BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 lipca 2025, 21:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Jak odpowietrzyć układ?? Pomocy!!
PostNapisane: 15 marca 2010, 18:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 90
Lokalizacja: Bełżyce
Moje BMW: [E60] 530D
Witam, moje auto to BMW 523i z gazem sekwencyjnym 96r. Dziś w trakcie jazdy spotkał mnie pewien problem. A mianowicie, przewód wodny od parownika, poprzedni właściciel bmw poprowadził obok kolektora wydechowego, na trasie ten przewód dotknął do kolektora i przetopił się i zaczęła walić woda na kolektor. Zauważyłem to po tym jak temperatura mi skoczyła do czerwonego pola. Zatrzymałem się natychmiast poluzowałem korek chłodnicy i sytuacja się uspokoiła. Taśmą izolacyjną owinąłem dokładnie przewód w miejscu przetopienia gdyż miałem 10km do domu i chciałem dojechać, oraz dolałem do pełna płynu. Odpaliłem i zacząłem jechać, jednak po 5 km znowu temperatura wzrosła i się zatrzymałem. Tym razem tylko ciśnienie zebrało się w chłodnicy przewód nie ciekł. Powtórzyłem operacje znowu, lecz zrobiło się to samo i już dalej pojazd scholowałem. I tu nasuwa się moje pytanie, czy układ trzeba po wlaniu jakoś odpowietrzyć i to przez nie odpowietrzenie znowu mi temperatura wzrosła?? Jeśli tak to gdzie znajdują się odpowietrzniki, i jak powinien wyglądać etap odpowietrzania, czy na zapalonym silniku czy na zgaszonym, czy na odkręconym korku chłodnicy czy na zakręconym?? Proszę o pomoc gdyż nie wiem jak to zrobić, a samochód jest mi bardzo potrzebny i chciałbym to zrobić jak najszybciej.. Z góry dziękuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak odpowietrzyć układ?? Pomocy!!
PostNapisane: 15 marca 2010, 18:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Tytuł:
PostNapisane: 6 cze 2009, 2009 10:02
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 1192
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Problem rozwiązany, ale tak dla potomności.
Ja robię to na zgaszonym silniku.
Najlepiej (w przypadku braku górki z postu StraHu) podnieść na lewarku lewy przód auta, przekręcić kluczyk na zapłon (aby pozapalały się kontrolki.) ogrzewanie full ciepło ustawić.
Odkręcamy odpowietrznik na wężu/termostacie i chłodnicy, lejemy płyn aż zacznie się wylewać bez bąbli odpowietrznikiem wąż/termostat. Zakręcamy ten odpowietrznik, opuszczamy auto, lejemy płyn (jeżeli jest taka potrzeba), aż z odpowietrznika przy chłodnicy przestaną lecieć bąble.
Gwarantuje że taki sposób zalewania płynu odpowietrzy układ.

post Kolegi Toudi

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL