henix napisał(a):
artii4_4 napisał(a):
WITAM WSZYSTKICH , po zdjęciu osłony gumowej z egr widać tam tłoczek który po odpaleniu silnika otwiera sie na maxa po 3 sekundach lekko sie przymyka około 3 milimetrów i silnik zaczyna inaczej pracować ( zaczyna sie lekko dusić) wydaje mi sie że egr powinien być otwarty na maxa
Niekoniecznie na maksa, to komputer decyduje ile spalin popuścić i kiedy. A dusi się bo przepływka rejestruje niewłaściwy przepływ powietrza jak zdejmiesz wąż - bo powietrze wylata......
mam pytanko,niedawno zakupiłem bmw3 e46 1999rok,była bardzo mułowata,dusiła się przy większych prędkościach(czułem jakby paliwo się odcinało tak że o wyprzedzeniu mogłem zapomniec)a ze startu zbierała się tak że rowerem można mnie było wyprzedzić,dopiero przy około 3000tys obrotów zaskakiwała,więc zaprowadzłem ją do mechanika.,mechanik po podłączeniu do kompa stwierdził że wyskakuje błąd EGR,zostawiłem mu autko aby się nim zajął,trwało to zaledwie 2 godz.kosztowało 150zł,po odebraniu od mechanika samochód zamienił się w rakietę,na 1,2,3, biegu wbijał w fotel.Byłem bardzo zadowolony,jednakże przy demontażu plastikowej obudowy z silnika zauważyłem że wszystko co on zrobił aby poprawić dynamikę pracy silnika to to że włożył pomiędzy łączenie jednej rurki metalowej z drugą wyciety kawałek blachy na wzór podkładki,tym zablokował mi przepływ spalin.Autko miało kopa,po wyciągnieciu tej blachy i założeniu normalnej podkładki auto zrobiło sie znowu mułowate.Moje pytanko do was jeśli ktos wie pomózcie,-po co on to zrobił?,czy ta blache lepiej założyć i znią jeździć?,czy nic się nie stanie ze silnikiem?,kiedy spalanie jest mniejsze z tą blacha czy bez niej?oraz dlaczego wyskoczył mu błąd egr co może być przyczyną.mój e-mail:roper2@wp.pl