BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 czerwca 2025, 20:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Skaczące obroty 3.0 diesel e46 m57
PostNapisane: 5 października 2009, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 32
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: X5 e53
Kod silnika: M57N
Witam. Jak w temacie, na biegu jałowym i ciepłym silniku słychać lekko falujące obroty, podczas jazdy np. na 3 biegu przy nie wielkiej prędkości i i pedałem gazu w jednej pozycji czuc bardzo delikatne szarpanie auta do przodu. Może ktoś miał już doczynnienia z czymś takim i może pomódz. Czy może to być przepływomierz? Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 19:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Kolego miałem podobny problem,troche sie naszukałem wymieniłem po drodze kilka niepotrzebnych czesci a okazalo sie....

Na listwie wysokiego cisnienia z tyłu(zeby sie tam dostac musisz zdemontowac filtr pylkowy a potem odkrecic jego mocowanie 4 sruby na gwiazdke nie wiem jaki rozmiar inaczej tam nie dojdziesz)(i odkrecic gorne obudowy silnika imbusem) jest czujnik ktory daje impuls do kompa,zdejmij wtyczke spsikaj wd40 lub czyms podobnym, posmaruj wazelina techniczna, i powinno pomuc...powinno..
W moim przypadku problem byl na laczeniu czyjnika z wtyczka, zasniedzialy kable...a objawy mialem dokladnie takie same szarpala podczas jazdy z gazem w jednej pozycjii.
Pozdrawiam,napisz jak poszlo... :ok:

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 20:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 113
Lokalizacja: BI / NKE
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
batonostrow napisał(a):
może pomódz



Jasiu 1979 napisał(a):
powinno pomuc...


Sorry za OT,ale czasami zaczynam wątpić.... :/ Wróćcie do szkoły, a dopiero później piszcie publicznie,bo to jest żałosne. Smutne, że to właśnie użytkownicy BMW :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 19:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Nikt Cie nie prosił o czytanie tego, doctorek, więc w czym problem...
Przykro mi z tego powodu, szkoła była może i pod gore, ale autor postu nie prosił o sprawdzenie tego pod względem ortograficznym lecz o pomoc w naprawie autka...
Może na złe forum się wpisałeś..polecam ortograficzne albo polonistyczne...
A apropo użytkowników bmw to nie jest to ani moja pierwsza marka ani ostatnia pojazdu jaki posiadam to co ma piernik do wiatraka... :dobani:

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 19:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 32
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: X5 e53
Kod silnika: M57N
Spróbuję zrobić tak jak napisałeś z tym WD40, może jutro. Dam znać czy pomogło. Komentarz drugiego kolegi ZBĘDNY !!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 18:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Spoko batonostrow, tacy znawcy...no cóż nie pomogą ani zaszkodzą...
Napisz co i jak ...bedziemy dalej radzić...bez dyktanda...

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 32
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: X5 e53
Kod silnika: M57N
Witam. Sorki że tak długo się nie odzywałem. Zrobiłem tak jak pisałeś z tymi kostkami, popsiukałem WD40, tylko niewiem czy te co pisałeś. Pod filtrem kabiny z tyłu silnika były dwie (ciężki dostęp) i dodatkowo tu przy przepływomierzu powietrza (z przodu) były też dwie kostki, które potraktowałem WD40. Efekt Taki: na ciepłym silniku obroty raczej równe, na zimnym obroty równe lecz podczas jazdy, przy trzymaniu równo pedału gazu czuć delikatne szarpanie. Zastanawiam się cały czas czy nie jest to wina przepływomierza powietrza. Poszukam kogoś kto mógłby dać na próbę przepływomierz ze swojego auta. Odezwę się jak coś wymyślę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 19:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Nie obstawiał bym przepływki...jak masz dojscie do kompa to podepnij go i zkoncentruj sie na cisnieniu w listwie..skoro przerywa to musi skakac,potem trzeba dojsc czemu skacze..czujniki itp...
Moja do tego zaczeła rano falowac na wolnych,i zauważylem ze dłuzej lapie swoja temperature,przypuszczam ze zwalił sie podgrzewacz elektryczny...

