BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 23:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Co to za część ?
PostNapisane: 23 września 2009, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Lokalizacja: S-dz
mam pytanie może trochę głupie ale lepiej się dowiedzieć, kupiłem niedawno e46 coupe i mam pytanie co do jednej części pod maską co to jest bo obejżałem masę silnikow bmw i w żadnym tego nie było oto zdjęcia:

Obrazek

Obrazek


Ostatnio edytowano 23 września 2009, 18:34 przez capt66, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 18:38 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
To jest pompa odpowiedzialna za redukcje szkodliwych substancji spalin.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Lokalizacja: S-dz
ma to jakiś wpływ na jazdę,moc itp. ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: TOMASZOW LUB.
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52B25
witam.to jest pompa;http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM31&mospid=47638&btnr=11_2188&hg=11&fg=50 ja tez jej nie posiadam.nie wiem tylko dlaczego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 19:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
RAFO moze dlatego ze masz starszy typ silnika, kolega capt66 ma silnik M54 z grudnia 2000 r. i raczej dlatego on ma ta pompe a ty nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 19:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Lokalizacja: S-dz
z tego co widzę kolega ma silnik 2.5 170km a ja mam w swoim 2,2 o tej samej mocy.

warto inwestować w ten silnik w celu podniesienia mocy ( może nawet turbo albo kompresor) i ile by się z tego wycisnęło przy w miarę bezpiecznej konfiguracji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: TOMASZOW LUB.
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52B25
guzior napisał(a):
RAFO moze dlatego ze masz starszy typ silnika, kolega capt66 ma silnik M54 z grudnia 2000 r. i raczej dlatego on ma ta pompe a ty nie.

wedlug realoem byly wersje z ta pompa i bez,tylko dlaczego.w moim aucie sa mocowania do pompy(ale nigdy tam nie byla montowana),a wszystkie wyjscia do tej pompy sa zaslepione orginalnymi zaslepkami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 20:14 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Na tej stronie jest pokazane ze 323 czyli silnik M52 nie posiada tej pompy http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... se/engine/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 20:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
ja mam m54 z 2001r i nie mam tego odkurzacza ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 20:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: TOMASZOW LUB.
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52B25
capt66 napisał(a):
z tego co widzę kolega ma silnik 2.5 170km a ja mam w swoim 2,2 o tej samej mocy.

warto inwestować w ten silnik w celu podniesienia mocy ( może nawet turbo albo kompresor) i ile by się z tego wycisnęło przy w miarę bezpiecznej konfiguracji

tez myslalem nad tym,ale koszty wynikajace z zalozenia turbiny lub kompresora dorownaja wartosci auta,oczywiscie mowie o zestawach dedykowanych(chuba ze cie stac)np.http://www.g-power.com/952.html?L=1&car ... dukt_Start mozesz zajac sie sam kompletowaniem podzespolow,montazem i regulacja(bylo wiele tematow o tym).zycze powodzenia i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 20:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: KrakĂłw
Z tego co pamietam, ta czesc wystepuje w autach na rynek usa, takie ichniejsze wymogi czystosci spalin czy cos, ale pewnosci nie mam, tak tylko mi sie obiło o uszy bo kiedys na innym forum tez ktos o to pytał. Twoje auto nie jest przypadkiem sciagniete z usa?
Hm chociaz po vinie wychodzi ze europejskie 320 wiec dziwna sprawa :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 21:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Lokalizacja: S-dz
moja sztuka jest na 100% na rynek europejski z tym że robiona na indywidualne zamówienie, odwiedziłem osobiście salon w którym była zakupiona. gdzie można rozszyfrować wyposażenie auta po numerze win ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 08:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
U mnie w e46 z samego początku 2002r. nie ma tego ustrojstwa :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 09:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
capt66 napisał(a):
moja sztuka jest na 100% na rynek europejski z tym że robiona na indywidualne zamówienie, odwiedziłem osobiście salon w którym była zakupiona. gdzie można rozszyfrować wyposażenie auta po numerze win ??


Na przykład u mnie, sprawdź PW wysłałem ci specyfikację twojego auta.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 09:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
widzialem koledzy takie ustrojstwo w qp z 92.07 325i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 14:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Lokalizacja: S-dz
dzięki bardzo za rozkodowanie win.


widzę że turbo się nie opłaca w tym silniku.

a jak jest ze swapem na silnik od m3 e46 trzeba wymieniać wszystko poza blachą czy raczej większość podzespołów może zostać np. skrzynia, sprzęgło itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 16:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: TOMASZOW LUB.
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52B25
capt66 napisał(a):
dzięki bardzo za rozkodowanie win.


widzę że turbo się nie opłaca w tym silniku.

a jak jest ze swapem na silnik od m3 e46 trzeba wymieniać wszystko poza blachą czy raczej większość podzespołów może zostać np. skrzynia, sprzęgło itp.

witam.sprzeglo napewno(wiecej mocy trzeba przeniesc na kola),hamulce do zatrzymania tej ''mocy'' i napewno jeszcze pare rzeczy .ale wszystko sie da tylko $$$$$$$$$$ i jeszcze raz $.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 17:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Lokalizacja: S-dz
że potrzeba $ na to to wiem, a skrzynia, wiązka, dyfer itp. jest możliwość np. włożenia silnika 1jz gtt i wydaje mi się że przy silniku typowo BMW mniej części musiałbym wymienić.
widziałem e46 sedan z silnikiem m3 ale niestety już nie pamiętam strony bo bym doczytał czy dużo części było do wymiany.

koło 20k pln na pewno by to kosztowało jak nie więcej. to jest narazie sprawa przyszłościowa ale chciałbym już mieć rozeznanie jakieś w temacie.




kurde poczytałem trochę i widzę że masę problemów jest z tym jedyne dobre rozwiązanie to m54b30 + kompresor ewentualny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL