BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 września 2025, 17:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Cała prawda o tarczach i klockach...
PostNapisane: 25 lutego 2010, 11:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 210
Lokalizacja: Radom/LPU
Moje BMW: E91 335d
Kod silnika: M57Y
Witajcie,

zamierzam niedługo wymienić w aucie tarcze oraz klocki przód i tył, autko to compact 320 w dieslu, rok 2004.

Pytanie, jak jest z tarczami nawiercanymi oraz klockami sportowymi, czy prawdą jest ze tarcze nawiercane są lepsze tudzież trwalsze tak jak i klocki, co ewentualnie polecacie, zależy mi na jakości i trwałości oraz jak najlepszym hamowaniu. Jakie kombinacje wybrać, chciałbym założyć tarcze nawiercane na przód i tył dla fajnego wyglądu oraz jakieś naprawde dobre klocki. Oczywiście nie szukam najtańszego rozwiązania, ale hamulce ceramiczne też nie wchodzą w gre ;)

pozdro
Filip


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Cała prawda o tarczach i klockach...
PostNapisane: 25 lutego 2010, 12:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
Na nawiercanych tarczach klocki znikają dwa razy szybciej.Moim zdaniem to nie ma sensu zwłaszcza przy tym silniku,gdzie myślę seryjne hamulce spokojnie dają radę.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Cała prawda o tarczach i klockach...
PostNapisane: 25 lutego 2010, 14:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
ROMSI napisał(a):
Na nawiercanych tarczach klocki znikają dwa razy szybciej.Moim zdaniem to nie ma sensu zwłaszcza przy tym silniku,gdzie myślę seryjne hamulce spokojnie dają radę.

Tym bardziej, że nie są to tarcze takie malutkie jak w jakimś "francuziku", to w zupełności starczy seria...

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Cała prawda o tarczach i klockach...
PostNapisane: 25 lutego 2010, 15:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 145
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Sportowe klocki są twardsze i mają wyższy współczynnik tarcia - przez to zużywają się szybciej. Mogą za to pracować w o wiele wyższych temperaturach ale podobnie jak przedmówcy uważam, że do Twojego samochodu zakup sportowego zestawu nie ma sensu tymbardziej, że takie sportowe klocki żeby dobrze pracowały trzeba najpierw rozgrzać...

_________________
_____________________________________
Beginner BMW Destroyer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Cała prawda o tarczach i klockach...
PostNapisane: 25 lutego 2010, 15:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 309
Lokalizacja: opolskie
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: M43TU B19
Też potwierdzę że sportowe klocki i tarcze nie mają większego sensu przy takim silniku, seria spokojnie wystarcza!!!Ja też kiedyś do swojego E36 kupiłem sportowy zestaw brembo, kasy masa hamowanie tylko nieco lepsze a zużyły się po nieco ponad10tyś. km normalnej jazdy!!!!jedyny ich plus to świetny wygląd przy założonych alusach, ale teraz już bym takich nie kupował ;) cóż człowiek najlepiej uczy się na swoich błędach :oczami:

_________________
Zapraszam do mojej galerii:-)
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=78694
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Cała prawda o tarczach i klockach...
PostNapisane: 25 lutego 2010, 16:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Kup zwykły zestaw, sportowy zestaw to do sportowego auta a nie do zwykłej jazdy, szkoda kasy na to.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Cała prawda o tarczach i klockach...
PostNapisane: 26 lutego 2010, 11:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 210
Lokalizacja: Radom/LPU
Moje BMW: E91 335d
Kod silnika: M57Y
Ok, rozumiem klocki zwykłe, ale chciałbym dla ładnego wyglądu założyć tarcze nawiercane, czy to zupełnie nie ma sensu?

Oraz druga sprawa czym sie tak naprawdę różnią zamienniki np zimmerman od orgianłow ASO bo te pierwsze sa duzo tansze, czy poprostu orginalne części BMW sa tak bardzo drogie?

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Cała prawda o tarczach i klockach...
PostNapisane: 26 lutego 2010, 11:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 210
Lokalizacja: Radom/LPU
Moje BMW: E91 335d
Kod silnika: M57Y
Naprawde do auta z silnikiem 150 KM lepsze hamulce sa nie potrzebne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Cała prawda o tarczach i klockach...
PostNapisane: 26 lutego 2010, 12:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Savage_e46 napisał(a):
zimmerman
to bardzo dobra firma ale obiło mi się o uszy że te nawiercane zimmermany lubią pękać. za to zwykłe tarcze możesz kupić spokojnie tej firmy.

Savage_e46 napisał(a):
Naprawde do auta z silnikiem 150 KM lepsze hamulce sa nie potrzebne?

no moc jest średnia to i tarcze nie muszą być nie wiadomo jakie. poza tym rozmiar tych tarcz nie jest wcale taki mały i na pewno sobie poradza.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Cała prawda o tarczach i klockach...
PostNapisane: 26 lutego 2010, 12:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
wipeer napisał(a):
to bardzo dobra firma ale obiło mi się o uszy że te nawiercane zimmermany lubią pękać. za to zwykłe tarcze możesz kupić spokojnie tej firmy.

Też to samo słyszałem, robią się pajączki do okoła wierconych otworów i potem może nawet pęknąć cała tarcza.
Może to jakieś odosobnione przypadki, ale jak mam dwa razy częściej klocki wymieniać, to nie widzę sensu przy normalnym aucie zakładać takie tarcze... :niepewny:
Z kolei nacinane też zjadają w zatrważającym tempie klocki (jeszcze szybciej niż wiercone) a dodatkowo są głośne w użytkowaniu i np. ate power disc lubią się zwichrować :(
I jeszcze jedna sprawa mnie zastanawia :niepewny:
Spójrzcie na tą tarcze wierconą (fotka z innego tematu naszego forum)
Akrobeta napisał(a):
Obrazek
Zdjęcie wykorzystane dzięki uprzejmości użytkownika forum Akrobeta, w temacie viewtopic.php?f=2&t=38080&start=40

I pytanie czy te smugi (czy jak je tam nazwać) to jest pożądany efekt przy zużywaniu się tarcz? Chyba nie :hyhy:

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Cała prawda o tarczach i klockach...
PostNapisane: 26 lutego 2010, 22:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 309
Lokalizacja: opolskie
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: M43TU B19
W miejscu wierconego otworu klocek zużywa się bardziej przez co na reszcie powierzchni jest grubszy! Efekt-na tarczy powstają coraz grubsze rowki, hamulce są coraz głośniejsze i tracą swoje niby sportowe własności(z nacinanymi jest podobnie)!!!Moim zdaniem te wszystkie sportowe tarcze i klocki są raczej na krótszą metę i dla ludzi z bardziej zasobnym portfelem, mnie już nie interesuje wymiana hamulców co 10tyś. km :mur: wybór należy do was :)

_________________
Zapraszam do mojej galerii:-)
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=78694
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL