BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2024, 02:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Jaki olej wlac jesli nie wiem jaki byl poprzedni
PostNapisane: 24 września 2009, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Debica
Witam pasuje mi zmienic olej w mojej 325 CI 2000 rok przebieg 160 tys z tym ze mam problem bo nie wiem jaki olej wogole wlac tzn nie wiem czy wczesniej byl syntetyk czy pol syntetyk a moze mineral - czy moze ktos podpowiedziec cos w tej sprawie vo chyba nie ma mozliwosci sprawdzenia jaki byl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 20:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: krk
wlej półsyntetyk zaryzykowałbym nawet syntetyk :hyhy: nie wierze ze ktośby wlał mineralny do takiego samochodu :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Debica
ale to kolego juz loteria bedzie co nie ? bo nie mozna sprawdzic jakos jaki byl wczesniej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 20:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
5 w 30 nie powinien zrobić krzywdy, najgorszą a zarazem najbezpieczniejszą ostatecznością jest 10 w 40. A może masz gdzieś jakieś naklejki po serwisie? Popatrz dobrze pod maską.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 20:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
arczi83arczi napisał(a):
ale to kolego juz loteria bedzie co nie ? bo nie mozna sprawdzic jakos jaki byl wczesniej

Nie da się.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 20:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: krk
raczej nie... jedynie co to wyciagnij bagnet i zobacz czy olej kapie(woda) czy trzyma sie bagnetu(ok)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Debica
no niema naklejki wlasnie - kupilem go w anglii i ten anglik nie wiem jaki byl ostatnio a olej jak patrzylem jest czarny i niski poziom ale raczej trzyma sie bagnetu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Debica
a powiedz mi kolego czemu najgorszą a zarazem najbezpieczniejszą ostatecznością jest 10 w 40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 21:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Do tych silników producent przewidział półsyntetyk, aczkolwiek ja mam e36 z m52 i jeżdżę na 10 w 40, więc jak nie lubisz hazardu to lej półsyntetyk :) Też powinno jeździć :)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Debica
a powiedz mi kolego czemu najgorszą a zarazem najbezpieczniejszą ostatecznością jest 10 w 40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 21:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Cytuj:
a powiedz mi kolego czemu najgorszą a zarazem najbezpieczniejszą ostatecznością jest 10 w 40


Bo najlepszą, ale za razem ryzykowniejszą opcją było by zalanie 5w30, tak jak jest przewidziane. I nie sądzę że masz 160 000 przelotu (18000 rocznie :)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Debica
kolego jest bankowo tyle bo to anglik jest ( a tutaj ciezko z przekreceniem licznika ) i ma udokumentowany przebieg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 06:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem-lej 5-30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 08:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
arczi83arczi napisał(a):
kolego jest bankowo tyle bo to anglik jest ( a tutaj ciezko z przekreceniem licznika ) i ma udokumentowany przebieg


Jeśli bankowo to

harnas621 napisał(a):
siem-lej 5-30

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 11:39 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 24
Posty: 1221
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 4#p1275674
tez promonuje 5w 30
wlałem do e46 z 1999 i jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 września 2009, 14:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
lej syntetyk będzie git :hyhy:
ja mam w swojej E39 528 silnik od anglika po przebiegu 150 tys. km. i zaraz po włożeniu wlałem nowy olej Valvoline Maxlife 10W40 bo razem z mechanikiem stwierdziliśmy że nie wiadomo co było wlane, po 12tys. km. na półsyntetyku nadeszła kolejna wymiana i zdecydowałem się na syntetyk 5W-40 Castrol Magnatec, zrobiłem już 8 tys. km. na tym oleju i nic złego się nie dzieje wręcz przeciwnie, silnik pracuje bardzo cichutko że praktycznie go nie słychać :D i praktycznie wogóle go nie ubywa a także nie ma najmniejszych wycieków, jest suchutki, jestem zadowolony ze swojej decyzji :super:
także jeśli masz te 160 tys. km. to śmiało lej syntetyk i nic się nie bój że coś się stanie :ok:

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 09:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 97
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: stary rupi
Kod silnika: M62B44
żeby nie zakładac nowego tematu to podkleje sie pod ten bo i tak mowa tu o olejach ... mianowicie chce wymienic olej w silniku m62b35 i nie wiem co wlac ... przebieg już mam ponad 300tys teraz jest 10w/40 orlen platinum ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 11:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
pilo20 napisał(a):
żeby nie zakładac nowego tematu to podkleje sie pod ten bo i tak mowa tu o olejach ... mianowicie chce wymienic olej w silniku m62b35 i nie wiem co wlac ... przebieg już mam ponad 300tys teraz jest 10w/40 orlen platinum ...


wlej Valvoline Maxlife 10W40, sprawdzony olej, nie słyszałem negatywnych opini na temat tego oleju, sam go używałem i nie mam zastrzeżeń

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 11:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 159
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 2.8i :]
Kod silnika: M52B28
pilo20 napisał(a):
żeby nie zakładac nowego tematu to podkleje sie pod ten bo i tak mowa tu o olejach ... mianowicie chce wymienic olej w silniku m62b35 i nie wiem co wlac ... przebieg już mam ponad 300tys teraz jest 10w/40 orlen platinum ...


wlej Valvoline Maxlife 10W40, sprawdzony olej, nie słyszałem negatywnych opini na temat tego oleju, sam go używałem i nie mam zastrzeżeń

_________________
Posiadam wszystkie części z rozbiórki E39!!!

Info na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 12:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
do M54 oczywiscie najlepszy jest TWS :hyhy: ale nie kazdego stac zeby wydać pponad 500 zl na olej,

ja polecam valwoline VR1 racing 10W60, jest to olej pólsyntetyczny, do BMW nie ma sensu lać pełnego syntetyka jeśli czesto uzywa sie górnych zakresów obrotów, silnik bmw jest tak skonstruowany że olej z głowicy spływa do miski po stronie zaworów wydechowych gdzie temperatura jest większa i przez to istnieje możliwośc tzw palenia się oleju. osobiście miałem taki przywadek w swojej bawarce, z czasem zaczął pojawiać się nalot w okolicy korka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL