BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 lipca 2025, 18:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] obniżenie e46 330d
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 10:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Hej,sluchajcie mam problem.Mam e46 330d z 2003roku M-Pakiet model juz z tym silnikiem 204KM.Na lato mam felgi 18 od M5,tyl jest 255/35/18 a przod 225/40/18.Chodzi o to,jak juz zapewne wiecie,ze przod stoi nie ladnie w gorze:(tyl jest spoko,w sam raz ale ten przod paskudnie wyglada no i w zwiazku z tym zastanawiam sie nad tym zeby zakupic jakies sprezyny zeby obnizyc ja.Jakie sprezynki byscie polecili??czy jest taka mozliwosc ze moge tylko przod obnizyc czy musze wtedy tez odrazu tyl?? chcialbym obnizyc przod maksymalnie o 2,5cm(najlepiej o 2cm).Widzialem sprezynki Eibach Pro-Kit: BMW 330d (E46) na allegro za 650zl i sa tez na allegro Sprężyny obniżające BMW E46 H&R 35/20 NOWE takie cos za 700zl.mam tylko pytanie czy beda sie roznily sprezyny dla wersji 184KM a 204KM??no i czy to obnizenie w tych H&R 35/20 to sie ma jak?? ze 35 przod a 20 tyl czy na odwrot?? no i czy nie bedzie mi tarla opona przy skreci o nadkole jak obnize?no i czy czyms grozi takie obnizanie zawieszenia??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 10:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37066
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Arturro100, a felgi od M5 masz ori czy podróby? jeśli ori (z małym ET) to bez klepania nadkoli może trzeć (jeśli już nie obciera)
a jakie masz zawieszenie? zwykłe czy M-technik?

co do obniżenia - wartość większa (zazwyczaj pierwsza) dotyczy obniżenia przodu, druga (niższa) tyłu. jeśli obniżasz to i przód i tył zeby zachować tą samą charakterystykę. Miałem w E36 Eibacha (pro-kit) i był :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 11:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
mam oryginalne i nie obcieraja,a wrecz maja "zapas".zawieszenie m-technik tez orginal na 100%.Kurcze ale 3,5cm to bedzie za duzo:( a nie wiesz czy dostane gdzies takie sprezyny zeby obnizyc sam przod o te 2-2,5 cm?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 11:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Z tego co sie orientuje kolego to Weitec ma w swojej ofercie sprezyny 40/00, ja mam w swoim aucie 40/30 i moge polecic te sprezyny komfort jazdy zblizony do M pakietowych springow czyli nie za twardo tak w sam raz. a co do obnizenia to wejdz do mojej galerii i mozesz zobaczyc jak wyglada po :) a zeby ci cos tarlo to musial bys zalozyc springi z -70 bo u Dzikusa na -50 i u Rafal_ek na -60 nic sie nie dzieje. a co do miejsca zakupu to polecam Ci ebay.de ceny duzo nizsze niz u nas w PL
edit
seryjne zawieszenie m technik ma juz -20 i jesli wrzucisz springa -40 to obnizy tylko kolejne -20 :D

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 12:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
ja mam sedana,ale santino musze przyznac ze samochodzik ladnie wyglada:) a powiedzcie mi czy komfort bardzo sie pogorszy po obnizeniu??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 12:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Komfort jazdy bardzo porownywalny do Mpakietowych springow (oczywiscie mowie tutaj o moich weitec) eibach tez nie robi betonowych zawieszen, z tego co wiem H&R sa juz twarde vogtland rowniez. a skoro Ty masz m pack to spokojnie mozesz zalozyc 40/20 przod zejdzie ok 2cm a tyl zostanie tak jak byl

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 12:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
santino a to te liczby 40/20 nie oznaczaja ze przod schodzi o 4cm a tyl o 2cm? bo ty napisales ze przy tych sprezynach bedzie przod w dol o 2cm a tyl nic.....
a co myslisz o tych einbach z allegro za 650zl?? powiedz mi czy duzo jest zachodu z tym zeby zalozyc takie sprezyny i czy wiaze sie to z jakimis dodatkowymi przerobkami i kosztami czy nie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 13:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Arturro100 napisał(a):
santino a to te liczby 40/20 nie oznaczaja ze przod schodzi o 4cm a tyl o 2cm?

w seryjnym zawieszeniu tak ale, jak sam pisalem masz Mtechnik ktore juz sam w sobie obniza -20. tak wiec kazde sprezyny np 40/20 obniza ci tylko np przod o 20 tyl zostanie tak jak jest. sprezyny 50/40 obniza Ci przod o 30 i tyl o 20. te eibach obniza Ci przod tylko o 15 wg mnie troche malo bedzie.
Arturro100 napisał(a):
powiedz mi czy duzo jest zachodu z tym zeby zalozyc takie sprezyny i czy wiaze sie to z jakimis dodatkowymi przerobkami i kosztami czy nie??

Jesli masz sciagacze do sprezyn i troche wprawy w dloniach zrobisz to sam w ok godz. natomiast jesli sie nie znasz to w warsztacie ci wszystko zrobia za ok 100zl-200 zalezy gdzie pojedziesz. nie trzeba nic przerabiac.
pozdro

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
chyba tez zaloze te weitec 40/30:) boje sie tylko o amorki i ogólnie o ten komfort jazdy bo juz jest twardo na tych mtechnikach a tu jeszcze je obnizyc...:/ a wie ktos moze czym roznia sie sprężyny progresywne a linearne? i czy mozna w kazdej chwili znowu zalozyc wczesniejsze sprezyny czy juz nie ma powrotu??:P


Ostatnio edytowano 15 stycznia 2009, 21:24 przez Arturro100, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 15:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
powrot jest zawsze, amorki wytrzymaja bo sa krotsze niz seryjne, springi progresywne sa dwustopniowe przy jednym koncu zwoje sa "gestsze" czyli w poczatkowej fazie ugiecia sa miekie a im blizej dobicia staja sie twardsze :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 10:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: EL / EBE
Moje BMW: E46 Cabrio
Kod silnika: M54B22
czy do sedana i do coupe są takie same sprężyny?

_________________
byłe E36 Cabrio
byłe E46 Coupe
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 14:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
DaVid_CyV, jak kupowalem springi weiteca to byly takie same do sedan-coupe. jedyne co musisz zwrocic uwage to wersja diesel benz, i silnik 6cyl-4 cyl :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 50
Lokalizacja: Lwówek Śląski/Złotoryja
Moje BMW: e39 525d e46 320d
panowie moja e 46 fabrycznie obnizona i na zamówienie składana i to co powiem to z checia bym juz podniusł bo na nasze polskie realia nie da sie jezdzic!!!!! :zly: ale nikomu nie odradzam! :D zakrety to jej swiat!!! :super:

_________________
Kliknij POMÓGŁ ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] obniżenie e46 330d
PostNapisane: 17 marca 2010, 15:12 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
panowie

mam e46 coupe m43 czerwiec 2001 anglik.

chcial bym zmienic felgi z 17 tek na 18ki i zrobic delikatne obnizennie. mam seryjny zwias. bede wkrotce chcial wymienic wszytskie 4 amory na nowe.
jak toi jest z seryjnymi amorami oraz krotszymi sprezynami????
czy przyspieszaja zuzycie amortyzatorow???

mozna dac seryjny amor i krotsze springi?? czy trzeba kupic inne amory??

prosze o rade

tak to wyglada teraz na seryjnym zawieszeniu oraz 17kach felgach
opony 225/45 17 tyl 215 45 17 przod chce dac 225/40 18 przod i 255/35 18 tyl i lekka glebe

prosze o propozycje lub rade

http://zapodaj.net/17719901a73d.jpg.html
http://zapodaj.net/90caefd58955.jpg.html

co myslicie o tym jak to wyglada???

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] obniżenie e46 330d
PostNapisane: 17 marca 2010, 15:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
http://www.moto.allegro.pl/item94827091 ... rdosc.html

czy to warte jest uwagi???

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL