BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 czerwca 2025, 00:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Jak działa DISA?
PostNapisane: 11 stycznia 2010, 11:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Nowy Sacz
Witam koledzy. Mam pytanie jak działa zawór regulacyjny w kolektorze dolotowym? Czy można jakoś zobaczyc "organoleptycznie" jego działanie? Kiedy on sie otwiera a kiedy zamyka? Jak bedzie się zachowywał samochód gdy ta część nie bedzie poprawnie działać? Chodzi mi dokładnie o część nr 6 z http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=40&hl=20 Czym on jest sterowany? Podciśnieniem czy napięciem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jak działa DISA?
PostNapisane: 11 stycznia 2010, 14:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Steruje go napięcie ( 2 kable ) ale nie ma na nich stałego napięcia po uruchomieniu silnika.
Sam zaś regulator, otwiera się i zamyka pod wpływem membramy gumowej, dokładnie nie wiem na co działa prąd że porusza membrame.

Tez myslałem że mam z nim coś nie tak, ale sprawdziłem na innej i dowiedziałem się że to jest zawór regulujący przepływem powietrza, pomiędzy 1,2,3 a 4,5,6 cylindrem i w zależnosci od potrzeby reguluje dodatkowym powietrzem.
W praktyce, jak gwałtownie wcisniesz gaz do końca, to wtedy możesz zaobserwować, że działa i membrama się rusza w inne położenie (tak bynajmniej jest u mnie).

Tu masz kilka artykułów, bardziej opisujący ten temat.
http://www.auto-online.pl/elektron/siln ... l_krok.htm
http://www.auto-online.pl/elektron/siln ... k_obej.htm

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL