BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 22:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Spadki obrotow przy zimnym silniku 328Ci
PostNapisane: 7 października 2008, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: Cambridge
Witam

Wiem ze duzo ludzi ma z tym problemy i szperalem troche po necie ale wszedzie podaja mi inne rozwiazania - jedni mowia ze cos zatkane inni ze juz mam po aucie a w serwisie BMW powiedzieli mi ze te auta tak maja i to jest normalne... :|

oto co sie dokladnie dzieje:
http://uk.youtube.com/watch?v=asrfWKyUM ... re=related

tak jak u tego kolesia co kilka minut (na video w 30 sek) spadaja obroty na zimnym zilniku (jak jest juz cieply to nie zauwazylem zeby sie tak dzialo). czasami spadna tylko troche a czasem sie prawie dusi i niemal gasnie (choc nigdy jeszcze nie zgasl) i zaraz od razu wracaja do normalnego poziomu

czy ktos jest w stanie cos poradzic? czy jest sie czym martwic? jeszcze dodam ze czym jest zimniej tym nizej spadaja te obroty.
Z gory dziekuje.

_________________
"srali muchy bedzie wiosna" - moj stary
E36 320i Coupe -> E46 328Ci Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2008, 17:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
Mam ten sam problem od kupna auta w e46 320i tylko na zimnym silniku i nie moge sobie z tym poradzić, podłanczam sie:)

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 09:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 1855
Lokalizacja: Krk - Bobrza Góra :P
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: m57
fightfear napisał(a):
Wiem ze duzo ludzi ma z tym problemy i szperalem troche po necie ale wszedzie podaja mi inne rozwiazania

Marku - i tutaj też podadzą Ci "różne rozwiązania" - musisz po prostu posprawdzać rózne rzeczy i w końcu dojdziesz do tego co u Ciebie nawala ;)

tu masz kilka wątków z obrotami, ale założę się, że jest ich więcej:
przykład 1
przykład 2
przykład 3
przykład 4
przykład 5

napisz później co w końcu nawalało - w mojej buni jest podobna zabawa.. :kwasny:

_________________
ex - e36 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 13:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 98
Lokalizacja: zabrze
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52
ale ogolnie rzecz biora na 10 e46 328 8 ma problem z tymi 8 obrotami na zimnym ......

a co do przykladow to wiekszosc przypadkow albo dotyczy e36 albo dotycyz ciaglego falowania a nie tylko na zimnym i co parenascie sekund.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 13:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Może ja pomogę, miałem identyczny problem, i okazało się że przyczyną była pompa wody- rzecz którą chyba nikt nie wziąłby pod uwagę przy takich objawach, a jednak u mnie było właśnie to, po wymianie jak ręką odjął, tylko że u mnie oprócz problemów z obrotami było czuc zapach płynu chłodniczego, oraz było widac że deliaktnie go ubywa, był to minimalny ubytek, ale jednak.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 13:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Tylko nie rozumiem co ma wspólnego pompa wody z spadającymi wolnymi obrotami przy zimnym silniku.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 17:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: Cambridge
dzieki za odp anya - obadam co i jak i zaraz napisze co z tego wyniklo
musze jeszcze chyba wymienic czujnik parkowania i nie dziala mi tez ogrzewanie tylnej szyby wiec czeka mnie niedlugo wizyta w serwisie - powiem im przy okazji zeby zerkneli na te obroty moze cos madrego wymysla (choc watpie)

_________________
"srali muchy bedzie wiosna" - moj stary
E36 320i Coupe -> E46 328Ci Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2008, 23:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Wiem że sytuacja jest ciężka do uwierzenia ale tak właśnie było, objaw falujących obrotów miałem z 5 miesięcy a po wymianie pompy od razu ustało więc to nie mogło byc nic innego, bo nic więcej nie wymieniałem, a trwało to zbyt długo żeby się miało dziwnym zbiegiem okoliczności naprawic akurat po wymianie pompy. Może poprostu było tak że pompa, która jest na pasku przycinała się i to powodowało że silnik schodził z obrotów, a po rozgrzaniu objaw ustawał, nie przychodzi mi do głowy inne wytłumaczenie.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2008, 10:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 585
Lokalizacja: Poznań
Ja też mam ten problem z obrotami, ale występuje on bardzo rzadko. Fightfear jak coś się dowiesz to daj znać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2008, 14:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: Cambridge
znalazlem jeszcze cos takiego
http://uk.youtube.com/watch?v=4eGh2b9CqT4
sa tu jakies rozwiazania w komentarzach ludzi ktorzy tez mieli ten problem ale ja nie jestem zbyt dobry z niemieckiego wiec nie rozumiem do konca - moze ktos lepiej zna?

_________________
"srali muchy bedzie wiosna" - moj stary
E36 320i Coupe -> E46 328Ci Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2008, 18:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 885
Lokalizacja: z duzego pokoju
fightfear napisał(a):
http://uk.youtube.com/watch?v=4eGh2b9CqT4


Wybralem tylko senowne komenty, a wiec tak:
Kod:
Nockenwellensensor!
Typisches Symptom, das sollte eigentlich im Fehlerspeicher stehen...
ZĂźndspulen wĂźrde ich aber auch nicht ganz ausschliessen.


Typowy symptom zepsutego czujnika polozenia walu korb., to powinno byc zapisane jako kod bledu w pamieci komputera. Nie wykluczalbym tez calkiem cewek zaplonowych.

odpowiedz:

Kod:
Ja, das war im Fehlerspeicher hinterlegt, war auch meine Vermutung. Getauscht, nichts ist.. Auch nichts mehr im Fehlerspeicher. Theoretisch läuft das Auto fehlerfrei, laut Fehlerspeicher, tut es aber nicht!


Tak, to bylo zapisane w pamieci, przypuszczalem tez ze to to. Wymienilem, nic sie nie zmienilo. Tez zadnego bledu w pamieci kompa. Teoretycznie wedlug komputera chodzi bez bledow, jednak w rzeczywistosci tak nie jest.

Kod:
Vielleicht die Kraftstoffpumpe...? Mir ist ein Fall bekannt wo der Motor mit Standgas immer abgesoffen ist. Es war die Kraftstoffpumpe...


Mozliwe ze to pompa paliwa..? Jest mi zanany przypadek, gdzie silnik na wolnych obrotach "wytracal" :) obroty. To byla poma paliwowa.

_________________
Obrazek
Bald Mein Wagen ;)
http://www.youtube.com/embed/ixuicqPQY9Q?rel=0
http://www.youtube.com/watch?v=CQcVJsNxPNs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2008, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Lokalizacja: Cambridge
nie mialem na razie czasu sie tym zajac ale inny wlasciciel beemki powiedzial mi ze to jest problem z jakimis pierscieniami od vanos'a - ponoc standardowe wykonane sa z materialu ktory zawodzi.

wszystko jest dokladnie wyjasnione na tej stronie
http://www.beisansystems.com/

a tutaj jest wyjasnione jak to naprawic:
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm

sa tez instrukcje do innych modeli silnika

nie jestem mechanikiem i nie wiem czy to akurat to czy nie ale mysle ze warto sprobowac. jedyny problem jest taki ze po pierwsze podobno bmw nie sprzedaje tych pierscieni osobno (trzeba kupic caly system vanos) a po drugie kupujac nowa czesc znajdziemy w niej te same wadliwe pierscienie ktore ponoc po jakims czasie znowu sie spie****a.

na w.w. stronie mozna takowe pierscienie zakupic osobno i w dodatku sa wykonane z lepszego materialu - bardziej trwalego i elastycznego niz ten od bmw

co o tym sadzicie?

edit:
jeszcze tylko dodam skad ten koles to wiedzial
http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e39/7494631-2.html
jest tam tez wiele wyjasnione a takze napisane co na to wszystko ludzie z bmw wiec warto przeczytac

_________________
"srali muchy bedzie wiosna" - moj stary
E36 320i Coupe -> E46 328Ci Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 14:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: Tczew
Witam. tez mam problem BMW E46 328 identycznie jak na filmiku który pokazałes. Tez nie wiem jak sie za to zabrac.. jedni mówili cewki, zminiłem cewki i nadal to samo. Silnik krokowy tez ok (wyczyszczony w pełni sprawny), we wtorek jade zostawic do mechanika na dluzej.. niech grzebie moze cos znajdzie. jak nie to serwis (choc nie wiem czy tam cos pomoga) i wtedy chyba ja spale... Zeby ktos mi zalatwił czesci które pokazujesz na tamtych zdjeciach to podejme sie tego i wymienie. koszt wymiany nic mnie nie kosztuje. Potrzeba tylko troche czasu. (oczywiscie zwróce koszt kupna) Sam juz nie wiem gdzie za co sie zabrac. Komputer nic nie pokazuje... Wiec duze prawdopodobienstwo ze jest to jakies uszkodzenie mechaniczne. jak cos wiecej bede wiedział dam znac. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: i co nikt z was tego nie naprawil dajcie znac
PostNapisane: 14 września 2009, 21:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 147
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: bmw e61
Kod silnika: N52b30
i co nikt z was tego nie naprawil dajcie znac czy ktos wymienial te uszczelki na vanosie z tego co sie orientuje to jest bolaczka e 46 na podwojnym vanosie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL