BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 00:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] M51 założony trzeci wtrysk sterujący i nadal lipa
PostNapisane: 25 marca 2012, 12:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Witam,

jak w temacie - założyliśmy 3 wtrysk sterujący i nadal pokazuje błąd w dde 2.2 nr 5 Needle-motion sensor, auto jest wtedy zamulone jak cholera. Gdy wykasujemy błąd, na postoju jest ok - przejedziesz 100-200 m silnik pracuje jak złoto i nagle znowu ten sam błąd i auto dostaje zmuły.
Odłączyłem przepływkę - efekt: w sterowniku błąd nr 38 Hot-film air-mass flow sensor oraz nr 10 Start-of-injection control deviation, auto w tym momencie idzie jak przecinak, nie ma zmuły jak z podłączoną przepływką.
Pytanie teraz rodzi się czy odłączona przepływka powoduje też bład początku wtrysku? Czy gdy podłączymy inną przepływkę wszystko wróci do normy?
Dodam, że auto jakiś czas temu podobno miało regenerowaną pompę wtryskową, przez jakiś czas było ok, aż nie wyskoczył błąd o wtrysku sterującym.

Pozdrawiam!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M51 założony trzeci wtrysk sterujący i nadal lipa
PostNapisane: 26 marca 2012, 09:03 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Widzę, że nikt nie ma pomysłu... Ktoś ma w ogóle jakieś pojęcie o tym silniku M51?
Ten wtrysk sterujący się jakoś koduje czy po prostu zakładamy i powinno być ok?

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M51 założony trzeci wtrysk sterujący i nadal lipa
PostNapisane: 26 marca 2012, 10:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
hammet1 napisał(a):
Odłączyłem przepływkę - efekt: w sterowniku błąd nr 38 Hot-film air-mass flow sensor oraz nr 10 Start-of-injection control deviation, auto w tym momencie idzie jak przecinak, nie ma zmuły jak z podłączoną przepływką.

Takie coś świadczy o padniętej przepływce. W TDSie możesz odłączyć połowę rzeczy i powinien dobrze chodzić. Nie ma czegoś takiego jak "kodowanie" wtrysku sterującego. Możesz ewentualnie przejrzeć ustawienia pompy ale po tym co napisałeś stawiałbym bym na przepływomierz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M51 założony trzeci wtrysk sterujący i nadal lipa
PostNapisane: 26 marca 2012, 10:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
Sterującego się nie koduje, ale odpowiednio ustawia owszem po jakichś modyfikacjach...

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M51 założony trzeci wtrysk sterujący i nadal lipa
PostNapisane: 26 marca 2012, 10:34 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Dodam, że znajomy skarży się też, że czasem potrafi mu zgasnąć na skrzyżowaniu.
Po odpięciu przepływki jest w ok, ale zastanawia mnie ten błąd nr 10 Start-of-injection control deviation... Czy on jest ściśle związany z pomiarem powietrza przez przepływkę? Jedno od drugiego jest zależne?
Koleś pojechał na szroty poszukać przepływek, może uda się znaleźć jakąś sprawną oryginalną, bo to chyba lepsze niż nowy zamiennik.

Dzięki za zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M51 założony trzeci wtrysk sterujący i nadal lipa
PostNapisane: 26 marca 2012, 13:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
hammet1 napisał(a):
Dodam, że znajomy skarży się też, że czasem potrafi mu zgasnąć na skrzyżowaniu.

Niech znajomy zobaczy czy jak auto gaśnie to nie zapala się kontrolka wtrysku bo być może ma rozregulowany albo uszkodzony nastawnik.
hammet1 napisał(a):
Koleś pojechał na szroty poszukać przepływek, może uda się znaleźć jakąś sprawną oryginalną, bo to chyba lepsze niż nowy zamiennik.

Zdecydowanie lepiej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M51 założony trzeci wtrysk sterujący i nadal lipa
PostNapisane: 27 marca 2012, 07:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Kolego, kontrolka wtrysku zapala się co chwile, aż nie wykasuję błędów.
Jak wyregulować wtrysk czy też naprawić nastawnik?

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M51 założony trzeci wtrysk sterujący i nadal lipa
PostNapisane: 27 marca 2012, 08:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
hammet1 napisał(a):
Kolego, kontrolka wtrysku zapala się co chwile, aż nie wykasuję błędów.
Jak wyregulować wtrysk czy też naprawić nastawnik?

Wejdź na forum BMW-diesel.pl
Tam masz mnóstwo takich tematów, poszukaj w tematach o pompach wtryskowych i nastawnikach bo na 99,9% w tym jest problem.
Ja bym zaczął od sprawdzenia prawidłowych obrotów na biegu jałowym, z tego co pamiętam, wynoszą one ok. 750.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M51 założony trzeci wtrysk sterujący i nadal lipa
PostNapisane: 27 marca 2012, 13:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Inpa sprawdzisz kat wtrysku, wyreguluj tylko pod kompem- nie jest to trudne. Co do wtrysku sterujacego tu masz pana, ktory to skutecznie naprawi http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=2836744 . Korzystalem z jego uslug i na prawde zna sie na tym. Jesli bedzie konieczna regeneracja pompy to trzeba wylozyc ok 2 tys, oferty za polowe tej kasy to drutowanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M51 założony trzeci wtrysk sterujący i nadal lipa
PostNapisane: 27 marca 2012, 20:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
ded - ta regulacja kata wtrysku jak sie odbywa? w Disie?
Nie wydaje mi sie zeby to byl ten wtrysk sterujacy, bo 3 padniete to chyba nie mozliwe co nie?
Pompa podobno byla regenerowana jakis czas temu.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M51 założony trzeci wtrysk sterujący i nadal lipa
PostNapisane: 27 marca 2012, 20:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Wlaczasz inpa i widzisz kat wtrysku na wolnych obrotach. Zaleznie od rocznika mozna sciagnac kolektor zeby sobie ulatwic, choc udaje sie bez tego. Luzujesz pompe i przesuwasz az wyjdzie dobry kat. Przesuwasz pukajac np malym mlotkiem przez drewienko. Po dociagnieciu srub kat sie zmienia, wiec trzeba to robic troche na czuja. Na kompie obserwujesz to na bierzaco. Jaka powinna byc wartosc na wolnych obrotach znajdziesz na bmw-diesel. Cos mi swieta ze to bylo 3.2, ale nie dam sobie reki ucisc- dawno to robilem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M51 założony trzeci wtrysk sterujący i nadal lipa
PostNapisane: 27 marca 2012, 21:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Podziekowal bardzo ded. przyda sie jesli nie tym razem to nastepnym;). musze zawitac na tym forum. pozdrawiam!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL