BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 00:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] problem z dymieniem i spadkiem mocy od 3.45 tys gdzies
PostNapisane: 10 lipca 2009, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: piekÂło
witam było tak cis mi zaczęła nawalać zaczęło mi strasznie przymulac ale nie kopciła mi nigdy z problemem pojechałem do mechanika ok cos wykrył w przepływce ok grzebał cos i autko zbiera się tylko ze kopci jak cholera jak wcisne do spodu gaz nawet na luzie kurde co on mi tam zrobił i do tego on [cenzura] twierdzi ze ok jest tak musi byc i nie da sobie przegadać mam w bmw chip na 150KM jak ja kupiłem super chodziła a teraz wałek możne reset kompa coś pomrze nie wiem pomocy cos doradzicie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 20:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Cześć

Zmień mechanika .
Następny niech podłączy się komputerem i podczas jazdy kontroluje pracę turbiny .
Ciśnienia jakie dmucha turbo a jakie są oczekiwane,niech sprawdzi co mierzy przepływka a czego oczekuje od niej komp. Niech sprawdzi ...... albo od razu profilaktycznie zaślepi AGR.

To tak na na wstępie.
Dobry mechanik bez kłopotu znajdzie usterkę.

Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: piekÂło
wszystko fajnie ale [cenzura] skasował mnie 400 zł i [cenzura] z tym chodzi fakt ale kopic jak stary wrak aż wstyd wcisnąć gaz na skrzyżowaniu do końca a co moze byc powodem mam car soft troszke sie bawię nim możne jakoś mogę sam zmienic cos reset jakis do ustawien czy cos pomóżcie wolał bym sam to zrobic

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 11:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 77
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20
a filtr odmy wymieniałes?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 16:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: piekÂło
nie a ma cos z dymieniem odma związek hmmm ale to tylko jak nagle dodam gazu jak by za dużo paliwa dostawał na raz cos tam pozmieniał ten mechanik nie da się jakoś tego naprawić w kompie słyszałem o czymś jak reset i sama przepływka wskoczy tylko jak sie to robi i czy to bezpieczne zawsze było ok a po jego grzebaniu w kompie i przepływce kicha po prostu dymi mi pomocy jetem z okolic nowego sącza moze ktoś zna kogoś dobrego co by ustawił wszystko jak należny a nie ten paprok mechanik ł


Ostatnio edytowano 11 lipca 2009, 16:53 przez stah285, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2009, 12:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: PRZEWORSK
Witaj, stah285

Ja mam podobny problem.

Mam 320 d w automacie rok 2005.
Jak nacisnę gaz to potrafi postawić taką chmurę dymu, że mi wstyd.

Na brak mocy nie narzekam. Wczoraj na autostradzie jechałem 218 km/h

Czyściłem już zaworki od turbo i egr oraz sam egr ale to nie pomogło.

Głupio jeździć autem które kopci jak stary wrak.

Jak znajdę rozwiązanie to napiszę.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 11:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: PRZEWORSK
Byłem z moim problemem w serwisie BOSH u Hoffmana w Rzeszowie Armii Krajowej 18.

Zrobili testy i stwierdzili, że
1) przepływomierz oraz EGR nie są ze sobą zestrojone.
2) Ponadto z błędów podawanych przez komputer wynika, że jest jakiś porblem z wtryskami (mówili coś o korekcji dawki paliw ana wolnych obrotach).
3) Zdjagnozowali również turbo i powiedzieli, że kierownica turbiny nie odpuszcza do końca, czyli że w niskim zakresie obrotów silnik jest przeładowany. Przyczyną tego jest podobno jej zabrudzenie nagarem.
Z danych pokazywanych przez komputer podczas jazdy wynikało, że silnik jest przeładowany bo ciśnienie wynosiło nawet do 1,8 a powinno być max 1,1.

Na moje życzenie wymienili mi rówież filtr powierza bo po 10 tyś. był dość zabity.

Generalnie zalecili dokładne sprawdzenie wtrysków oraz ich ewentualna regeneracja lub wymiana na nowe oraz czyszcenie turbiny.
Narazie z tym sie wstrzymuję bo to już grubsze wydatki.

Jeśli chodzi o efekty to z wydaje mi się, że faktycznie nie stawia już takiej ściany dymu przy ruszaniu. Ale dym nadal jest.

Po przeczytaniu posta http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=594846
podjąłem decyzję o zakupie nowych zaworków do EGR i turbiny - 120 zł szt -
w sklepie internetowym http://motomaximus.pl/.
Decyzję o zakupie nowych podjąłem ponieważ wcześniej już czyściłem te zaworki i zawór EGR ale po chwilowej poprawie wszystko zaczynało się od nowa.
Wymienię je obydwa, może faktycznie nowy zawór uciągnie turbinę.

W kwestji odcięcia sterowania zaworem EGR w mojego BMW - stwierdzam, że nie ma takiej możliwości bo komputer wywala błąd i świeci się kontrolka silnika.

Jak zamontuję zaworki to napiszę o efektach.

Pozdrawiam Jacek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 08:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: PRZEWORSK
No i zamontowałem nowo nabyte elektrozawory.
Najpierw ten od turbiny i faktycznie zaczeła inaczej pracować ale kopcenie nie zniknęło.
Dzisiaj wymieniłem zawór sterujacy EGR i w efekcie w końcu przestała kopcić.
Podczas ostrego przyspieszania trochę zadymi ale jest o niebo lepiej.
Jestem zadowolony. :D
O to chodziło. :D
Stare zaworki spróbuję wyczyscić.

P.S.
Zaworki które kupiłem nie są nowe ale firma daje 24 miesięczną gwarancję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 08:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: PRZEWORSK
No i zamontowałem nowo nabyte elektrozawory.
Najpierw ten od turbiny i faktycznie zaczeła inaczej pracować ale kopcenie nie zniknęło.
Dzisiaj wymieniłem zawór sterujacy EGR i w efekcie w końcu przestała kopcić.
Podczas ostrego przyspieszania trochę zadymi ale jest o niebo lepiej.
Jestem zadowolony. :D
O to chodziło. :D
Stare zaworki spróbuję wyczyscić.

P.S.
Zaworki które kupiłem nie są nowe ale firma daje 24 miesięczną gwarancję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL