BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 lipca 2025, 16:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Uszczelnienie vanosa
PostNapisane: 5 marca 2010, 10:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M54B22
witam wszystkich , na wstępie mam prośbe, mianowicie pisząc nowy temat niemam pola z wyborem modelu auta : e36,e46 itp. , prosze wiec administratora o pomoc a nie wyżucenie tematu.
wracając do tematu, posiadam e46 328i (podwójny vanos) falują mi obroty w czasie nagrzewania silnika, sprawdzilem juz niemal wszystko - pozostaje tylko uszczelnienie vanosa. pytanie dla osób które juz to robiły - mam zamiar wzorowac się stroną http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
I teraz pytanie czy operacja wanosa wiąże sie z jakimiś regulacjami rozrządu itp, czy poprostu wyjecie i złożenie całego mechanizmu , na co w tej całej zabawie zwrocić szczególną uwage i co jest najwiekszym problemem ?

_________________
Zapraszam ludzi z Podkarpacia do skorzystania z moich usług czyszczenia tapicerki samochodowej. Specjalne rabaty dla forumowiczów!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Uszczelnienie vanosa
PostNapisane: 5 marca 2010, 11:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Jak będziesz się wzorował na poradach z tej strony to wszystko pójdzie dobrze. Musisz liczyć 4h spokojnej pracy. Nic się nie przestawi, nie musisz się obawiać (rób tylko to co w opisie). Kup wszystkie wymagane uszczelki i silikon. Doszło kilka nowych informacji:
elmo0104 napisał(a):
binio22 sprawdź kable na czujniku położenia wału. izolacja lubi tam pękać a wtedy dzieją się cuda.


Chłopaki, sory że przez jakiś czas się nie odzywałem. Mam dla chętnych kolejne prace domowe z serii co warto zrobić przy swoim vanosie. Powinno się to zrobić podczas wymiany uszczelek:

Po wyjęciu vanosa i zdemontowaniu z niego tłoków przykręcamy same tłoki do wałków("ślimaków") z wielowypustem, które zostały w kołach zębatych

Obrazek

i sprawdzamy czy jest tam luz OSIOWY (czyli w przód i w tył silnika) czyli "axial play"

Obrazek


Jeśli nie ma tam luzu to nic nie rozkręcamy tylko wumieniamy uszczelki na tłokach. Jeśli występuje tam wyczuwalny luz OSIOWY to odkręcamy kapsel na tłoku (trzeba unieruchomić jakoś tłok, jeśli w imadle to najlepiej przez jakieś drewniane szczęki, tak żeby nie porysować i nie zdeformować powierzchni tłoka) nasadka 24mm. Można to zrobić kluczem udarowym. Gwint jest normalny czyli odkręcamy w lewo.

Obrazek

Po odkręceniu kapsla ukazuje się nam ułożyskowanie tłoka
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

po wyjęciu wszystkiego mamy taki zestawik:

Obrazek

Interesuje nas drugi element od prawej strony na zdjęciu powyżej. Jest to pierścień dystansowy. Musimy poddać go obróbce skrawaniem(na tokarce, szlifierce magnesowej, lub domowym sposobem-równy blat, papier 400 ziaren i planujemy). Materiał z jakiego ten pierścień jest zrobiony to jakaś stal łożyskowa (czyt. Twarda). Po zebraniu odrobiny materiału z pierścienia skłądamy wszystko(tzn sam tłok ) do kupy i znów przykręcamy go do "ślimaka" i sprawdzamy luz:

Obrazek

Powtarzamy czynność szlifowania pierścienia aż nie będzie wyczuwalny żaden OSIOWY luz. Tłok jednak nie może być tak ciasno że nie da się nim obrócić. Musi swobodnie się obracać! Jeśli przesadzimy ze szlifowaniem pierścienia to można obrobić bierznie łożysk (tą pomiędzy nimi- jest najgrubsza). Nie polecam jednak tego robić. Starajcie się nie przesadzić ze szlifowaniem pierścienia. Polecam zbieranie po 5-8 setek mm. nie da się powiedzieć ile trzeba zebrać bo jest to indywidualna sprawa.

Powodzenia

acha sposób sprawdony, nic w silniku się nie stanie Przy rozsądnym szlifowaniu pierścienia i dobrym złożeniu wszystkiego do kupy:)

Zaloguj się na tym forum:
http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=55 ... sc&start=0
i poczytaj temat, kilka osób już wymieniało i są zadowoleni (w tym ja).
:ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Uszczelnienie vanosa
PostNapisane: 5 marca 2010, 11:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Nic się nie przestawi. Nie ma takiej opcji.
Tak jak napisał fixxxer1, trzeba się nastawić na kilka godzin spokojnej pracy, właściwe miejsce do pracy, jak już wyjmiesz vanos to najlepiej pracować przy stole. Rób wszystko zgodnie z opisem na stronie, potrzebny Ci będzie klucz dynamometryczny. Olej na dolewkę, bo na pewno trochę zmarnujesz, tego co wypłynie z vanosa.
Też szlifowałem u siebie tuleje bo miały luz, robota wydłużyla się o jakieś 6 godzin ;) ale chyba było warto.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL