BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Plusowy zacisk klemy - grzeje się !
PostNapisane: 19 marca 2007, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
BMW e39 99/00 520i Mam pytanie dlaczego po dłuższej jeździe plusowa klema grzeje się około (60 stopni). Moim zdaniem to nie jest normalne. Minusowa ma temperature normalną. Sprawdziłem czy nie jest zaśniedziała bo wtedy mogłaby się grzać ale wszystko jest w porządku. Jeszcze jedno na tej klemie jest ładunek wybuchowy (podczas zderzenia wybucha i odłącza akumulator) i czy to że ona się grzeje blisko tego ładunku to też moim zdaniem nie dobrze. Co wy o tym sądzicie???

_________________
BMW E39 520i


Ostatnio edytowano 4 sierpnia 2008, 15:56 przez mbill, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2007, 21:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e28
Kod silnika: M30B28
elektrolit sprawdzałeś czy masz. zobacz czy cały aku się nie grzeje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2007, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: WaÂłcz
cały aku jest ok bo ma 2 tygodnie a poza tym to jest bezobsługowy i sie nie grzeje tylko klema jest ciapła

_________________
BMW E39 520i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2007, 20:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e28
Kod silnika: M30B28
bezobsługowy powiadasz.

Co oznacza termin akumulator bezobsługowy?
Akumulator bezobsługowy nie wymaga dolewania wody destylowanej. Żaden akumulator, który nie jest hermetyczny nie jest 100% bezobsługowy. Większość akumulatorów nazwanych reklamowo „bezobsługowymi” posiada otwory odpowietrzające oraz otwory umożliwiające dolanie wody najczęściej pod klapkami lub naklejkami.
Przykładem faktycznie bezobsługowych akumulatorów są spotykane na rynku polskim akumulatory spiralne produkowane przez firmę “Optima”. Każda cela jest zwinięta w spiralę tzn. tak, jak gdyby wziąć normalną celę i ją zrolować „w naleśnik”. Przy czym pomiędzy płytami dodatnimi i ujemnymi znajduje się żel lub inny materiał, w którym jest uwięziony kwas siarkowy - takim materiałem może być np. tkanina z włókna szklanego. Zwinięcie celi w spiralę pozwoliło na znaczne obniżenie oporu wewnętrznego akumulatora co skutkuje wyższymi prądami rozruchu. Natomiast wprowadzenie włókna pozwala na obniżenie parowania wody z elektrolitu, czyli uzyskania akumulatora de facto bezobsługowego. To z kolei pozwala na całkowicie hermetyczne zamknięcie akumulatora. Nie ma korków i nie da się dolać wody. Te akumulatory nie lubią jednak całkowitego rozładowania jak i przeładowania. To dobre akumulatory ale do dobrych samochodów (ze sprawną instalacją elektryczną). Ponadto jest drogi, choć rekompensują to wartości prądów rozruchu. Zwinięcie cel w spiralę podniosło znacznie odporność na wibracje i wstrząsy. Akumulator może być montowany w każdej pozycji nawet „do góry nogami”.

skopiowane stąd: http://www.akumulatory.auto.pl/porady.htm#5

może padł ci regulator napięcia ładowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, 13:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Zielona GĂłra
Witam,
Nawiązując do tematu postu, mam podobny problem w moim e46 320d z 2003roku.
Tyle tylko ze w moim przypadku powodem grzania się klemy jest to ze zadziałał ładunek pirotechniczny znajdujący się w niej. Tak przynajmniej podejrzewam, bo autko kupiłem z taką wadą. pytanie tylko czy ładunek nie rozłączył zupełnie klemy czy sprzedający po rozłączeniu się klemy wcisną ją spowrotem. A to że grzeje się klema to wina niedokładnego styku. Pytałem w ASO ile kosztuje naprawa - 500 + 200 robocizna.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, 18:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1723
Lokalizacja: Puszcza Biała
sprawdź czy klema jest czysta i dobrze dolega i przykręć ją dobrze bo to może być powodem

_________________
---525e
---1802
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL