BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 lipca 2025, 22:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Demontaż wtryskiwaczy 320d Common rail
PostNapisane: 26 listopada 2009, 13:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
Mam kilka pytań (silnik m47n 2004r):
1. Czy wtryskiwacze są wkręcone w głowicę czy włożone tam na wcisk?
W Mercedesach CDI o ile dobrze pamiętam są montowane na wcisk i od góry przykręca się taką sztabkę, która blokuje wtrysk, żeby nie wyszedł do góry z głowicy- czy w BMW jest tak samo?

EDIT: Odpowiedź na 1 pytanie już znam- patent podobny jak w mercedesie :) Reszta pytań nadal aktualna.

2. Jaki wymiar klucza do ściągania wtrysków jest odpowiedni do tych z silnika m47n - spotkałem się z rozmiarami kluczy od 11 do 13 mm (te widełki, które łapią wtrysk przy wyciąganiu). Wiem, że w mercedesie cdi jest 12,5mm (zmierzone na kluczu) lecz nie wiem czy będzie to klucz właściwy?

3. Czy po wyciągnięciu wtrysków, konieczna jest wymiana podkładek miedzianych w głowicy na nowe? Oraz czy da się je wyciągnąć bez specjalnego klucza i bez specjalnych zabiegów? Czy takie podkładki w m47n się w ogóle znajdują?

4. Czy konieczne jest usuwanie nagaru z kanału wtryskiwacza specjalnym frezem, albo inaczej- czy w ogóle jest to czynność niezbędna (czyszczenie)?

5. Jakiej pasty najlepiej użyć, żeby wtryski się nie zapiekały?

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż wtryskiwaczy 320d Common rail
PostNapisane: 27 listopada 2009, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
Znalazłem ciekawe info o wyciąganiu wtrysków (dot Mercedesa CDI) na gorącym silniku.
Luzujemy śrubkę zabezpieczającą ok . 1-4 obrotów i odpalamy silnik. Kompresja sama wypchnie odrobinę wtrysk i wtedy łatwiej go będzie wyciągnąć.
Ktoś spotkał się z taką metodą?
PS a odnośnie mojego 1 postu to nikt nic nie wie????

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Demontaż wtryskiwaczy 320d Common rail
PostNapisane: 12 lutego 2010, 12:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
I jak poradziłes sobie z tymi wtryskami? Musze w swojej E46 320D 150km wyciagnąć jeden wtrysk (korekta odbiera od normy na wtrysku trzeciego cylindra) i zastanawiam sie jak poszła robota u Ciebie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL