BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 23:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 8 marca 2012, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Witam,
Odebrałem dziś auto od mechanika który wymienił pompę paliwową.
Auto zaczęło odpalać, ale po złapaniu temperatury po około minucie od włączenia motoru zaczyna falować.
Na desce rozdzielczej świeci się kontrolka ASC, turbo nie działa.
Czy podczas włączenia zapłony ma zapalać się check engine?
Inpą idzie wejść do podzespołów wyposażenia auta natomiast nie można zdiagnozować silnika.

Auto przed oddaniem mechanikowi jeździło bez zarzutów teraz to jest katastrofa.
Proszę o rady i sugestie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 8 marca 2012, 19:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 42
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Reklamacja u wykonywającego usługę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 8 marca 2012, 19:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
adrianem napisał(a):
Reklamacja u wykonywającego usługę.


tłumaczy tym, że on tylko naprawił pompę w zasadzie po to oddałem mu auto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 8 marca 2012, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 42
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Przed jego ingerencją auto zachowywało się normalnie? Jeśli tak to coś jest nie tak. Pamiętajmy, ze mechanik to w większości przypadków też diagnosta. Powinien stwierdzić co poszło nie tak i temu zaradzić. Jeśli masz z nim taki problem może czas najwyższy go zmienić. Ja tez długo szukałem odpowiedniego fachowca przejeżdżając się parę razy na innych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 11 marca 2012, 14:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Witam,
Udało się zdiagnozować auto i z czytałem błędy:
54 boost pressure sensor
38 air mass meter
101 boost conroll

Dobrze rozumiem, że chodzi to przepływomierz?
Czy jego wymiana pomoże czy coś jeszcze będzie do wymiany?

Dla mnie dziwne że przed wymianą pompy auto jeździło ok a po naprawie pompy nagle nie żyje przepływa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 11 marca 2012, 15:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
p1etro napisał(a):
Witam,
Udało się zdiagnozować auto i z czytałem błędy:
54 boost pressure sensor
38 air mass meter
101 boost conroll

Dobrze rozumiem, że chodzi to przepływomierz?
Czy jego wymiana pomoże czy coś jeszcze będzie do wymiany?

Dla mnie dziwne że przed wymianą pompy auto jeździło ok a po naprawie pompy nagle nie żyje przepływa.


1. Sprawdż podłączenie przepływki
2. sprawdź podłaczenie czujnik doładowania (z tyłu kolektora)
zmierzyć okablowanie(jeżeli dobre)bpotem podmieniać na sprawne

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 11 marca 2012, 16:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Kentos, błędy tyczą się sprawdzenia?

Jeżeli tak to pewnie wzięły się z próbnego odpalenia auta bez podłączonego kolektora ssącego.
Po usunięciu błędów już się nie pojawiły także ok.
Ale auto dalej jest mułowate tzn nie załącza się turbo.

Mam kolejną dawkę błędów z diagnozy:

16 SUPPLY VOLTAGE
68 solenoid valve einspritzmenge
70 control unit injection pump
72 start of injection actator-controller
114 can-bus


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 11 marca 2012, 16:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 129
Lokalizacja: Puławy, lubelskie
Moje BMW: E32
Kod silnika: M30B35
Lipa.
To są bardzo nie ciekawe błędy. Mogą wskazywać na uszkodzoną pompę lub problemy ze sterownikiem pompy lub silnika. Może być też zapowietrzony układ paliwowy. Jak tych błędów nie było wcześniej to jedź do gościa i się dogadaj. Albo naprawia tak jak powinno być albo pokrywa kosztu naprawy np w aso albo w innym dobrym zakładzie. Jak czujesz że nie jest on w stanie tego zrobić to zostaje tylko opcja druga. On ma pokryć koszta naprawy na podstawie faktury z innego zakładu. Może więcej napsuć niż naprawić. Tym bardziej że w takich sytuacjach naprawia się po kosztach aby auto wyjechało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 11 marca 2012, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
seba7er, na jakiej zasadzie robi się diagnostykę pompy?
Ten mechanik był u mnie i nie potrafił połączyć się z silnikiem.
Mi się to udało po oddaniu auta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 13 marca 2012, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Kolejna dawka błędów z inpy:

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 13 marca 2012, 20:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 129
Lokalizacja: Puławy, lubelskie
Moje BMW: E32
Kod silnika: M30B35
Podejrzewam że mogli coś przypadkiem z instalacją zrobić. Gdzieś ją przyciąć. Ale może być problem z kompem lub gdzieś masa nie przykręcona.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 13 marca 2012, 22:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
seba7er napisał(a):
Podejrzewam że mogli coś przypadkiem z instalacją zrobić. Gdzieś ją przyciąć. Ale może być problem z kompem lub gdzieś masa nie przykręcona.


Jedynie co serwis miał wykonać to regenerację pompy paliwowej.
Czy przy wymianie pompy mogli jakimś cudem przestawić rozrząd?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 14 marca 2012, 09:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 129
Lokalizacja: Puławy, lubelskie
Moje BMW: E32
Kod silnika: M30B35
Jak ją wyjmowali to oczywiście że tak. Mogli czegoś nie dokręcić i się poprzestawiało. Co się działo z silnikiem że dałeś do regeneracji. Rzucił palenie czy nie równo pracował.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 14 marca 2012, 17:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
cała instalacja DDE a pompa wtryskowa do sprawdzenia wraz z ustawieniem prawidłowym pompy względem reszty rozrządu oraz kąt wtrysku do ustawienia...

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 14 marca 2012, 17:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
seba7er napisał(a):
Jak ją wyjmowali to oczywiście że tak. Mogli czegoś nie dokręcić i się poprzestawiało. Co się działo z silnikiem że dałeś do regeneracji. Rzucił palenie czy nie równo pracował.


Silnik stanoł na trasie, silnik wcześnij pracował bez zastrzeżeń.
Nie chciał odpalić.

Kentos napisał(a):
cała instalacja DDE a pompa wtryskowa do sprawdzenia wraz z ustawieniem prawidłowym pompy względem reszty rozrządu oraz kąt wtrysku do ustawienia...


Byłem u innego mechanika i pierwsze co zapytał czy tu jest VP44 twierdząco mówiąc że tak to powiedział, że pompa do regeneracji.
Oddałem dziś auto na reklamacje.
W zasadzie się nie dziwie że to pompa ponieważ za pierwszym razem gdy oddałem auto i dzwoniąc kontrolnie co z autem to powiedział że ma problemy z ustawieniem pompy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 29 marca 2012, 20:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
odebrałem auto od mechanika, ale ręce mi już opadają.
Auto odpala trzyma obroty, ale turbo nie ciągnie jak powinno.
Czuć ewidentny spadek mocy.
Inpa wskazuje przepływomierz.
Po skasowaniu błędów i jeździe próblnej mam błąd:
control unit injection pump,
Pytanie takiej kategorii czy inpa jest wiarygodnym programem do diagnostyki jeżeli chodzi np o przepływomierz i inne parametry silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 30 marca 2012, 08:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
Moje BMW: E46 318D
Kod silnika: M47
p1etro napisał(a):
odebrałem auto od mechanika, ale ręce mi już opadają.
Auto odpala trzyma obroty, ale turbo nie ciągnie jak powinno.
Czuć ewidentny spadek mocy.
Inpa wskazuje przepływomierz.
Po skasowaniu błędów i jeździe próblnej mam błąd:
control unit injection pump,
Pytanie takiej kategorii czy inpa jest wiarygodnym programem do diagnostyki jeżeli chodzi np o przepływomierz i inne parametry silnika?



W silniku M47 nie sprawdzisz w INPA ile zasysa Ci przepływka.... Awarię przepływki można poznać w następujący sposób:
Na pierwszych 3 biegach gaz w podłogę i ekonomizer powinień dojść na każdym biegu do końca skali.....
W przeciwnym razie przepływka mierzy tylko skrajne wartości, ECU "obcina" dawkę paliwa i auto słabo jedzie.....
Z którego rocznika masz swoją 320d? Z tego co wiem to występowały w tym aucie wadliwe przepływki Bosha...Z końcówką numeru 314.
Należy w tym wypadku wymienić ją na poprawiony z numerem nie pamiętam dokładnie ale chyba 527....
Po wymianie przepływki należy również zaadoptować nową przepływkę DISEM dopiero wtedy będzie auto jechało naprawdę dobrze:)

Można jeszcze ewentualnie spróbować zrobić dziurkę w przepływce, tutorial do znalezienia na forum, być może coś sie poprawi, a jeśli nie to można ją zalepić.....

W m47 brak mocy może być również spowodowany zabrudzonymi zaworkami egr i turbiny, należy je rozebrać i wyczyścić.....
Może zasysać też lewe powietrze poprzez przetarty wężyk któregoś z tych zaworów....
Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 30 marca 2012, 09:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 129
Lokalizacja: Puławy, lubelskie
Moje BMW: E32
Kod silnika: M30B35
INPA jest jak najbardziej wiarygodnym programem do diagnozy.

W m47 bez problemu można sprawdzić masę powietrza odczytaną z przepływki.
Test z ekonomizerem może wskazać na jakieś niedomagania w sterowaniu silnikiem ale to nie jest podstawa do wymiany przepływki. Jak turbo nie będzie doładowywało to ekonomizer nie dojdzie do końca a powodem może być wężyk lub zawór albo wiele innych czynników. Doradzanie o wymianie przepływki na tej podstawie to głupota.

W tym przypadku należało by odczytać błędy w sterowniku pompy bo jest taki błąd w dde.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
seba7er napisał(a):
INPA jest jak najbardziej wiarygodnym programem do diagnozy.

W m47 bez problemu można sprawdzić masę powietrza odczytaną z przepływki.
Test z ekonomizerem może wskazać na jakieś niedomagania w sterowaniu silnikiem ale to nie jest podstawa do wymiany przepływki. Jak turbo nie będzie doładowywało to ekonomizer nie dojdzie do końca a powodem może być wężyk lub zawór albo wiele innych czynników. Doradzanie o wymianie przepływki na tej podstawie to głupota.

W tym przypadku należało by odczytać błędy w sterowniku pompy bo jest taki błąd w dde.


Witam,

Sprawdzałem przepływomierz INPA.
Przy podłączonej wyskakuje przekroczona wartość od 30.
Przy odpiętej wartość jest stabilna na poziomie 6, wiadomo komputer "symuluje" dawkę.
Przy podpiętym ciężko rozbujać auto do 2,5 jako tak jedzie potem straszne opory, ekonomizera nie zamknąłem na 3 biegu
Przy odpiętej trochę lepiej, ale to nie to, udało się zamknąć ekonomizer.
Sprawdziłem węże ciśnieniowe, zawór i wydają się ok.
Jak odczytać błędy w sterowniku pompy?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 320d problem po wymianie pompy vp44
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 20:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 129
Lokalizacja: Puławy, lubelskie
Moje BMW: E32
Kod silnika: M30B35
INPA tego nie zrobi. Jak już to jakiś serwis bosch lub diesel serwis. Kts to odczytuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL