Witam
Pisałem w innym poście o czujnikach:
Motor wyposażony jest w dwa czujniki działające z wykorzystaniem efektu halla.
Jeden jest wkręcony w głowicę i podaje informacje do ECU o położeniu wałka rozrządu.
Dzięki temu komp wie kiedy rozpocząć wtrysk paliwa (informacja niezbędna do uruchomienia silnika)
Gdy czujnik nie sprawny -nie odpalisz auta.
Gdy czujnik źle mierzy -problemy z rozruchem-gdy odpalisz , silnik działa poprawnie .Niesprawności czujnika lub nawet jego brak nie wpływa na pracę gdy motor chodzi .Ale gdy wyłączysz motor nie zapalisz ponownie.
ECU rozpoznaje daw stany : brak czujnika w układzie i niewłaściwy jego pomiar.
W pamięci zostaje zapisany błąd .
Pozwolę sobie wkleić fragment opisu z WDS BMW Wiring Diagram System - Model 3 E46
"Monitorowane są następujące wady:
* Częstotliwość sygnału zbyt wysokie
* Brak sygnału
W obu przypadkach kod błędu 1E25 "monitorowania czujnika obrotów na minutę"ten błąd jest przechowywany w przypadki obu usterek.
Konsekwencje:
* W przypadku awarii podczas pracy silnika: Brak wpływu, jednak silnik nie uruchomi się podczas kolejnej próby startu."
Następny czujnik to czujnik wału korbowego ,wkręcony w blok silnika.
Działa on również wykorzystując efekt halla.I ustala prędkość obrotową silnika.
Sygnał z tego czujnika jest wykorzystywany jako zmienna pomiarowa do ustalania pracy silnika zgodnie z mapą w ECU.
Np.
do włączania recyrkulacji spalin (w odniesieniu do obrotów)
do obliczenia dawki startowej do rozruchu
do uruchomienia procesu "odcinki"
do ustalenia ciśnienia w szynie CR
do ustalenia początku tłoczenia (wtrysku)
i jeszcze wielu innych!!!!!!!!!ECU kontroluje czujnik i zapisuje jak w przypadku pierwszego czujnika błędy.
I tu pozwolę sobie wkleić fragment opisu z WDS
"Monitorowane są następujące wady:
Kod błędu 0335 "czujnik obrotów silnika"-błędny pomiar
* Overspeed (przekroczenie prędkości silnika) -nie logiczny pomiar.....
Kod błędu 1E25 "monitorowania czujnika obrotów na minutę"-brak czujnika w obwodzie
* Brak sygnału obr / min czujnika wału korbowego
-nie logiczny pomiar.....
SKUTKI : SILNIK JEST WYGASZANY PRZEZ ECU, ale nie zawsze.
Zwróć uwagę że dla obu czujników przy nawet odchyleniu od poprawnej pracy wywala błąd

b]1E25[/b]
Czujniki pracują jak widać w spólnym obwodzie....
Pozdrawiam Krzysiek
Po