BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 czerwca 2025, 06:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320D 150KM mocno kopci na czarno
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 08:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46 320D
Witam,
kupilem niedawno bmw e46 320d - 150 koni.
Problem jest taki ze auto kopci mocno na czarno. Jak sie mocno doda gazu zostawia ogromna chmure, jadac normalnie ze stala predkosci z rury tez leci czarny dym ale w malej ilosci. Czasami jadac np. na 2 ze stala predkoscia auto jakby sie przydlawilo, jak sie wcisnie pedal to na kazdym biegu ciagnie dobrze, z tym ze odnosze wrazenie ze nie czuc pelnej mocy.

Przebieg we okolicach 200 000. Po przejechaniu ok 200 km z komputera srednie spalanie wyszlo 6.7. Wymienilem filtr odmy, przeczyscilem egr (nie byl bardzo zabrudzony - byl osad ale nie bylo blota). W serwisie ( wygladajacy na porzadny, robia tylko bmw) sprawdzili turbo, wyczyscili czujnik polozenia przepustnicy, zrobili test wtryskow (jeden podobno troche odstaje od reszty ale jest w marginesie bledu - tak twierdzi serwis). Z komputera tez nie bardzo udalo sie ustalic co jest zle. Generalnie po tych wszystkich zabiegach jesli zmiana nastapila to minimalna, ale obawiam sie ze nie nastapila.

Prosze o jakies sugestie co jeszcze sprawdzic.
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 14 grudnia 2009, 11:14 przez mkiler, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150KM mocno kopci na czarno
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 08:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 411
Lokalizacja: Gliwice
Wiesz wydaje mi się,że przyczyną dymienia są lejące wtryski,pojedź gdzie indziej na sprawdzenie bo wydaje mi się,że to jest problemem.Jeśli to faktycznie wina wtrysków daj do regeneracji chyba że różnica cenaowa w stosunku do nowych nie będzie duża to kup nowe.Miałem kiedyś taki problem w mondeo tdci i okazało się,że 2 wtryski lały po regenracji wszystko ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150KM mocno kopci na czarno
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 08:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46 320D
A jak jest z ta regeneracja - lepiej oddac komplet czy tylko ten najbardziej podejrzany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150KM mocno kopci na czarno
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 08:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 411
Lokalizacja: Gliwice
ja dałem komplet do regeneracji,ale jeśli chce zrobić to po kosztach jak najtaniej to daj jeden(nie polecam),bo jak jeden leje to reszta też nie długo się posypie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150KM mocno kopci na czarno
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 10:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Proponuje na poczatek sprawdzic cały dolot od turbo.czy czasami gdzies nie jest rozszczelniony.dalej przeplywka tez do sprawdzenia.

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150KM mocno kopci na czarno
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 11:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46 320D
odnosnie przeplywomierza to podmieniali i nie bylo zmian, zapomnialem wczesniej napisac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150KM mocno kopci na czarno
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 13:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Układ dolotowy .... turbina i jej sterowanie, szczelność IC, przewody podciśnienia, zawór sterujący turbiną (n75) , czujnik ciśnienia w kolektorze.

Na forum wiele było na temat dymienia na czarno. Gdy diesel dymi na czarno nie jest zachowana proporcja paliwo -powietrze, zbyt mało powietrza. Sprawdź ciśnienie w kolektorze ....na 3 biegu z butem w podłodze przy 3600obr. powinno być więcej niż 1,3 bara.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150KM mocno kopci na czarno
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 16:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
kamillo_19 napisał(a):
odnosnie przeplywomierza to podmieniali i nie bylo zmian,


Bo i nie mogło byc bez przeprowadzenia adaptacji.... ;)

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150KM mocno kopci na czarno
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 16:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

kamillo_19 napisał(a):
Bo i nie mogło byc bez przeprowadzenia adaptacji.... ;)


Kamillo........... poczytaj to : viewtopic.php?f=25&t=61186 w jego aucie nie przeprowadza się adaptacji.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150KM mocno kopci na czarno
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 16:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
ROGER-NYSA, a jesli tak to sorki za wprowadzenie w bład :padam: ;)

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150KM mocno kopci na czarno
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 16:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
kamillo_19 napisał(a):
ROGER-NYSA, a jesli tak to sorki za wprowadzenie w bład :padam: ;)


Kamilo sorki ja przepraszam mowa była o adaptacji ..........
Jednak w BMW WDS (Wiring Diagram System) jest mowa o adaptacji dla DDE5.

I mowa jest o resecie do nastawów 0 .Jednak to każdy może wykonać sam odłączając na chwilkę akumulator.
Wklejam zrzut z WDS. I instrukcję po angielsku.... to polecam potraktować translatorem online.Obrazek

Obrazek

Obrazki mało czytelne ale po kliknięciu w nie robią się wystarczające......... tak sądzę.

Adaptation Air-mass Flow Meter DDE5.0

In normal operation, the air mass flow meter is subject to effects such as soiling and ageing. Those effects cause divergence between the stored characteristic and the specified status resulting in symptoms such as lack of power or black smoke. In order to prevent the effects of this problem, the 'Air mass flow meter adaptation' function has been introduced on the DDE5.
Function

Air mass flow meter adaptation is performed by the DDE control unit at two operating points: When idling and under load in an operating range defined as follows:

* Engine speed = 1700 ... 3000 rpm
* Charge-air pressure = 1100 ... 2800 mbar
* Speed = 90 ... 160 km/h
* Change in intake-air temperature < 2 °C/s
* Change in injection rate < 2 mg/stroke/s
* Delay period = 3 s

Adaptation sequence at each of those points:

The air mass flow meter adaptation uses certain operational data to calculate the theoretical air mass flow passing through the engine. The DDE control unit compares the figure obtained with the level measured by the air mass flow meter.

If the DDE control unit finds that the measured level differs by more than ± 8% from the theoretical figure, that difference is stored on the control unit as a compensation factor.

That compensation factor enables the control unit to adjust the measured levels before they are processed by the various functions.
Application

The service function Air mass flow meter adaptation must be run if the air mass flow meter is replaced. The stored compensation factors are reset to 0 in the process.
Use

The air mass flow meter adaptation is used as follows:

* E46 M47TU: as of volume production launch
* E46 M57TU: as of volume production launch
* E65 M57TU: as of 03/2003 with integration stage 6.108 and DDE software VQ5.7
* E60 M57TU: as of volume production launch

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 320D 150KM mocno kopci na czarno
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 17:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
ROGER-NYSA, :hurra: ;)

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL