BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 13:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Dwie zagadki - fotki
PostNapisane: 22 października 2009, 17:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E39
Witam
Grzebałem przy Buni i klucz wpadł mi pod silnik (3,0d) na osłonę. Odchyliłem ją od przodu, wydobyłem klucz, ale zauważyłem ... toto pomarańczowe jak na fotce. Znajduje się mniej więcej na wysokości turbiny i z jednej strony dochodzi przewód. Druga strona jest dziwnie czysta, tak, jakby skądś wypadł. Wygląda jak jakiś czujnik, ale nie mam pojęcia od czego i w którym miejscu jego miejsce :zdziwko:

Obrazek

Jak już byłem pod spodem zdjąłem rurę ssącą od turbo, które nowiutkie było założone rok temu i ma ok. 30 tys. przelotu. Widać na nim olej na ssaniu. Zero luzów na osi, cichutko sobie świszcze, niby wszystko OK, tylko ten olej ... Czy to norma, czy coś się złego z nią dzieje?

Obrazek

_________________
Pozdrawiam
Piotrek

TOURING 530d na co dzień
CORRADO G60 z ... miłości :serce:
ZJ V8 Gold '96 dla ... bulgotu V8 :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E39
No co Wy? Nikt nie wie, co to jest .... toto pomarańczowe?

_________________
Pozdrawiam
Piotrek

TOURING 530d na co dzień
CORRADO G60 z ... miłości :serce:
ZJ V8 Gold '96 dla ... bulgotu V8 :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 17:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
jak dla mnie jak na turbo co ma 30kkm przebiegu to troche niepokojace.
A czy w wezach do IC jest olej?

Moze regeneracja nie tak do konca sie powiodla i jakies uszczelniacze puszczaja?

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 19:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
"Toto" pomarańczowe wygląda na kawałek bagnetu od sprawdzania poziomu oleju.
Jak by padł jakiś czujnik to już byś dawno o tym wiedział ;)

Natomiast olej z tej strony turbiny bierze się z oparów olejowych odpowietrzenia skrzyni korbowej po odmie - ten cieńszy wąż od spodu filtra wchodzący od góry rury ssącej.

Natomiast to zapocenie na turbinie świadczy o nieszczelnym uszczelnieniu pomiędzy rurą a turbiną. Musisz to usunąć bo auto łapie lewe i do tego brudne powietrze co przekłada się na osiągi , spalanie i niszczenie turbiny-silnika.
kup nowe uszczelnienie a jak nie to podam Ci mój przepis :D

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 20:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E39
Cytuj:
A czy w wezach do IC jest olej

NIe wiem, muszę sprawdzić, dodam, że filtr powietrza czysty ... olej zanika gdzieś w 1/3 długości rury ssącej za turbo.
Kune napisał(a):
Moze regeneracja nie tak do konca sie powiodla i jakies uszczelniacze puszczaja?

To była nóweczka z Turbo Tec-u, a tych turbin akurat się nie regeneruje .... "nie ma do nich części zamiennych, a jeśli ktoś twierdzi, że się da, to mnie normalnie okłamie" ... to są słowa z serwisu i ja w nie wierzę, bo pokazywali mi takie turbiny po pseudo regeneracji.

muda44 napisał(a):
"Toto" pomarańczowe wygląda na kawałek bagnetu od sprawdzania poziomu oleju.

Problem w tym, że bagnet jest na swoim miejscu w całości i nie dochodzi do niego żaden przewód jak do "toto-ego" :P Jak się wpatrzysz na pełnym rozmiarze fotki, to widać go po lewej stronie. Ponadto prawa strona jest dziwnie czysta, jakby skądś wypadł, stąd też moje przypuszczenie,, że to jakiś czujnik.
Właściwie, to leżał on sobie troszkę dalej nie pod samym turbo, ale za nim w kierunku skrzyni.

muda44 napisał(a):
kup nowe uszczelnienie

No właśnie ... na turbinie od strony dolotu jest taki gumowy, karbowany pierścień (czy to masz na myśli pisząc o nowym uszczelniaczu?), na który jest naciskana rura ssąca ... bardzo lekko wchodzi i schodzi. Nie ma na niej opaski zaciskowej. Jak jest u Ciebie ... masz opaskę, czy nie?

muda44 napisał(a):
podam Ci mój przepis :D

Dawaj :zdrowko:

_________________
Pozdrawiam
Piotrek

TOURING 530d na co dzień
CORRADO G60 z ... miłości :serce:
ZJ V8 Gold '96 dla ... bulgotu V8 :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 23:43 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
shogun ---> jak noweczka to tym dziwniej, moze udaj sie do Panow, powiedzia cos ciekawego. Ja juz u nich tez kupowalem turbaffke do DCI, bardzo przyjemna obsluga i wszystko do dogadania. Ja nie mialem zadnych problemow z Garettem.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 15:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Ten karbowany pierścień-uszczelnienie nie ma prawa mieć luzów!!!!!
Kup czarną uszczelkę gumową w tubce jak silikon firmy kager w focie ( albo coś odpornego na olej i dość mocne ). Wyczyść dobrze uszczelnienie np nitro i rurę w miejscu gdzie uszczelnia.
Nałóż uszczelnienia równo z tymi cienkimi tarczkami co wchodzą w rurę i wsadź w rurę. Po wsadzeniu wyrównaj w środku palcem uszczelnienie żeby odrze przylegało do rury.
Poczekaj do następnego dnia żeby trochę związał uszczelniacz ( bo na świeżo może wyjść bokiem lub w środku rury i nie będzie szczelne albo co gorsza coś z tego uszczelniacza co może wyjść może się oderwać i wpaść do wirnika ) ale nie do końca - za sztywne też nie może być żeby rura przy wciskaniu na siłę nie pękła.
Posmaruj olejem część wewnętrzną uszczelnienia która nachodzi na turbinę i delikatnie nałóż.
Przed montażem wyczyść te zapocenie na turbinie żebyś widział czy nadal się nie poci.

Mam nadzieję że napisałem w miarę zrozumiale :)

Wyciągnij to coś pomarańczowe na zewnątrz - może będzie coś więcej widać.

Opaski w tym miejscu nie ma.
No cóż - taniej :|

A co do turbiny to w tym miejscu jest zasysanie powietrza i nawet gdyby była po stronie ssącej nieszczelność na wirniku to by została wypchnięta do góry w stronę IC a nie cofała się w stronę filtra.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 20:12 
WITAJCIE koledzy i może koleżanki. jestem nowy na forum i z góry przepraszam za umieszczenie mego pytania tutaj a jest ono następujące - czy ktoś wie kto może załatwić książkę serwisową do bmw 530d e39 z 2003 z wpisami??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 20:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E39
Kune napisał(a):
shogun ---> jak noweczka to tym dziwniej, moze udaj sie do Panow, powiedzia cos ciekawego. Ja juz u nich tez kupowalem turbaffke do DCI, bardzo przyjemna obsluga i wszystko do dogadania. Ja nie mialem zadnych problemow z Garettem.


Pewnie się do nich wybiorę, choć gwarancja wyszła trzy miesiące temu. Ale nic, zobaczymy, co fachowcy powiedzą

muda44 napisał(a):
Wyciągnij to coś pomarańczowe na zewnątrz - może będzie coś więcej widać.

Ok, w sobotę zanurkuję pod spód i pstryknę fotkę lepszym aparatem

_________________
Pozdrawiam
Piotrek

TOURING 530d na co dzień
CORRADO G60 z ... miłości :serce:
ZJ V8 Gold '96 dla ... bulgotu V8 :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL