BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 lipca 2025, 15:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Czy ciężko wymienić paski wielorowkowe.
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 07:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: zdzieszowice
Czy ciezko jest wymienić pasek wielorowkowy w tym modelu w silniku 3l diesel.
Coś popiskuje i musze sprawdzić czy to pasek, rolka któraś a może napinacz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Czy ciężko wymienić paski wielorowkowe.
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 09:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Z tego co wiem to łatwe. Trzeba zdjąć pasek od wspomagania bo jest z przodu a potem zdjąć plastykową zaślepkę ze środka rolki napinacza i kluczem torx odchylić kólko napinacza zwalniając napięcie paska, wtedy łatwo schodzi. Zawczasu zdjąć tłumik szmerów ssania (ten plastyk od przodu nad chłodnicą) żeby zrobić dostęp.

Jak piszczy to może być też wina koła pasowego na wale korbowym.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Czy ciężko wymienić paski wielorowkowe.
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 11:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: zdzieszowice
no słyszałem że się rozwarstwia koło pasowe czasami... jest jakiś sposób aby to sprawdzić?
(słyszałem ze jak koło pasowe to są stuki a u mnie tylko piszczy rano na zimnym przy minimalnych obrotach a później jak się zagrzeje to delikatnie jak trzymam na ok 2000obr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Czy ciężko wymienić paski wielorowkowe.
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 16:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
myślę ze w e39 3,0 d jest tak samo jak w e60 . a mianowicie trzeba odkręcić wisco (klucz 30 albo 32 nie pamiętam) zdjąć tunel zamocowany na 2 kołkach ale bez demontażu wiatraka(wisco) nie wyjmiesz tunelu ,następnie zdjąć pasek wieloklinowy klimy no i mamy pasek wieloklinowy który napędza pompę wody, alternator, wspomagania i są tam 2 rolki i napinacz ciekawostka ; '''namaluj sobie przed zdjęciem przebieg paska po rolkach bo możesz mieć problemy z ponownym montażem nowego chyba ze masz pamięć fotograficzna'''..czas około 30 min.sprawdź rolki ( zakręć nimi i usłyszysz czy szumią ) tez umie popiskiwało zwłaszcza rano po wymianie paska jest :ok: powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 108 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL