BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 18:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d (150KM) spadek mocy - turbina czy przeplywka
PostNapisane: 14 września 2009, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Pomorze
witam
przeczytalem wiekszosc watkow odnosnie spadku mocy w silnikach diesla BMW no i widze troche osob na tym forum zajmuje sie ta problematyka, prosze o jakies rady

zauwazylem ze ok 2500 obr/min pojawila sie dziura, wydaje mi sie ze, auto jakos ogolnie gorzej przyspiesza w dolnych predkosciach obrotowych, a dodatkowo wyraznie widac, ze jakby sie zacinalo przy jakichs 2500 obr/min (wyglada to tak jakby silnik nie dostawal paliwa) i dopiero po kilkakrotnym nacisnieciu pedalu gazu (slabe przyspieszanie) wkoncu zaczyna naprade dobrze przyspieszac, dodatkowo zauwazylem ze jak silnik ma jakies 1300-1500 obr/min i mniej (niska predkosc obrotowa) i zmienie bieg z mniejszego na wiekszy (npz 2 na 3) to po wcisnieciu gazu silnik tak jakby zaczyna sie dusic i gwaltownie spadaja obroty (praktycznie jak nie wcisne sprzegla to gasnie)
dodam, ze odma wymieniona, filtr powietrza tez, przewody podcisnieniowe sprawdzone sa dobre, uklad dolotowy wydaje mi sie ze jest szczelny, zaworki na turbo i egr wyczyszczone (nie wyskakuje zaden blad w INPA wiec chyba sa ok), wyczyszczony egr, zastanawiam sie teraz czy to turbo, a moze przeplywomierz jest padniety (pomimo braku bledu na kompie)
moze jakies wskazowki ???, jakies sposoby w jaki sposob sprawdzic turbo i przeplywke ???, zastanawiam sie jeszcze na filtrem paliwa bo nie wiem kiedy byl ostatnio wymieniany

prosze o jakies wskazowki co do dalszych poszukiwan usterki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 20:55 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Postawil bym na przeplywke. Zrob diagnoze podczas jazdy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 22:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
Filterek wymień bo to wyjdzie na dobre na pewno. Stawiał bym na przepływkę, miałem tak w swojej m47 jak ją kupiłem auto zaczynało jechać od 2,5 tys ale wychodziły mi czasy 80-120 bardzo rożne i wyraźnie czasami lepiej przyspieszał a czasami gorzej. masz dostęp do inpy podepnij przejedź się i będziesz widział jak się przepływka zachowuje. Pamiętaj że nową przepływkę musisz adaptować disem

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: TomaszĂłw Maz
Koledzy mam problem wyczyściłem EGR i juz tak nie muli mi sie przy 2500 obrotów ale jeszcze czuc taki spadek mocy na 3 i 4 biegu i nie wiem co to moze byc Prosiłbym o jakaś pomoc :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 14:49 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
To wyczysc jeszcze zawor od turbosprezarki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Pomorze
elektrozawor juz czyscilem zastanawiam sie jeszcze czy nie kupic jednego nowego zeby sprawdzic, zawsze moze byc na zapas moze sie pozniej przyda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 18:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Mozesz kupic na allegro sa po 120 zl PIERBURG, powinno sie poprawic. Czytalem kiedys na tym forum ze ktos czyscil te elektrozawory i nic nie pomoglo dopiero zalozyl nowe i autko zaczelo smigac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 13:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: TomaszĂłw Maz
Kolego to muwisz zebym wyczyscił zawor od turbo sprezarki i powinno byc dobrze Czesto sie dzieje tak w tych beemkach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 17:57 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Tak przeczyść jeszcze ten zawor od turba i zobaczysz czy jest jakas poprawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 119 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL