BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 sierpnia 2025, 02:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39]ekspoatacja 2.8l a 3.5l
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 21:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
witam,
Mam takie pytanie do znawców marki. Mam zamiar kupić bmw e39 i zastanawiam się na silnikiem. Interesuję mnie albo 2.8l albo 3.5l. Autko muszę mieć koniecznie w automacie. Czy ktoś może mi napisać jak wygląda eksploatacja tych silników oraz ich niezawodność. spalanie wiem, że jest trochę większe w v8 3.5l ale u mnie akurat to nie ma znaczenia. Z tego co słyszałem to 2.8l to bardzo udane silniki czy to samo można powiedzieć o 3.5l v8 ? Może znacie jakieś typowe słabe punkty tych silników ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]ekspoatacja 2.8l a 3.5l
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Olsztyn
Powiem Ci że ja zrobiłem około 100 000 km i jeżeli chodzi o silnik to nie miałem potrzeby nic z nim robić, co prawda trochę mi olej wcina około 3l na 12tys (wchodzi 6,5l), ale go przepala więc plam nie zostawiam :) po za tym do 2.8 części ogólno dostępne z 3.5l będzie większy problem na szrocie a ceny nowych sporo wyższe. Ogólnie z 2.8 jestem bardzo zadowolony ostatnio noszę się z zamiarem zmiany na nieco młodszy rocznik ale przeglądając allegro to e39 z tym silnikiem kończy się na 2000r a ja bym chciał tak 2002 :/

Podsumowując - polecam 528i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]ekspoatacja 2.8l a 3.5l
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 21:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
Jeżeli cena nie gra roli to polecał bym V8 jak najbardziej :hyhy: ten dźwięk i ogólnie to już wyższa liga nieco. Oczywiście niedyskredytuję silnika 2.8 gdyż sam zamierzam sobie taki kupić (dobry stosunek mocy do spalania jak i cen części). i myślę, że do żwawej jazdy w zupełności wystarczy (na pewno przegonisz większość golfów typu tdi jak i resztę pospulstwa) :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]ekspoatacja 2.8l a 3.5l
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 22:03 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7046
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
bierz V8 to inna zabawa :) Lepszy dół co zwłaszcza czuć w automacie co do droższych części jest ich wiecej ale czy są droższe zależy na co trafi padło 528i go zrujnuje a ładne 535i da frajde i na odwrót :)

Żadne z tych aut nie jest tanie w eksploatacji :)

Wiadomo że V8 ciut drioższe ale jak dla mnie warto to juz jazda jakby innym autem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]ekspoatacja 2.8l a 3.5l
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 23:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: KrakĂłw
witaj ja bym brał tylko V8 jezdzilem 3,5 teraz 4,4 to sa inne auta niz te z 2,8 inny uklad kierowniczy nie listwa inne wachacze przednie drazki stabilizatora itp . moment od dolu i w standarcie lepsze wyposazanie .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]ekspoatacja 2.8l a 3.5l
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 06:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
Kupuj V8. Oba silniki są bardzo udane choć 2.8 w dobrym stanie jest ciężko dostać.... Przy V8 droższe amorki, tarcze i klocki hamulcowe, ale frajda z jazdy wszystko rekonpensuje. Ja polaciłbym ci V8 ale kup lepiej 4.4. Eksploatacja taka sama jak 3.5 ale dużo większe osięgi....
ps. Nie wiem czemu musisz mieć automat, ale manual ma duzo lepsze osiągi i mniejsze spalanie, /miałem 3,5 w automacie i mam teraz w manualu/ a już 6-biegów to wogóle super sprawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]ekspoatacja 2.8l a 3.5l
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 07:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Mialem 2.8 teraz mam 3.0 litry V8...i to co koledzy powiedzieli...dzwiek, dzwiek, dzwiek i osiagi :hyhy: ja kupilem "tylko" 3 litry ale mi to wystarcza w zupelnosci...no moglby sie hehe lepiej zbierac :P ale ogolnie na +. Jak V8 to tylko silnik M62...bo te M60 to juz male zabytki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]ekspoatacja 2.8l a 3.5l
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 10:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
przemekwww napisał(a):
Przy V8 droższe amorki, tarcze i klocki hamulcowe, ale frajda z jazdy wszystko rekonpensuje.


To ciekawe bo wedlug realoem hamulce przod - tarcze takie same, zaciski takie same, klocki takie same, tyl podobnie.
Amorki rzeczywiscie inne.
Tak jak koledzy wczesniej napisali, czesci zamiennych do 2,8 jest wiecej na rynku bo i silnikow jest wiecej.
Z awaryjnoscia V8 ciezko powiedziec, zalezy jak trafisz. Napewno nie bierz silnika, ktory bedzie gorzej odpalal, nierowno pracowal, falowal itp - wtedy naprawa moze byc drobnostka, a moze tez pociagnac mocno za portfel.
Z czestych usterek jakie wystepuja w V8 to:
- pocace sie uszczelki klawiatury
- separator olejowy (membrana)
- odkrecajaca sie pompa olejowa (trzeba sciagnac miske i sprawdzic sruby mocujace)
3,5 bedzie bardziej elastyczne i raczej nie powinienes narzekac na brak mocy.
Stawiam na 535i :)

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]ekspoatacja 2.8l a 3.5l
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 12:08 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Jezeli chcesz kupic R6 to tylko 528iA albo lepiej 530iA.

Jezeli chcesz kupic V8 to 540iA...

Kwestia automatu... w 528, 530 masz ok 1sek roznicy do 100km/h miedzy manualem a automatem. W 540iA masz 0,2sek roznicy do 100km/h... wiec jezeli koniecznie chcesz automat to lepszym wyborem jest moim zdaniem 540iA... wiele razy spotkalem sie z opinia, ze 528 to tylko w manualu bo w automacie to straszny mul jest... nie wiem, nie jezdzilem, mialem 523 w automacie, teraz mam 540iA i wiem ze za :cenzura: az milo :D

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e39]ekspoatacja 2.8l a 3.5l
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Ok dzięki za wypowiedzi. Poszukam v8 535 albo 540. Przeglądaliście ostatnio motoallegro albo otomoto ? Czy jest szansa w ogóle dostać dobry stan samochodu ? Głównie chodzi mi o silnik bo resztę to można wymienić np. zawieszenie ale jak silnik kiepski to koszta olbrzymie w takim v8. Każde ogłoszenie to przebieg oczywiście 200 tyś. Jak to jest z tymi silnikami ? warto kupować taki używany czy to raczej same problemy są potem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]ekspoatacja 2.8l a 3.5l
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 15:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
a jest jakaś sugerowana cena? :P myślę, że tak jak większość aut na allegro.pl czy otomoto.pl jest zniszczona ale oczywiście także utrzymanych aut w dobrym stanie nie brakuje tylko takie cacka już się trochę cenią nieco wyżej od średnich cen ;) ale myślę, że lepiej trochę dołożyć i mieć święty spokój niż skąpić i jeździć po warsztatach...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]ekspoatacja 2.8l a 3.5l
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 16:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Cena na otomoto i allegro to 15-20 tyś


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]ekspoatacja 2.8l a 3.5l
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 17:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 503
Lokalizacja: okolice lublina
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62/TU
ipox napisał(a):
Cena na otomoto i allegro to 15-20 tyś

myśle ze za taką kase to można kupić zdrową e36,za ładną e39 trzeba dać min 25 a nawet do 40k,zeby była zdrowa i w miare wyposarzona,
535 pali niewiele mniej niż 540 a osiągi sporo lepsze, i 4,4 więcej jest na rynku :)

_________________
Obrazek
BmwMotorsportKlub.eu Lubelski Klub Bmw;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]ekspoatacja 2.8l a 3.5l
PostNapisane: 13 grudnia 2009, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Olsztyn
Jeżeli miałbym podsumować zakup e39 z silnikiem 2.8 ; 3.5; 4.4 dysponując budżetem do 20tys to życzę powodzenia :padam: Jak się spojrzy na te padła na allegro czy otomoto (dany model z najniższej półki cenowej) to można ręce załamać. To tak jak kupić siódemke bez skóry w środku :D
Wogóle to kupując samochód BMW trzeba się liczyć z cenami tak jak kolega Fazi napisał 25-40tys Ceny są bardzo zróżnicowane i myśle że każdy z nas zna wartość swojej buni. Handlarz który ściągnie padło cofnie licznik (to też nie dokońca prosta sprawa przy BMW) napiszę że wymienił wszystkie płyny i że jest bezwypadkowa (oczywiście po dziadku) wystawi ją najtaniej na allegro, a ktoś z ostatnimi pieniędzmi kupi i problemy dopiero się zaczną. Myślę że silnik jest ostatnim ogniwem które może zawieść, jeżeli ktoś kontrolował stan płynów i oleju to raczej nie spłata figla. Gorzej obawiałbym bym się elektroniki i domowych warsztatów od likwidowania problemów. Są to auta zawansowane elektronicznie, które nie bardzo lubią ingerencji w obwody elektroniczne. Połączenia w BMW nie są najlepszej jakości, poczynając system SRS chyba każdemu znany :rotfl: kończąc na ukłądach pomiarowych (czyjniki temperatury, sondy itp.)
Zawieszenia może nie najgorsze, ale jeżeli ktoś bazuje na oryginalnych wachaczach czy tulejach tylnej belki to też nie mały koszt. U mnie (kombi) 4 gumy na tylną belkę kosztowały około 1000.

Kupując auto za ostatni grosz popełnisz głupotę. Na swoim przykładzie mogę Ci powiedzieć że jak 3lata temu kupowałem swoją bunię urzekł mnie silnik, idealny stan i wygląd. Nie pomyliłem się wszystko było oki. Oczywiście przebiegu nie brałem pod uwagę 200tys bo nawet jeśli był cofnięty o 100 to co to za rezultat dla tego silnika. Jednak po 3 tygodniach od zakupu zaczeło ślizgać się sprzęgło - pomyślałem hmm... 500 nie moje i oczywiście wymiana ze 200zł, a tu nagle zaskoczyło mnie coś takiego jak koło dwu masowe, pojęcie zupełnienie nie znane w poprzednim aucie. Podsumowując naprawa zakończyłem się na 2200 :rozpacz:

Zawieszenie
NIVO około 700zł za jeden amorek - co prawda rzadko ulega uszkodzeniu
Wachacze tył około 400zł jedna strona podobnie wychodzi przód
Przekładnia kierownicza - zmora e39 około 1200 regenerowana
Końcówki drążków około 200zł

Jeżeli dysponujesz taką gotówą to napewno przewidujesz instalację gazową, a tu cena różna w zależności od ilości cylindrów, ale przy 6 cylindrach musisz liczyć przynajmniej 3500zł

Wracając do silnika często zdarza się uszkodzona uszczelka pod głowicą o cenie wymiany nie będe się rozpisywał.

Mimo wydatków związanych z tym autkamiem nie zamienił bym go na inną markę z tej samej kategorii :super:

Trochę odlazłem od tematu, ale próbuje uświadomić co niektórych, że zakup auta to nie wszystko, dobrze byłoby jeszcze dbać o nie. Bo jak czasami spojrzy się na co niektóre to, aż ich żal :przestraszony:

Wracając do tematu 2.8 to dobry silnik ale po 3 latach wspólnej przygody czas na 4.4 na 3.5 raczej bym się nie porywał - sumienie mi odradza :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39]ekspoatacja 2.8l a 3.5l
PostNapisane: 13 grudnia 2009, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Dzięki za informację ale dla wyjaśnienia nie jestem 20 latkiem, który uzbierał 15 tyś i chce sobie kupić bmw :D a potem będzie się zastanawiał za co ją zalać. Doszedłem do wniosku, że lepiej kupić samochód w cenie 20 tyś zrobić w nim wszystkie rzeczy, które trzeba wymienić nawet dokładając te 5-10tyś i mieć naprawdę sensowne autko niż kupić za 30tyś niby idealny stan a po miesiącu się okaże, że i to trzeba wymienić i tamto. Dla mnie najważniejszy jest silnik bo jego naprawa jest bardzo kosztowna a czasami lepiej w ogóle poszukać całego silnika niż naprawiać. Zawieszenie można wymienić i to nie jest duży koszt z uwagi na np. nowe dzisiejsze zawieszenie np. hondy czy toyoty. Chciałem się tylko dowiedzieć o typowych elementach, które najprawdopodobniej będą do wymiany w takim samochodzie i dostałem kilka sensowych odpowiedzi za co jestem bardzo wdzięczny kolegom z forum. Pomijam fakt, że obecnie samochody staniały w porównaniu do tego co było np. rok czy 2 lata temu. 2 lata temu e39 zaczynało swoją cenę od 30 tyś a dzisiaj od 10 tyś jest to spora różnica a jak komuś uda się kupić rocznik np. 96 w dobrym stanie z niemiec to sprzedaje go za np. 15000 zł bo kupił go za 2000 euro a jest dużo przypadków gdzie takie auto mogło być serwisowane i mieć całkiem sensowny stan. Tak więc chciałbym po prostu dowiedzieć jak wygląda eksploatacja silnika 6 i 8 cylindrowego. Teraz już mnie przekonała v8 chociaż jest trochę droższa w utrzymaniu. A tak na marginesie to co jest najbardziej awaryjne z elektroniki co mógłbym sprawdzić przy zakupie żeby uniknąć dużych wydatków bo np. silniczek do szyby to dla mnie głupota jak by np. był zepsuty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL