Jak będziesz się wzorował na poradach z tej strony to wszystko pójdzie dobrze. Musisz liczyć 4h spokojnej pracy. Nic się nie przestawi, nie musisz się obawiać (rób tylko to co w opisie). Kup wszystkie wymagane uszczelki i silikon. Doszło kilka nowych informacji:
binio22 sprawdź kable na czujniku położenia wału. izolacja lubi tam pękać a wtedy dzieją się cuda.
Chłopaki, sory że przez jakiś czas się nie odzywałem. Mam dla chętnych kolejne prace domowe z serii co warto zrobić przy swoim vanosie. Powinno się to zrobić podczas wymiany uszczelek:
Po wyjęciu vanosa i zdemontowaniu z niego tłoków przykręcamy same tłoki do wałków("ślimaków") z wielowypustem, które zostały w kołach zębatych
Obrazek i sprawdzamy czy jest tam luz OSIOWY (czyli w przód i w tył silnika) czyli "axial play"
Obrazek Jeśli nie ma tam luzu to nic nie rozkręcamy tylko wumieniamy uszczelki na tłokach. Jeśli występuje tam wyczuwalny luz OSIOWY to odkręcamy kapsel na tłoku (trzeba unieruchomić jakoś tłok, jeśli w imadle to najlepiej przez jakieś drewniane szczęki, tak żeby nie porysować i nie zdeformować powierzchni tłoka) nasadka 24mm. Można to zrobić kluczem udarowym. Gwint jest normalny czyli odkręcamy w lewo.
Obrazek Po odkręceniu kapsla ukazuje się nam ułożyskowanie tłoka
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek po wyjęciu wszystkiego mamy taki zestawik:
Obrazek Interesuje nas drugi element od prawej strony na zdjęciu powyżej. Jest to pierścień dystansowy. Musimy poddać go obróbce skrawaniem(na tokarce, szlifierce magnesowej, lub domowym sposobem-równy blat, papier 400 ziaren i planujemy). Materiał z jakiego ten pierścień jest zrobiony to jakaś stal łożyskowa (czyt. Twarda). Po zebraniu odrobiny materiału z pierścienia skłądamy wszystko(tzn sam tłok ) do kupy i znów przykręcamy go do "ślimaka" i sprawdzamy luz:
Obrazek Powtarzamy czynność szlifowania pierścienia aż nie będzie wyczuwalny żaden OSIOWY luz. Tłok jednak nie może być tak ciasno że nie da się nim obrócić. Musi swobodnie się obracać! Jeśli przesadzimy ze szlifowaniem pierścienia to można obrobić bierznie łożysk (tą pomiędzy nimi- jest najgrubsza). Nie polecam jednak tego robić. Starajcie się nie przesadzić ze szlifowaniem pierścienia. Polecam zbieranie po 5-8 setek mm. nie da się powiedzieć ile trzeba zebrać bo jest to indywidualna sprawa.
Powodzenia
acha sposób sprawdony, nic w silniku się nie stanie Przy rozsądnym szlifowaniu pierścienia i dobrym złożeniu wszystkiego do kupy:)
i poczytaj temat, kilka osób już wymieniało i są zadowoleni (w tym ja).