BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 23:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Zmieniłem 330xd na 320dA :) ,kilka pytań
PostNapisane: 28 września 2009, 08:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Witam, do niedawna jeździłem 330xd M57 (do soboty) no ale stało się i mam już 320d M47N w automacie, powiem Wam moje spostrzeżenia, 320d 150koni nie jedzie dużo gorzej od 330xd , wiadomo do setki 330d bije na głowę 320d ale to jest tylko 1s różnicy, uważam że nie ma większej różnicy w przyśpieszaniu powyżej 130km/h na moje oko idą tak samo, rachunek jest prosty napęd na 4 koła mocno trzyma auto. Niestety napęd na sam tył daje się we znaki na zakrętach, zakurzoych i mokrych drogach, to co robiłem w X to pojęcie przechodziło , w tej niestety strach dodać gazu na zakręcie bo od razu zapala się kontrolka trakcji, gdzie w X przez 40tyś km zapaliła mi się może 3 razy w zakęcie i gazem w podłodze.

Krótko mówiąc 320d nie prowokuje do szaleństw i jest super komfortowa, jak dla mnie wypas.
Auto 320d M47N(150koni) 2002r. Automat
W związku z powyższym wywodem mam kilka pytań,
1. Czy automat w 320d jest taki sam jak w 330d ?
2. Czy trzeba wgrać nowszy sterownik dde ze względu na turbinę, która podobno padała właśnie przez soft,?
3. Czy odma jest satrego czy nowego typu.?
4. Jaką mają normę euro

Proszę również o opinie posiadaczy takiego zestawu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 10:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
u mnie jest jeszcze filterek w odmie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Zgorzelec
Witam. Mam 320d z maja 2002r.
ad.1 - nie znam odpowiedzi bo mam manual.
ad2. - problem dotyczył aut sprzed 2002 (tak mi powiedziano w serwisie, ale w historii mojego auta była adnotacja o wymianie turbiny w ramach akcji serwisowej więc nie wiem jak jest z tą data graniczna naprawdę)
ad.3 - miałem odmę starego typu z filterkiem. Kupiłem nową w serwisie (plastikowy separator - chyba juz innych nie produkują)
ad.4 - norma EURO 3
Pozdrawiam. Michał

_________________
Zobacz mojego Turaska ;-) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=550845#550845


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 12:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: warszawa
napisz jaka różnica w spalaniu

_________________
e30 325ia
e36 325td
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 13:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Ale super dwoniłem do serwisu o podanie histori auta

Ostatnie dane mają z 2004 przy przy przebiegu 64000 była na naprawia gwarancyjnej miała wkładaną nową turbawkę i soft do sterowania, oraz pompę paliwową
Miła Pani powiedziała że to była akcja serwisowa, więc temat turbiny mam z głowy (mam nadzieję) :hyhy:
Teraz mam najechane 187000 i mi się to zgadza 30000tyś rocznie.

Dopiero przejechałem 200km ale już widzę różnicę w spalaniu na plus oczywiście, tamta średnio wychodziła 8,5-9l W tej bedzie gdzieś 6,5 - 8L

330 w trasie na 55l zroniłem nie dotykając prawie gazu tekord 780km na 55l tutaj podejrzewam że jadąc w podobny sposób walne lekko 1000km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 14:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: waw
w trasie zrobisz jakies 900-1000km jadac spokojnie jak dziadek i bedziesz musial zatankowac 60 litrow. komputer po zatankowaniu bedzie pokazywal zasieg 1050km :rotfl: . oczywiscie trasa, predkosci 80-110km troche zatrzymywania i delikatnego wyprzedzania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 14:34 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Skad ten pomysl by zmieniac 330d na 320d ? :zdziwko: Zwykle robi sie na odwrot :zdziwko: .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 17:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Bo żeby mieć taki cukierek jak mam teraz w trzy litrowym silniku tym 204konie trzeba mieć duuuuuuuuuuuużo więcej pieniędzy, i wybrałem pośrednie rozwiazanie. Wole mieć cukierka w 2.0d niż zdezolowane 3.0d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 18:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
:zdziwko:

Aha . A co jej dolegalo , tzn. twojej 330xd ? (chyba juz sprzedales wiec mozesz napisac)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 19:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Spalanie w 320d będziesz miał mniejsze tylko wtedy, gdy nie będziesz dotykał padełu gazu lub tylko go muskał. W trasie przy predkości 140-180km/h i dynamicznym przyspieszaniu spala to samo, z tym że 320d się mocno namęczy.
Poza tym przepasć w przyspieszenieu i elstyczności.
Twoja 330xd słabo jeździła, bo miałeś kiepskiego moda. Jak pamietam miałeś tam max niuton przy 1800ob/min :zalamany: a dalej już tylko spadek na łeb na szyję :/

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 22:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
piotres napisał(a):
:zdziwko:

Aha . A co jej dolegalo , tzn. twojej 330xd ? (chyba juz sprzedales wiec mozesz napisac)


Nic jej nie dolegało!! jednak cena części zamiennych powala na kolana,

Tego auta które mam teraz szukałem prawie rok i się opłacało, niestety taką dostać po lifcie z motorem 204hp to już grubsz kasa
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=58459


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL