Byłem z moim problemem w serwisie BOSH u Hoffmana w Rzeszowie Armii Krajowej 18.
Zrobili testy i stwierdzili, że
1) przepływomierz oraz EGR nie są ze sobą zestrojone.
2) Ponadto z błędów podawanych przez komputer wynika, że jest jakiś porblem z wtryskami (mówili coś o korekcji dawki paliw ana wolnych obrotach).
3) Zdjagnozowali również turbo i powiedzieli, że kierownica turbiny nie odpuszcza do końca, czyli że w niskim zakresie obrotów silnik jest przeładowany. Przyczyną tego jest podobno jej zabrudzenie nagarem.
Z danych pokazywanych przez komputer podczas jazdy wynikało, że silnik jest przeładowany bo ciśnienie wynosiło nawet do 1,8 a powinno być max 1,1.
Na moje życzenie wymienili mi rówież filtr powierza bo po 10 tyś. był dość zabity.
Generalnie zalecili dokładne sprawdzenie wtrysków oraz ich ewentualna regeneracja lub wymiana na nowe oraz czyszcenie turbiny.
Narazie z tym sie wstrzymuję bo to już grubsze wydatki.
Jeśli chodzi o efekty to z wydaje mi się, że faktycznie nie stawia już takiej ściany dymu przy ruszaniu. Ale dym nadal jest.
Po przeczytaniu posta
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=594846
podjąłem decyzję o zakupie nowych zaworków do EGR i turbiny - 120 zł szt -
w sklepie internetowym
http://motomaximus.pl/.
Decyzję o zakupie nowych podjąłem ponieważ wcześniej już czyściłem te zaworki i zawór EGR ale po chwilowej poprawie wszystko zaczynało się od nowa.
Wymienię je obydwa, może faktycznie nowy zawór uciągnie turbinę.
W kwestji odcięcia sterowania zaworem EGR w mojego BMW - stwierdzam, że nie ma takiej możliwości bo komputer wywala błąd i świeci się kontrolka silnika.
Jak zamontuję zaworki to napiszę o efektach.
Pozdrawiam Jacek