BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 lipca 2025, 00:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Minusowe korekcje na wtryskach E46 320d 150km?????
PostNapisane: 7 października 2009, 07:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Zgorzelec
Witam. Borykam się ostatnio z problemem braku mocy w moim aucie. Autko jak w temacie. Nie ma dramatu - auto pali na dotyk, przyspiesza, nie dymi ale mam wrażenie że nie jeździ tak jak na początku. Czasami jakby budzi się do życia i ciągnie zdecydowanie mocniej. Byłem u mechanika, który przeczyścił zaworki od turbo, wymienił odmę i przepływomierz bo podobno był uwalony. Po tych wszystkich zabiegach nie ma żadnej poprawy. Pojechałem jeszcze raz i po podłączeniu pod kompa mechanik powiedział że mam wtryski do roboty bo na każdym jest MINUSOWA KOREKCJA....... (-1) a podobno wartość powinna być w zakresie 1 do 8. Czy któryś z forumowiczów miał podobny problem. Zanim zabiorę się za ten kosztowny krok wole dogłębnie zbadać temat. Z góry dziękuję za pomoc. Michał

_________________
Zobacz mojego Turaska ;-) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=550845#550845


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 19:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Nie wiem jakim programem twój mechanik sprawdzał korekty ale według mnie tolerancja jest od +3 do -3 Słyszałem że nie widać różnic w pracy nawet gdy korekty podchodzą pod -5do+5 choć to już czerwone pole w INPIE.
Zobacz screen mamy takie same silniki -1 to całkiem niezły wynik!!

Obrazek

Jeśli dobrze pali ,nie dymi i masz nowy przepływomierz powinien zasuwać......

Zrób tak :
Podłącz kompa z INPA podczas jazdy wciśnij na 3 biegu pedał przyśpieszenia na max i kontroluj wskazania ciśnienia w kolektorze i pomiar przepływomierza.
Przy około 4000obr. powinieneś mieć mniej więcej taki wynik jak na screnie (zrzut ekranu podczas testu mojej małej)
Na pewno przepływomierz gdy jest sprawny zmierzy ponad 1000 jednostek.
A ciśnienie powinno być jak widzisz na moim pomiarze około 1460
Obrazek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 19:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
ROGER-NYSA -> wprowadzę małą poprawkę odnośnie ciśnień. Jeśli chodzi o przepływkę, masz rację. Natomiast trochę pomyliłeś się z ciśnieniem doładowania. Wartość którą podałeś 1460bar jest to ciśnienie szyny CR (jak wyobrażasz sobie dmuchanie turbiny ciśnieniem 1460 BAR!!! :P) Wartość doładowania to około 2400mbar (ciśnienie bezwzględne oczywiście) :)

Swoją drogą jak patrzę na te wartości, to ładnie w serii (o ile to jest seria) daje paliwem i powietrzem. W seryjnej 330d 184PS ciśnienie CR - 1350bar, a doładowanie - 2200mbar.

Co do korekcji to gdzieś czytałem że zdrowsze sa korekcje na "-"

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 20:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
wowo napisał(a):
wyobrażasz sobie dmuchanie turbiny ciśnieniem 1460 BAR!!! :P )


Masz 100% racji miało być 1425 czyli około 1,4 bara (gadali mi tu za uszami ....zadyma w domu dzieci itd (: BŁĄD )
Autko mam w serii ale jak wiesz małe mody dostała :hyhy:
Co do paliwa zrobiłem mały myk z przepławką (widzę że kumasz temat) zerknij na te wykresy wklejone prze zemnie i odnieś się do tego jeśli możesz.
Link z tego forum....... http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ht=#542922

Tutaj masz po lekkim chipie screen (nie moje auto !!!!)



Obrazek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 21:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Wracając do wtryskiwaczy, to zmień mechanika, bo widzę że ten gość nieźle ciebie naciąga, wtryski o korekcjach -1 to napewno nie powód spadku mocy, kiedyś w 330d miałem -6 i +6 i w życiu nikt by się nie połapał gdyby nie inpa!!
Mówi się że korekcje mogą być -+3 przy większych wartościach na zimnym silniku będą już odczuwalne drgania.
Szkoda że mechanicy tak nabijaja ludzi w butelkę.
Ciekawy jestem po czym on stwierdził że przepływka padnięta i czy w razie czego potrafi ją zaadaptować???? podpytaj go ciekawe co wymyśli?? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 06:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Zgorzelec
Koledzy wielkie dzięki za zainteresowanie tematem i wyczerpujące odpowiedzi (ROGER-NYSA szczególnie za wykresy i dane o korekcji). Zanim cokolwiek będę grzebał pojadę jeszcze do serwisu BOSCH-a w moim mieście. Rozmawiałem wczoraj przez telefon z mechanikiem z tego serwisu i powiedział abym nic nie robił przy wtryskach a on jeszcze raz dogłębnie stestuje auto i się zobaczy co i jaki. tez mi się wydała dziwna diagnoza o padniętych wtryskach skoro auto pali na dotyk i w sumie jeździ tylko nie na 100% wg mojego odczucia. chyba na testy wydrukuje wykresy ROGERA dla porównania i się zobaczy jak moje wyniki się do nich mają. Pozdrawiam. Michał

_________________
Zobacz mojego Turaska ;-) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=550845#550845


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 08:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
ROGER-NYSA napisał: -> tak na szybkiego - screen z INPY z 320d z lekkim programem. Nie taki lekki, bo ciśnienie CR podniesione o 120bar, a to już sporo (gdy ciśnienie będzie za duże, auto przy pałowaniu, będzie gasło) Doładowanie podniesiono o 120mbar.
Czy te auto nie dymi?? Dawka podniesiona mocno (więcej już chyba nie da rady) Doładowanie możne pewnie jeszcze podnieśc, ale co z paliwkiem? Czasy otwaracia wtrysków tylko się liże przy modyfikacji, więc odpada.

Co do twojego tematu i wykresików zapoznam sie po południu, bo jest tego troche :)

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 09:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Roger ====> oglądam Twój inny post na temat wykresów i nasuwa mi się pytanie czy jest możliwość czegoś takiego w BMW, aby zapisywał komp wykres a po jeździe można go sobie obejżeć (rzeczywistość w czasie)
Tak na marginesie to niezły wynaazek ten VAG - podobo mi się.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 13:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
wowo napisał(a):
Nie taki lekki, bo ciśnienie CR podniesione o 120bar


Wowo nie jest do końca jak mówisz zrzut został zrobiony w momencie szczytu w overboście .
Jak wiesz overbost jest kontrolowany przez ECU i trwa od 3 do 5 sekund charakteryzuje się tym że utrzymuje przez te powiedzmy 3 sekund przeładowanie które ciągnie za sobą większy przepływ powietrza co wykazuje przepływomierz i w naturalny sposób zgodnie z mapą zwiększa dawkę. Gdybym zrobił zrzut te 3 sekundy później parametry były by mniejsze!
Przy diagnostyce BMW nie ma możliwości zapisu " logów " jak w grupie VAG nie ma możliwości zapisu przebiegów z poszczególnych czujników a potem na spokojnie odtworzenie tego jak dzieje się to w przypadku użycia aplikacji "VAG SCOPE"
Parametry zmieniają się zbyt szybko i nie ma możliwości z wizualizować ich na wykresie. Dlatego najlepszym sposobem jest zrobienie zrzutu w szczycie.
Z tego co się orientuję na rynku pojawił się nowy program diagnostyczny do BMW "bavarian technics" i on jako jedyny daje możliwość PRAWDZIWEJ DIAGNOSTYKI!!! ponieważ daje możliwość logowania i podglądu przebiegów.
Dołączam scren z bavarian technics :
Obrazek

Z tego co się orientuję (może się mylę) przy edycji mapy ciśnienia w kolektorze dolotowym zwiększa się górną granicę ciśnienia nikt nie rusza granicznego ciśnienia w szczycie. Czyli jeśli mapa przewiduje max ciśnienie 1,4 bara to zawiera również info dla bosta( pozwól przeładować przez 3 sek, o 0,15)
Więc analogicznie gdy zmienimy w mapie z 1,4 na 1,5bara to w szczycie przez 3 sek będzie 1,65 bara. Tą sytuacje pięknie widać na wykresie logując TDI VW w kanale 11 zakładając że logujemy tylko ten kanał .Przy logowaniu większej ilości (a można 3 ) wtedy spada szybkość próbkowania i wykres jest mało precyzyjny. Mapa ciśnienia jest powiązana z mapą dawek paliwa i mapą zaworu (N75) podciśnieniowego która ustala czas bosta i przebieg momentu obrotowego. Nie jestem tunerem!!! jeśli jest tu jakiś tuner z jajami (nie od gotowców) niech wprowadzi korekty do moich wypocin.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 17:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
hehe logowania TDI nie musisz mi tłumaczyć, bo mam to w małym paluszku :) Akurat wykresy jakoś do mnie nie przemawiają. Wole analizę cyferek w kolumnach :)
Jednak kolego mylisz się ponownie. Zwiększając ciśnienie doładowania ruszamy w góre, cały zakres obrotów.
Co do wskazań lmm z dziurką. Jeśli ktoś ma padającą przepływkę, to może się o to pokusić i faktycznie coś tam pomoże. Jednak w zdrowym silniku to nic zupełnie nie da. Choć może dać, dodatkowy dym :) Powietrza bedzie dokładnie tyle samo, tylko odczyt będzie zawyżony. Skutkiem będzie podlanie delikatnie paliwem i na tym koniec. Na większe podlanie i zwiększenie doładowania nie pozwoli mapa.

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 20:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
wowo napisał(a):
Jednak kolego mylisz się ponownie. Zwiększając ciśnienie doładowania ruszamy w góre, cały zakres obrotów

Nie pisałem o zakresie obrotów edytując wsad możemy przesunąć odcinkę lub nie.
Zmiana ciśnienia to zmiana ciśnienia nie ma nic do obrotów !!
Nie ja się mylę. :zdegustowany:

Pisałem o oweverboście a nie o obrotach coś zamieszałeś :D
Cyferki są dobre w klimacie- proszę o interpretację........... bo tak robi się na forach VAG.
I robią to ci co nie mają pojęcia co to za cyferki.
Przy diagnostyce podczas jazdy nie ma niczego lepszego od wykresów ale powiedzmy że to rzecz gustu.Ja robiąc diagnostykę patrzę tylko na wykresy.
Co do słabej przepływki poprawia pomiar i pozwala utrzymać serię .Dobrej pozwala jak to fachowo ująłeś podlać. :hyhy: A kiedy podlewa ? ....Podlewa tylko z butem w podłodze. Co do powietrza i ciśnienia turbo da ile mu pozwoli mapa. TAK
Ale powiedzmy że turbo dmucha do cylindra z ciśnieniem 1,4 bara dolotem o średnicy fi 50 wdmucha w ciągu sekundy jakąś objętość powietrza. Gdy przy tym samym ciśnieniu ładowania zwiększysz średnicę dolotu powiedzmy do fi 70 w tym samym czasie turbo wtłoczy więcej powietrza. W moim przypadku przepływka troszkę podlała a usprawnienie dolotu pozwoliło wtłoczyć więcej powietrza.
Troszkę więcej powietrza i troszkę więcej paliwa +troszkę więcej zabawy.
Bez ruszania wsadu.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 27 listopada 2009, 01:26 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 20:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
O ten fragment mi się rozchodzi
ROGER-NYSA napisał:
Cytuj:
Z tego co się orientuję (może się mylę) przy edycji mapy ciśnienia w kolektorze dolotowym zwiększa się górną granicę ciśnienia nikt nie rusza granicznego ciśnienia w szczycie.

Rusza się tą granice, i to znacznie :)
Cytuj:
Ale powiedzmy że turbo dmucha do cylindra z ciśnieniem 1,4 bara dolotem o średnicy fi 50 wdmucha w ciągu sekundy jakąś objętość powietrza. Gdy przy tym samym ciśnieniu ładowania zwiększysz średnicę dolotu powiedzmy do fi 70 w tym samym czasie turbo wtłoczy więcej powietrza. W moim przypadku przepływka troszkę podlała a usprawnienie dolotu pozwoliło wtłoczyć więcej powietrza.


hmm, oprócz ciśnienia tłoczenia turbosprężarki, jest coś takiego jak jej wydajność. Tak więc, możliwe jest, iż przy zwiększeniu średnicy dolotu ona po prostu nie napompuje do 1,4bara bo jej konstrukcja nie pozwoli na przepływ takiej masy powietrza - to tak obok tematu.
Co do usprawnionego dolotu (wywalone klapki jak rozumiem), dziurawego lmm itp. - na tym etapie to dla mnie mega drut, niczym nie poparty. Jest coś takiego jak hamownia, na którą warto wybrać się serią i z różnymi modyfikacjami. To jest jedyne , prawdziwe żródło informacji o dokonanych modach. Być moze "ten drut" coś da w aucie ze zmodyfikownaym ECU, bo na seryjnych mapach widzę to w czarnych kolorach.
Dla przykładu - usunięcie drożnych, "czystych" katalizatorów w seryjnym 330d nie daje w zasadzie nic. W zmodyfikowanym ECU opóźniają moment i tną moc.

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 21:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Nie będę się sprzeczał ........... wyolbrzymiasz i przekręcasz.
Wiem co to wydajność ! nikt nie pisał o dolocie wielkości rynny. :)

Sprawiasz wrażenie bystrego gościa ...
Zmieniałeś jak piszesz kilka razy wsad,poprawiałeś przebieg momentu obrotowego a nie wiesz co to ciśnienie graniczne ustalone w mapie i co to ciśnienie w boście... przez 3 sek. jak pisałem.
Ja piszę o tym że nie rusza się mapy bosta ty piszesz że zwiększa się obroty.
Nie dogadamy się.
A............. zostałem mega druciarzem bo wywaliłem klapki i poprawiłem pomiar przepływce nie wspominam o wyciętym kacie. Bo będę całkiem BEE.
Nie czytasz ze zrozumieniem, albo nie dokładnie.
W paru postach pisałem że teraz auto jest odpowiednio przygotowane do nowych map i będą zmiany...
Zresztą po temacie ;)
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 21:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Jeszcze pozwolę sobie wkleić info o overbooście.

Co to jest overboost?

Overboost, jest to funkcja programu sterującego ECU powodująca chwilowy wzrost ciśnienia, doładowania ponad ograniczenia ustawione w programie.
Overboost powoduje chwilowy przyrost momentu obrotowego, odczuwany przez kierowcę, jako tak zwane „kopnięcie” po gwałtownym wciśnięciu pedału „gazu”. Po czasie ustalonym w programie regulacja ciśnienia przywraca stały parametr regulacyjny.
W praktyce wygląda to następująco:
Maksymalne ciśnienie doładowania w silniku VW TDI 130 ps to 1350 mb. Podczas gwałtownego przyspieszania ciśnienie jest zwiększane przez chwilę nawet do 1600 mb. W tym czasie podnosi się również dawka paliwa, w wyniku zmierzonego przez ECU większego przepływu powietrza. Efektem działania overboostu, jest więc chwilowy wzrost mocy jednostki napędowej.

Wowo ale ty nie widziałeś owerbosta pewnie.... bo logi robisz w VAG jak twierdzisz tylko do Excela.
A w BMW nie można tego podpatrzeć w programie diagnostycznym dobry tuner natomiast widzi to w mapie... ale to inna bajka.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 22:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
wowo napisał(a):
ROGER-NYSA napisał:
Cytat:
Z tego co się orientuję (może się mylę) przy edycji mapy ciśnienia w kolektorze dolotowym zwiększa się górną granicę ciśnienia nikt nie rusza granicznego ciśnienia w szczycie.

Rusza się tą granice, i to znacznie :)


I nie rusza się bosta !!Bo często po podniesieniu w programie ciśnienia turbawka idzie na max wydajności.I nie ma bosta naturalnie.
Wklej tu logi 320 na cr która ma takie parametry bez "chipa " Jeśli moje druciarstwo nic nie dało. A jak pisałem to czysta seria!!

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 08:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Fajnie że kopiujesz teksty ze strony np. Unitronica :D

Kończmy te bezsensowną dyskusje. Zarzucisz wykres z hamowni, to pędzie można podywagować :)

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Minusowe korekcje na wtryskach E46 320d 150km?????
PostNapisane: 27 listopada 2009, 00:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 48
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 320D E46
ROGER-NYSA, witam, jestem raczej zielony z mechaniki, powiedz mi prosze w jaki sposob podlącza się komp pod auto? moge to zrobic moim laptopem? czy tylko te kompy serwisowe?

_________________
PODPIS: BLAZIMUS TU BYŁ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Minusowe korekcje na wtryskach E46 320d 150km?????
PostNapisane: 27 listopada 2009, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Moje BMW: 325tds
Kod silnika: M51S
Nie wiem czym Twoj mechanik diagnozowal auto, ale korekta dawek to dluzszy lub krotszy sygnal do cewki wtryskiwacza w celu wyrownania predkosci obrotowej walu korbowego. Nie ma takiej opcji ze wszystkie wtryskiwacze sa na ,,-". Suma wszystkich korekt wtryskiwaczy rowna sie zero. Moga byc minimalne niescislosi w zwiazku z opoznieniami. Korekty od 1 do 3 sa w porzadku od -4 na zimnym silniku zaczyna nim trzasc. Wplyw na korekte ma wiele rzeczy cisnienie sprezania, uszczelnienie miedzy wtryskiwaczem a glowica jak i sam wtryskiwacz. Po dluzszej jezdzie z wtryskiwaczem o korekcie +5 mamy dziure w tloku.

_________________
Wtryskiwacze common rail naprawa, sprzedaż
www.cerka.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL