BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2025, 20:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Niecodzienny test na ukladzie chlodzenia M52 2,8l
PostNapisane: 11 października 2009, 16:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Rybnik
Wstęp
Zdiagnozowano na moim silniczku uszkodz. uszczelkę pod głowicą.
Okazało się, że sama głowica nie nadaje się do ponownego użycia -> "nowa" głowica + nowa uszczela. Pomimo to układ nadal działa jak z walniętą uszczelą. Mądre głowy wymieniając poszczególne elementy układu chłodzenia doszły do wniosku, że jedyną możliwością jest uszkodzony blok silnika.

Nie chcąc pogodzić się z tym faktem (portfel tym bardziej się nie zgadza) przystąpiłem do czytania forum(wcześniej nie nie mogłem - cała sprawa toczyła się z dala od cywilizacji), poszukując wskazówek: jak odpowietrzyć układ, jak to, jak siamto.

Układ jest zalany wodą

Etap I
Zalałem i odpowietrzyłem układ zgodnie z instrukcją robertbmw. Po uzyskaniu pionu na wskaźniku - kapanie spod zbiorniczka wyrównawczego(zespolony z chłodnicą) - wniosek taki, że po "wylaniu" całej wody z układu zacznie się autko przegrzewać.
Po raz kolejny odpowietrzyłem układ i jeszcze ze 3 razy - efekt zawsze ten sam.

Etap II
Wykręciłem odpowietrznik z nad termostatu(górny wąż) i nałożyłem na mocowanie odpowietrznika wąż 12/16 o długości ok 1,5m tak aby stworzyć dodatkowy zbiorniczek wyrównawczy, a jednocześnie widzieć co się dzieje w układzie. Zalałem przez nałożony wąż, odpowietrzyłem układ, zatkałem końcówkę węża od góry i przystąpiłem do "badania pacjenta".

Spostrzeżenia:
1. Visko jest nowe i pracuje poprawnie - raz wicher jest, raz nie ma, ale tylko na ciepłym.
2. Termostat jest nowy i wydaje się, że pracuje normalnie - dolny wąż robi się gorący.
3. Na wolnych obrotach widać jak bąbelki śmigają wężem do góry, ale poziom wody na wężu jest w miarę stały.
4. Podnosząc obroty stopniowo do góry można zaobserwować, że bąbelki znikają, a po zdjęciu nogi z gazu po 10s otrzymujemy bardzo intensywny wypływ bąbli przez krótki czas, a następnie sytuacja się stabilizuje.
5. Po jakimś czasie na wysokości poziomu wody na wężu zaobserwowałem nalot/osad koloru jasno brązowego.
6. Biały dym z rury wydechowej(o którym do tej pory nie wspomniałem) przestał się pokazywać po dłuższym rozgrzaniu silnika.

Pytania:
1. Czy te bąbelki to: CO, para, powietrze ??
2. Osad to olej czy też zwykły osad z układu, który po wymianie głowicy zrobił ledwie 100km.

Jeśli ktoś może podsunąć jeszcze jakiś sposób poza zalaniem układu glikolem lub jakimś innym BORYGO(zamierzam to jutro zrobić) to dawać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 17:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 35
Lokalizacja: Navan/Katowice
Moje BMW: E39 535i
Wydaje mi sie ze moze to byc blok.
Nalot na wezu to chyba nie dobry znak.
u mnie silnik 3,5l - kiedy odkrecilem termostat plyn byl idealnie czysty, termostat bez sladu rdzy czy czegokolwiek, w wezach czysciutko, bylem dobrze zdziwiony ze tak czysto a auto ma 200000 km, tak wiec niechce zapeszac ale ten brazowy kolor czy to nie jest olej ?

_________________
https://www.dropbox.com/s/wwtm6nd7c3r63d2/F1%20Jump.gif?dl=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL