Witam,
Posiadam problem z BMW e46 318ci z 1999 roku silnik M43. Silnik pracuje OK do momentu gdy zacznie łapać temperaturę, gdy osiągnie temperaturę na biegu jalowym zaczyna przygasać, szarpać dosć mocne tak jakby falowanie. Podczas diagnozy INPĄ wyświetlił następujące błędy: 141 Lambdaregelung Regelanschlag 120 Signal Luftmassenmesser 121 Signal Ansauglufttemperatur Po skasowaniu błędu i odpaleniu silnika błędy pojawiają się po kilku minutach gdy tylko silnikiem zacznie telepać.
Dodam tylko że próbowałem odłączyć przeplywomierz i na odpiętym przeplywomierzu silnik pracuje równo bez szarpnięć w kazdym zakresie obrotów.
Na podłączonym przepływomierzu oraz biegu jałowym parametr Luftmasse[kgh] waha się w granicach od 10 do 90 kgh i wtedy dzieją się cuda z silnikiem jednak gdy uderzę lekko ręką w przepływkę wszystko działa normalnie jak ręką odjął przez dobre kilka minut. Gdy się odłączy przeplywkę parametr Luftmasse oscyluje w tak od 8 do 13 i silniczek chodzi elegancko.
Czyżby to był objaw padniętej przepływki?
Numer przepływomierza RF 280 217 124 Ma on wtyczkę 5 pinową, Dysponuje ktoś z kolegów dokumentami do tego sterownika silnika BMS46DS1, ponieważ szukałem w autodacie żeby coś zmierzyć miernikiem ale tam jest wtyczka 6 pinowa i nie wiem już jak do tego podejść.
Proszę o pomoc i wyrozumiałość walczę już czwarty dzień z tym autem.
Pozdrawiam, Michał M. M&M
_________________ Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!! Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW. Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.
Pozdrawiam, Michał
|