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57
Panowie a co powiecie na przepustnice???Moze jest zawalona i trzeba ja przeczyscic.Ja dokladnie taki przypadek mialem w poprzednim aucie z tym ze problem sie nasilal,najpierw zaczolem od przeczyszczenia silniczka krokowego potem okazalo sie ze czyszczenie przepustnicy przynioslo 100%satysfakcje

_________________
Zabić muche na bocznej szybie-BEZCENNE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 07:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: warszawa
ja bym stawiał na rozwarstwiony kolektor ssący sprawdź go dokładnie czy się gdzieś nie poci w moim 3,0 d e-39 miałem takie objawy , to jest bolączka bmw :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 10:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Cytuj:
Panowie a co powiecie na przepustnice???


Diesel nie ma przepustnicy.

ulinek3 napisał(a):
ja bym stawiał na rozwarstwiony kolektor ssący


To prawda że w 330d dochodzi często do rozszczelnienia kolektora.
Jednak nie sądzę aby opisywane objawy miały coś wspólnego z tym faktem.
Gdy kolektor , dolot jest nieszczelny pojawia się spadek mocy,kopcenie na czarno i często słychać świst uciekającego powietrza tłoczonego przez turbo.
Mało prawdopodobne jest również uszkodzenie przepływomierza ,gdy przepływomierz jest totalnie zwalony komputer nie widzi go w obwodzie. Podstawia uśredniony stały parametr w trybie awaryjnym, wtedy auto traci moc ale nie szarpie i nie faluje obrotami. W pamięci komputera zostaje zapisany błąd!.Gdy przepływomierz mierzy ale zaniża pomiar co zdarza się notorycznie we wszystkich autach diesla we wszystkich koncernach. Auto traci na mocy -sterownik obcina dawki paliwa,auto zamula i nie ma błędu w pamięci ECU.
Również wtedy nie powinno pojawiać się falowanie/szarpanie itp.
Myślę że powinieneś skupić się na układzie zasilania paliwem cienienie w szynie jak pisał JASIU ponadto,pompa,filtr ,możliwość zapowietrzania układu przed pompą.
Uprzedzam ewentualne pytanie również nic nie ma do tego filtr ODMY ani turbina.
Podobno może się tak dziać przy świrującym układzie recyrkulacji spalin choć nigdy się z tym nie spotkałem.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 19:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 32
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: X5 e53
Kod silnika: M57N
U mnie jest tak samo rano jak u Jasiu 1979 dłużej się zagrzewa. Spróbuje gdzieś pod kompa podpiąć, pogrzebie tez w układzie zasilania tak jak radzi ROGER-NYSA. Wymienię jeszcze filtr paliwa. Dam znać jak coś wykryje. Pozdrawiam i dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 17:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 32
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: X5 e53
Kod silnika: M57N
Witam. A więc tak. Pojechałem moim autem w zeszłym tygodniu do Niemiec. Przed wyjazdem wymieniłem filtr paliwa. Byłem tam parę dni i auto dobrze dostawało po dupie, po powrocie do domu zauważyłem że falowanie zniknęło, silnik pracuje równo czy to zimny czy rozgrzany. Widocznie moja bunia potrzebowała dobrego przepalenia :D Jasiu 1979- jesteś pewien że to podgrzewacz elektryczny padł jeśli dłużej się zagrzewa i szybko spada temperatura? Jedno się naprawiło, drugie zepsuło bo u mnie się właśnie tak dzieje. Pozdrawiam :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 32
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: X5 e53
Kod silnika: M57N
Witam. A więc tak. Pojechałem moim autem w zeszłym tygodniu do Niemiec. Przed wyjazdem wymieniłem filtr paliwa. Byłem tam parę dni i auto dobrze dostawało po dupie, po powrocie do domu zauważyłem że falowanie zniknęło, silnik pracuje równo czy to zimny czy rozgrzany. Widocznie moja bunia potrzebowała dobrego przepalenia :D Jasiu 1979- jesteś pewien że to podgrzewacz elektryczny padł jeśli dłużej się zagrzewa i szybko spada temperatura? Jedno się naprawiło, drugie zepsuło bo u mnie się właśnie tak dzieje. Pozdrawiam :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 32
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: X5 e53
Kod silnika: M57N
Witam. A więc tak. Pojechałem moim autem w zeszłym tygodniu do Niemiec. Przed wyjazdem wymieniłem filtr paliwa. Byłem tam parę dni i auto dobrze dostawało po dupie, po powrocie do domu zauważyłem że falowanie zniknęło, silnik pracuje równo czy to zimny czy rozgrzany. Widocznie moja bunia potrzebowała dobrego przepalenia :D Jasiu 1979- jesteś pewien że to podgrzewacz elektryczny padł jeśli dłużej się zagrzewa i szybko spada temperatura? Jedno się naprawiło, drugie zepsuło bo u mnie się właśnie tak dzieje. Pozdrawiam :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 32
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: X5 e53
Kod silnika: M57N
Witam. A więc tak. Pojechałem moim autem w zeszłym tygodniu do Niemiec. Przed wyjazdem wymieniłem filtr paliwa. Byłem tam parę dni i auto dobrze dostawało po dupie, po powrocie do domu zauważyłem że falowanie zniknęło, silnik pracuje równo czy to zimny czy rozgrzany. Widocznie moja bunia potrzebowała dobrego przepalenia :D Jasiu 1979- jesteś pewien że to podgrzewacz elektryczny padł jeśli dłużej się zagrzewa i szybko spada temperatura? Jedno się naprawiło, drugie zepsuło bo u mnie się właśnie tak dzieje. Pozdrawiam :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 18:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 32
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: X5 e53
Kod silnika: M57N
Witam. A więc tak. Pojechałem moim autem w zeszłym tygodniu do Niemiec. Przed wyjazdem wymieniłem filtr paliwa. Byłem tam parę dni i auto dobrze dostawało po dupie, po powrocie do domu zauważyłem że falowanie zniknęło, silnik pracuje równo czy to zimny czy rozgrzany. Widocznie moja bunia potrzebowała dobrego przepalenia :D Jasiu 1979- jesteś pewien że to podgrzewacz elektryczny padł jeśli dłużej się zagrzewa i szybko spada temperatura? Jedno się naprawiło, drugie zepsuło bo u mnie się właśnie tak dzieje. Pozdrawiam :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 32
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: X5 e53
Kod silnika: M57N
KOMP się zawiesił i post poszedł parę razy. Jak to usunąć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 20:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Cieżko to stwierdzic...bo u mnie dziala tan podgrzewacz a obroty rano i tak faluja..tylko tyle ze kable przeczyscilem przy okazjii,i pion wskazówka łapie tak po ok 3 km jazdy....
A co do rannego falowania to jak wyłacze rano klimatronik to nie faluja jak wlacze odrazu skacza..dziwna sprawa,a jak faluja to mniej wiecej do momentu nagrzania srodka pojazdu do zadanej temperatury na klimatronku....
A jak niedogrzewa to termostat mógł paśc bo ten podgrzewacz grzeje wtedy jak klimatronik masz wlaczony...obstawial byl termostat..poszukaj bul gdzies fajny post na ten temat...
a co do podgrzewacza to kupilem drugi z angola,jak sie okazalo niepotrzebnie....

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 20:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Cieżko to stwierdzic...bo u mnie dziala tan podgrzewacz a obroty rano i tak faluja..tylko tyle ze kable przeczyscilem przy okazjii,i pion wskazówka łapie tak po ok 3 km jazdy....
A co do rannego falowania to jak wyłacze rano klimatronik to nie faluja jak wlacze odrazu skacza..dziwna sprawa,a jak faluja to mniej wiecej do momentu nagrzania srodka pojazdu do zadanej temperatury na klimatronku....
A jak niedogrzewa to termostat mógł paśc bo ten podgrzewacz grzeje wtedy jak klimatronik masz wlaczony...obstawial byl termostat..poszukaj bul gdzies fajny post na ten temat...
a co do podgrzewacza to kupilem drugi z angola,jak sie okazalo niepotrzebnie....

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL