BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 19:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] problemy z ogrzewaniem
PostNapisane: 14 października 2009, 14:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Mam od roku problem z ogrzewaniem (e39 2,8 kombi 97r):
- słabo grzeje
- wyraźnie lepiej gdy dam >4000obr/min
- nierówna temp po lewej i prawej stronie (lepiej)
- temperatura spada gdy stoję na biegu jałowym (korek)
Oczyściłem czujnik temp. pow w panelu.
Nie mam przy elektrozaworach pompki.
Nowy termostat.
Temperatura na silniku stabilna (na środku).
Odczytuje błąd na sterowniku jako błąd elektrozaworu lewego.
Na gnieździe elektrozaworu zmienia sie tylko 1 sygnał (dla jednego zaworu?).
Mierzyłem elektrozawory - są w porządku (mają po 13ohm)

Po odłączeniu kostki elektrozaworów są one otwarte (normal on).
Gdy rozgrzałem silnik to miałem te same objawy - grzeje tylko przy wysokich obrotach i tym razem lepiej grzeje po lewej stronie.

Może mam bombel powietrza w nagrzewnicy?? - układ był już odpowietrzany...


Ostatnio edytowano 14 października 2009, 21:12 przez jojas78, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 15:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Siemka.
A może masz zakamienioną nagrzewnicę i dlatego tak się dzieje?
Przy wyższych prędkościach obrotowych silnika powstaje w obiegu większe ciśnienie i cały płyn zaczyna lepiej krążyć, dzięki czemu lepiej grzeje. Gdy obroty są niższe, pompa wytwarza mniejsze ciśnienie w obiegu i nie jest w stanie przepchnąć płynu przez nagrzewnicę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 17:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
Mimo tych wszystkich pomiarów i tak obstawiam elektrozawory, to że mają rezystancję to nic mozliwe że się poprostu przycinają, a to zdarza się nagminnie. W mojej e38 też miałem z tym problemy, naszczęście jestem już po wymianie i wsio ok. Koszt nowych w ASO to 1350zł. Nic tylko brać ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 19:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
El-Tomaso napisał(a):
Siemka.
A może masz zakamienioną nagrzewnicę i dlatego tak się dzieje?
Przy wyższych prędkościach obrotowych silnika powstaje w obiegu większe ciśnienie i cały płyn zaczyna lepiej krążyć, dzięki czemu lepiej grzeje. Gdy obroty są niższe, pompa wytwarza mniejsze ciśnienie w obiegu i nie jest w stanie przepchnąć płynu przez nagrzewnicę.


wg mnie jest to typowy objaw jak zaczyna brakowac płynu, najpierw siada ogrzewanie

Danek24 napisał(a):
Mimo tych wszystkich pomiarów i tak obstawiam elektrozawory, to że mają rezystancję to nic mozliwe że się poprostu przycinają, a to zdarza się nagminnie. W mojej e38 też miałem z tym problemy, naszczęście jestem już po wymianie i wsio ok. Koszt nowych w ASO to 1350zł. Nic tylko brać ;)


poszukałbym używanych (ja tak zrobiłem, znalazłem nawet z dodatkową pompką od 540, ogrzewanie o niebo lepsze) a elektrozawory można reanimować http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.p ... ater+valve

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 20:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47TU
Można by było jeszcze spróbowac podłączyc te zawory na krótko , bo byc może uszkodzony jest sterownik tych zaworów, bezpiecznik , lub zaśnieżałe jest któreś złącze ektryczne , przez co do zaworów może nie dochodzic odpowiednie napięcie.
Zastanawiam się tylko czy są one zasilane napięciem 12v , musiał byś się upewnic żeby ich nie popalic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 20:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Jeżdżę teraz z odpiętą kostką elektrozaworów - one so "normal on" więc są otwarte. Objawy mam takie same.
Kamień w nagrzewnicy da się jakoś usunąć? płukanie???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 21:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Jak kupie elektrozawory z pompką to jak będzie zasilana pompka - tam jest chyba potrzebna dodatkowa kostka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 21:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
jojas78 napisał(a):
Jeżdżę teraz z odpiętą kostką elektrozaworów - one so "normal on" więc są otwarte. Objawy mam takie same.
Kamień w nagrzewnicy da się jakoś usunąć? płukanie???


może lamerskie pytanie stan płynu ok?

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Jak kupie elektrozawory z pompką to jak będzie zasilana pompka - tam jest chyba potrzebna dodatkowa kostka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
stan płynu jak najbardziej ok
układ odpowietrzany przeze mnie wg. wszelkich zaleceń z forum.
Odpowietrzał też mechanik po zdjęciu głowicy. cały czas te same objawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 21:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
jojas78 napisał(a):
Jak kupie elektrozawory z pompką to jak będzie zasilana pompka - tam jest chyba potrzebna dodatkowa kostka?


tak to jest w e34 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 00#p770000, może u Ciebie podobnie

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 10:55 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Albo zapowietrzony uklad/malo plynu albo pompa wody.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 12:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
pompa nowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 08:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
znalazłem info o akumulatorze ciepła
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... r+ciep%B3a
prawdopodobnie mam coś takiego (nie mam pompki przy elektrozaworach).
Odłączyć ten akumulator? reanimować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Usuwał ktoś ten akumulator ciepła?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] problemy z ogrzewaniem
PostNapisane: 29 listopada 2009, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e39 525 TDS
witam czy ma ktos schemat elektryczny skad idzie zasilanie do zaworów albo jezeli ktos wie to prosze o pomoc mysle ze w mojej e39 jest właśnie ten problem xze nie ma zasilania na jeden zawór, zawory zmienioner na nowe i dalej jest problem. proszę o pomoc!! jezeli można to prosze na maila schemacik m_connect@op.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 106 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL