BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 09:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Koszt wymiany oleju w skrzyni automatycznej
PostNapisane: 4 maja 2008, 21:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 176
Lokalizacja: Dublin
Moje BMW: E61 520d
Kod silnika: M47N2
tak jak w temacie, autko to E39 528i... czy ktos moze zmienial niedawno i orientuje sie w cenie takiej wymiany??

pytam poniewaz mam problem z ostrym startem a mianowicie przy pelnym gazie na stracie autkiem szarpie i nie przyspiesza przez pierwsze 5sek, dowiedzialem sie na forum ze moze to byc winna zuzytego oleju lub jego niedostatek.

Z góry wielkie dzieki

szerkosci,przyczepnosci...

_________________
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Zycie!


Ostatnio edytowano 5 maja 2008, 20:10 przez Rafi23, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 21:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
W ASO w M-Cars Kraków,z olejem,filtrem ok 1500zł ta przyjemność kosztuje :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 22:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
1500 ?? o matko, sory ze sie wtracam ale masakra jak duzo, znajomemu zrobili to za 500 zl..... z olejem !!

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, 22:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
Ale gdzie w M-carsie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 03:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: usa
ja olej kupilem tutaj http://www.allegro.pl/item355039723_ole ... mw_vw.html
za 10 litrow dalem z przesylka 350zl. a wymiana około 150zł.zalezy kto jaki warsztat znajdzie i gdzie..a filter to nie wiem ile kosztuje ale chyba tylko w aso jest do kupienia bo ja sobie ze stanow przywiozlem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 19:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
u mnie coś zaczęło hałasować podjechałem do skrzyniarza no i kapitalnym remontem razem ze sprzęgłem się zakończyło za 4000 PLN, dostałem gwarancję no i po 1000 km musiałem na przegląd jechać (wymiana filtra i oleju zapłaciłem 260 PLN koszt materiałów) skrzynia 5HP18

nie sądzę żeby filtr do skrzyni można było nabyć tylko w aso gość miał filtry do wszystkich popularnych automatów koszt chyba 90 PLN (5HP18)


Ostatnio edytowano 5 maja 2008, 19:36 przez krilan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 19:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
sorry poszło dwa razy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 19:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: usa
to ciekawe co za olej Ci wleli jak za wszystko zaplaciles 260zl.no chyba ze u Ciebie idzie ten czerwony olej to sie zgodze.a wiadomo ze sa zamieniki wszystkiego ale ja pisalem tylko o orginale ,zadnych podrob nie uznaje tym bardziej do skrzyni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 20:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 176
Lokalizacja: Dublin
Moje BMW: E61 520d
Kod silnika: M47N2
bylem dzisiaj w serwisie BMW we Wiedniu gdzie obecnie sie znajduje i po przeliczeniu na nasza walute wychodzi 100zl za litr oleju, do skrzyni w E39 528i wchodzic ponoc 11litrow, przynajmniej oni tak twierdza plus filterek plus robocizna to powinniem sie w 1500zl zmiescic. :kwasny:

co najciekawsze powiedziano mi rowniez ze musze najpierw sprawdzic jakiego koloru jest naklejka na skrzyni :zdziwko: jesli jest czarna to oznacza to ze olej jest dozywotni, jesli zielona to nalezy wymieniac.
powiedziano mi rowniez ze przy moim przebiegu 175 tys km w przypadku czarnej naklejki na skrzyni co oznacza tak juz powyzej pisalem ze olej jest dozywotni problem w mojej skrzyni moze okazac sie cos innego a nie olej, np jakies uszczerbane zebatki czy cosik :zalamany: oby nie...

_________________
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Zycie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 20:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e61
Kod silnika: n47
Witam
Ja placilem 1080zl za wymiane dynamiczna. Wyszlo 11,5l oleju (ATF 8322 9407 807) + filtr + uszczelka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 21:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: usa
w kazdej skrzyni sie olej wymienia,a ten olej co ci podalem z allegro to taki sam w serwisie Ci wlewaja.Juz slyszalem pare opnini o wymianie oleju w serwisie , przeciesz tam nie widzisz co Ci robia i moga wcale nie wymieniac oleju a wziasc kase,bo o takich przypadkach tez slyszalem.A jaka Ty masz skrzynie? tu wpisz 7 ostatnil numerow swojego nadwozia a sie dowiesz jaka skrzynia i ile oleju potrzebujesz http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 21:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
grimmi540i napisał(a):
to ciekawe co za olej Ci wleli jak za wszystko zaplaciles 260zl.no chyba ze u Ciebie idzie ten czerwony olej to sie zgodze.a wiadomo ze sa zamieniki wszystkiego ale ja pisalem tylko o orginale ,zadnych podrob nie uznaje tym bardziej do skrzyni


grimmi540i chyba napisałem?? że w ramach wymiany gwarancyjnej po 1000 km, co z tego jak bym wymienił olej za 100 PLN/litr jak tarczki, sprężyna, kosz i jeszce kilka elementów po 200000km miało dość???? a z tego co czytałem to 5PH18 w okolicach tego przebiegu zaczynają szwankować

P.S. wymiana była robiona w warsztacie który tylko zajmuje się automatami i polecany na forum więc ja bardziej ufam gościowi niż servisowi BMW byłem dwa razy i dziękuję


Ostatnio edytowano 5 maja 2008, 21:36 przez krilan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 21:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: usa
a kto tu pisze zeby robic to w serwisie??? przeciesz oni twierdza ze sie nie wymienia oleju wogule....i nikt Ci nie kaze palcic 100zl.za litr oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 21:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
@grimmi540i całe 10l weszło do Twojej skrzyni? wymiana dynamiczna? jaki model skrzyni?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 23:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: usa
mój model skrzyni to 5hp-24 i sa dwa rodzaje tych skrzyn w jednej wchodzi 9,7 litra tak jak u mnie a w drugiej 13litrów.a ja swoja skrzynie wyciagalem całą bo troszke sie pocila to powymienialem uszczelki na nowe.a jaka u Ciebie skrzynia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, 13:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Kopanica
Od początku zaznaczę, ze jestem zielony w tej kwestii. Ja mam e39 530d z tiptronikiem i dzwoniłem do serwisu w sprawie wymiany oleju w skrzyni. Bardzo miły i zorientowany Pan powiedział ze w tym modelu oleju się nie wymienia bo producent tego nie przewiduje. Dodał jeszcze, ze w 90% przypadków taką operacją mozna tylko zaszkodzic - nagdorliwosc jest gorsza...
Otoz chodzi o to, ze nie wszyscy wlewają odpowiedni olej. Poza tym wiekszosc mechaników nie wie w jakiej pozycji musi byc skrzynia, aby wylac 100% starego oleju. Pozniej wlewając nowy jest go np o litr za duzo co zle wplywa na dzialanie skrzyni - potrzebne jest odpowiednie cisnienie do jej prawidlowej pracy. A na koniec Pan powiedzial, ze olej "dociera" się wraz z innymi elementami skrzyni, co rowniez eliminuje wymianę oleju.

Jednym slowem Pan z serwisu skutecznie mnie wyleczył z tej operacji. A to dobrze bo 1500zl piechota nie chodzi :)
zaznaczam jednak, ze pytalem tylko o moj konkretny model samochodu i skrzyni.
pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, 14:13 
bronekkopanica napisał(a):
Pan powiedział ze w tym modelu oleju się nie wymienia bo producent tego nie przewiduje.


Bo producent określa, że samochód ma wytrzymać ze 7 lat powiedzmy, a potem kupić trzeba nowy, bo bardziej się mu to opłaca, niż produkowanie nowych części zamiennych do starych aut.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, 16:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: usa
a ten pan nie powiedział Ci co bedzie jak filter sie zapcha od brudu np. startych tarczek?dlatego wymienia sie olej i filter.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, 16:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
bronekkopanica napisał(a):
Od początku zaznaczę, ze jestem zielony w tej kwestii. Ja mam e39 530d z tiptronikiem i dzwoniłem do serwisu w sprawie wymiany oleju w skrzyni. Bardzo miły i zorientowany Pan powiedział ze w tym modelu oleju się nie wymienia bo producent tego nie przewiduje. Dodał jeszcze, ze w 90% przypadków taką operacją mozna tylko zaszkodzic - nagdorliwosc jest gorsza...
Otoz chodzi o to, ze nie wszyscy wlewają odpowiedni olej. Poza tym wiekszosc mechaników nie wie w jakiej pozycji musi byc skrzynia, aby wylac 100% starego oleju. Pozniej wlewając nowy jest go np o litr za duzo co zle wplywa na dzialanie skrzyni - potrzebne jest odpowiednie cisnienie do jej prawidlowej pracy. A na koniec Pan powiedzial, ze olej "dociera" się wraz z innymi elementami skrzyni, co rowniez eliminuje wymianę oleju.

Jednym slowem Pan z serwisu skutecznie mnie wyleczył z tej operacji. A to dobrze bo 1500zl piechota nie chodzi :)
zaznaczam jednak, ze pytalem tylko o moj konkretny model samochodu i skrzyni.
pozdrawiam!


ten mily pan nie ma pojecia o czym mówi. 1500 zł Twoim zdaniem piechotą nie chodzi.. a 5 000 zł na remont skrzyni tak?

A niby w jakiej pozycji ma byc skrzynia by spuscic z niej olej? Przeciez nikt nie wywroci samochodu na dach czy nie ustawi go pod nie wiadomo jakim kątem na podnosniku. Odkreca sie sruby spustowe z miski skrzyni i z konwertera i olej zlatuje, na koniec zdejmujesz miske skrzyni z filtrem i zlewasz reszte. Jaki to tajemniczy sposob ma ten madry pan z aso?

Wiadomo ze wlewajac zly olej mozna zaszkodzic, ale wlewajac dobry, mozesz uratowac skrzynie przed jej rozpadnieciem sie w drobny mak przy przebiegu 200 - 300 tys co sie dzieje w baaaaaaardzo wielu BMW w ktorych producent nie zaleca wymian oleju. Dziwnym trafem stare skrzynie zalane olejem Dextron II w ktorych BMW kaze go wymieniac co 60 000 km sie tak nie sypią jak nowsze :zdziwko: w ktorych rzekomo wymiana oleju jest zbedna.

Poziom oleju... niech pan z aso nie opowiada bajek, poziom mozna i trzeba po wymianie sprawdzic, nikt rozsadny nie wleje ani za malo ani za duzo oleju, tak samo jak poziom oleju w silniku sie sprawdza po wymianie, tak i w skrzyni trzeba go po prostu sprawdzic.


..::CZARNY::.. napisał(a):
bronekkopanica napisał(a):
Pan powiedział ze w tym modelu oleju się nie wymienia bo producent tego nie przewiduje.


Bo producent określa, że samochód ma wytrzymać ze 7 lat powiedzmy, a potem kupić trzeba nowy, bo bardziej się mu to opłaca, niż produkowanie nowych części zamiennych do starych aut.



a ja sadze ze chodzi o to że lepiej sprzedać nowy automat niż bawić się w wymianę oleju. BMW Was nie kocha, to Wy kochacie BMW :]


Moje e38 kupilem bezposrednio od pierwszego właściciela, miało 200 000km gdy je kupiłem, kilka tysięcy km wczesniej mialo wymienianą w ASO BMW skrzynie na nową, widziałem fakturę. Ciekawe dlaczego, prawda? Czyzby dlatego ze mily pan z ASO nie zalecał wymiany oleju? W koncu brudy i opiłki zatkaja filtr oleju skrzyni i skrzynia traci cisnienie oleju

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, 16:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 857
Lokalizacja: Kołobrzeg/Szczecin
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
To ja się podczepię czy w skrzyni A4S 310R przy przebiegu 80 tys powinienem wymieniać olej?

_________________
Zobacz moją byłą 540..., "Tatowe" 530D

Galeria 330ci IN PROGRESS...

Mapka osób z interfejsami INPA DIS TV FREE itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL