskich serpentynach (to chyba była by akurat najprzyjemniejsza profilaktyka :hyhy:), albo zamiast tego ostatniego, zrobić chociaż parę razy test łosia ;)

Ps: Właściciele aut z napędem 4x4 (głównie tych terenowych) powinni często kontrolować ciśnienie w oponach, ponieważ różnice ciśnienia w oponach na aucie z napędem 4x4 zwykle prowadzą do ich zniszczenia.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 14:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Anglia
mialem ten problem jak kupilem auto.Huczalo niesamowicie sprawdzilem opony i okazalo sie ze sa wyzabkowane , kupilem 4szt nowych i zmienilem i jest cisza! a te 4 wyzabkowane leza w garazu i mam dylemat czy je wyrzucic bo sa prawie nowe :kwasny: .Czytalem gdzies ze da sie takie opony "naprawic" domowa metoda ktorej napewno nie uzyje to zapiecie sie o kraweznik i rura zeby zetrzec opony na rowno a 2 metoda to specjalna maszyna cos jak wywazarka ,wklada sie kolo i "szlifuje" na rowno zabki.
Ogolnie zabkowanie zalezy od jakosci opon i wzoru bierznika, moje wyzabkowane to jakies chinszczyzny a kupilem conti sport 3 jedne z cichszych i budowe bieznika maja taka ze zabki nie maja prawa powstac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL