BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 15:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 523i Zasada działania, i naprawa ABS kół tylnich
PostNapisane: 5 czerwca 2011, 23:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E39 523i 1997r
Kod silnika: M52
Witam !!!
Mam problem tego typu że nie wiem jak się zabrać za naprawę systemu ABS w kołach tylnich.
Według komputera, i oględzin zewnętrznych, czujniki są sprawne, więc mam parę pytań.
Z czego zczytuje sygnał sensor (czujnik ABS) ?
Co muszę wymienić ?
Czy jest to koronka, i czy znajduje się na łożysku, piaście, czy na innym elemencie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 523i Zasada działania, i naprawa ABS kół tylnich
PostNapisane: 6 czerwca 2011, 08:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Na poczatek to napisz co nie dziala i co pokazuje komp. Jesli obydwa czujniki z tylu by Ci nie dzialaly, to nie mialbys wskazan predkosciomierza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 523i Zasada działania, i naprawa ABS kół tylnich
PostNapisane: 6 czerwca 2011, 17:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E39 523i 1997r
Kod silnika: M52
Witam !!!
Napiszę dokładnie jak to było.
Wlączając zapłon kontrolki prawidłowo zapalały sie i gasły po chwili, podczas jazdy od momentu ruszenia,
naciskając pedał hamulca słyszałem i czułem po odbijającym pedale, że ABS cały czas pracuje, no i obroty mocno skakały (tzn.bardzo powoli spadały
i utrzymywały sie ok.2000obrotów) za sprawa systemu ASC ktory działa razem z ABS-em, przy większej prędkości było wporządku,
jeżdząc po mieście kontrolki zaświecały sie po przejechaniu około kilometra i systemy ABS i ASC przestawały działać.
Miałem uszkodzone mocowanie czujnika z przodu, i ubzduralo mi się że w tym kole jest problem wymieniłem łożysko razem z piasta i koronką, nowy czujnik,
i nic to nie pomogło póżniej wymieniłem dwa przednie czujniki na oryginalne, i dalej to samo.
Dopiero podłączając samochód pod komputer, zrobiłem test w czasie jazdy obserwowałem jak zachowuja sie poszczególne koła i jaką wyświetlają prędkość,
i ku mojemu zaskoczeniu okazało sie że problem tkwi w tylnym prawym kole, to znaczy gubi sygnał co chwilę na ułamek sekundy, ale predkość pokazuje dobra.
Komputer pokazuje tylko ten błąd 64 Continuous control due to undefined signal interference (64 Stała kontrola ze względu na nieokreślone zakłócenia sygnału)
Na czujniku nie znalazłem żadnych znaków także podejrzewam że jest nie oryginalny, spróbuję jeszcze zamienić czujniki z prawego na lewy i zobaczę w ten
sposób czy koronka jest wporządku, gdyż obawiam się że mechanik wymieniający czujnik w tylnym prawym kole mógł uszkodzić koronke.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 523i Zasada działania, i naprawa ABS kół tylnich
PostNapisane: 6 czerwca 2011, 18:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 303
Lokalizacja: gg:9471726
Moje BMW: e39 520i
jarojarek napisał(a):
Wlączając zapłon kontrolki prawidłowo zapalały sie i gasły po chwili, podczas jazdy od momentu ruszenia,
naciskając pedał hamulca słyszałem i czułem po odbijającym pedale, że ABS cały czas pracuje, no i obroty mocno skakały (tzn.bardzo powoli spadały
i utrzymywały sie ok.2000obrotów) za sprawa systemu ASC ktory działa razem z ABS-em, przy większej prędkości było wporządku,
jeżdząc po mieście kontrolki zaświecały sie po przejechaniu około kilometra i systemy ABS i ASC przestawały działać.


miałem tak po zamontowaniu zamiennika czujnika abs z allegro

_________________
Mapka osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 523i Zasada działania, i naprawa ABS kół tylnich
PostNapisane: 6 czerwca 2011, 21:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Co do czujnikow to tylko siemens albo ate. Ja tez raz zalozylem tani, i wylaczal sie po kilku km, do tego zaklocenia szlyszalem w CB radiu. Jesli te poprzednie wymieniales na tanie zamienniki, to nie zdziwilbym sie jesli problem by nie zniknal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 523i Zasada działania, i naprawa ABS kół tylnich
PostNapisane: 1 maja 2014, 17:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 30
Lokalizacja: świecie
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28
u mnie problem problem polega na tym że; cały czas świeci się kontrolka kontroli trakcji i ABS. na komputerze w błedach aktywnych było zła prędkość koła prawego przedniego. do wymiany czujnik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 523i Zasada działania, i naprawa ABS kół tylnich
PostNapisane: 14 maja 2014, 19:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 789
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20
Garaż: AKTUALNE: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135765
BYŁO: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99729
BYŁO: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122758
Witam, jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka od czujnika ABS prawy tył. Kupiłem 3 czujniki i nic to nie daje. Po zamontowaniu czujnika przez jakiś czas kontrolka się nie świeci lecz ABS cały czas chodzi i słychać "cykający" przekaźnik. Po przejechaniu kawałka drogi i zwiększeniu prędkości kontrolki znów świecą się na desce. Ktoś ma pomysły czemu tak się dzieje ?

_________________
Życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW E39 523i Zasada działania, i naprawa ABS kół tylnich
PostNapisane: 14 maja 2014, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: KOS
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B25
czarnyCSW napisał(a):
u mnie problem problem polega na tym że; cały czas świeci się kontrolka kontroli trakcji i ABS. na komputerze w błedach aktywnych było zła prędkość koła prawego przedniego. do wymiany czujnik?


Nie ma co się od razu pakować w koszta. Zwykły miernik do ręki i sprawdzasz przejście od wtyczki czujnika do sterownika ABS. Kabel może być uszkodzony i wymiana czujnika nic Ci nie pomoże.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 111 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL