BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 07:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Czy da się wyregulować maglownice ?
PostNapisane: 28 marca 2010, 17:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 102
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
witam
mam lekki luz na maglownicy w e46 320d 99'
da sie ja wyregulowac poprzez dokrecenie sruby?? bo kiedys o czyms takim slyszalem
jesli tak to gdzie jest taka sruba??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] czy da sie wyregulowac maglownice??
PostNapisane: 28 marca 2010, 18:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Śrubą to sie Poloneza naprawia :zdziwko: tak sie nie kasuje luzu ;)

W czym masz problem?? Wymieniałeś kiedykolwiek kompletne drążki kierownicze?? na nich najczęściej są luzy, zarówno przy maglu, jak i na końcówce.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] czy da sie wyregulowac maglownice??
PostNapisane: 28 marca 2010, 18:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 102
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
wlasienie drazki są wporządku
tylko chcialem wiedziec wlsnie czy da sie to zrobic bo kiedys czytalem o tym
bo jak nie to poewnie czeka mnie nie dlugo regeneracja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy da się wyregulować maglownice ?
PostNapisane: 28 marca 2010, 21:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Da sie, ale jedz z tym do kogos kto to robil, albo faktycznie drazki juz padaja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy da się wyregulować maglownice ?
PostNapisane: 28 marca 2010, 21:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
nie ma i nie da sie...

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy da się wyregulować maglownice ?
PostNapisane: 28 marca 2010, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 24
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: 330Ci
Siemka podepnę się do tematu kolegi :D U mnie jest ten sam problem tylko że w 330Ci też mam luz szczególnie idzie to zauważyć gdy auto stoi w miejscu słychać takie stuki z maglownicy a przy większych prędkościach auto lata po drodze dodam że drążki i reszta układu jest ok.Orientuje się ktoś jakie są koszta regeneracji ????pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy da się wyregulować maglownice ?
PostNapisane: 28 marca 2010, 21:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E39
Regeneracja to koszt ok 500-600zł. Znajomy przerabiał ten temat i po regeneracji wszystko do dzis jest ok :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy da się wyregulować maglownice ?
PostNapisane: 28 marca 2010, 22:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 24
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: 330Ci
a powiedz czy właśnie to że przy tych większych prędkościach 110-140 trzeba trzymać mocno kierownicę bo auto ucieka na boki jest spowodowane tym luzem czy jest inny tego powód ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy da się wyregulować maglownice ?
PostNapisane: 29 marca 2010, 09:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Jasiu 1979 napisał(a):
nie ma i nie da sie...

Mialem delikatny luz slyszalny na bruku, pojechalem do warsztatu gdzie regeneruja i facet powiedzial ze tego by nie ruszal, ewentualnie mala regulacja, wiec raczej mozna...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy da się wyregulować maglownice ?
PostNapisane: 29 marca 2010, 12:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
regeneracja od 500 - 700 zl zalezy gdzie.

Delikatnie da sie skrecic maglownice na takiej srubie ala łożysku ..ale po takim zabiegu cieżej chodzi .. jesli regulacja nie pomoga to kwalifikuje sie do regeneracji lub wymiany.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy da się wyregulować maglownice ?
PostNapisane: 29 marca 2010, 20:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Ja wam mówie że nie da sie i niewieżcie w códa u pana mechanika.
Moja stuka ale na zgaszonym silniku....na zapalonym jest oki...
Auto taż latało mi w koleinie jak stara kór :cenzura: ....i byłem pewny że to magiel, wszystko na to wskazywało...
Jednak okazało sie że miałem wyrąbane tuleje gumowe na przednich wahaczach (i stuki momentalnie ustały, wiec to nie magiel klepał tylko tuleje i tak przenosił sie dżwiek) i wyszedł na jak jeszcze jeden fakt;miałem fele 17 cali(e46 330d mniejsze nie wejdą) tyle ze z e39 które et miały 20, a do e46 przeznaczone są et47.Zajnwestowałem do tego w felgi dedykowane do mojej buni i teraz zapierd :cenzura: jak po sznurku....
Powiem że na pewno troszke ciąga po koleinie (lacie 225/45/17) ale spokojnie można jedną ręką kierować bez wysiłku, przy czym wcześniej dwie łapy na kierownicy i wręcz siowanie sie podczas jazdy, i do tego przy wiekszych predkościach i koleinie nigdy samochód nie jechał tu gdzie chciałem....

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy da się wyregulować maglownice ?
PostNapisane: 29 marca 2010, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 24
Lokalizacja: Wadowice
Moje BMW: 330Ci
U mnie jest identycznie jak u ciebie było Jasiu 1979 więc w takim razie sprawdzę wcześniej stan wahaczy i jeżeli okaże się że to nie one to pozostanie magiel do regeneracji :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Czy da się wyregulować maglownice ?
PostNapisane: 31 marca 2020, 23:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
Jasiu 1979 napisał(a):
Ja wam mówie że nie da sie i niewieżcie w códa u pana mechanika.
Moja stuka ale na zgaszonym silniku....na zapalonym jest oki...
Auto taż latało mi w koleinie jak stara kór :cenzura: ....i byłem pewny że to magiel, wszystko na to wskazywało...
Jednak okazało sie że miałem wyrąbane tuleje gumowe na przednich wahaczach (i stuki momentalnie ustały, wiec to nie magiel klepał tylko tuleje i tak przenosił sie dżwiek) i wyszedł na jak jeszcze jeden fakt;miałem fele 17 cali(e46 330d mniejsze nie wejdą) tyle ze z e39 które et miały 20, a do e46 przeznaczone są et47.Zajnwestowałem do tego w felgi dedykowane do mojej buni i teraz zapierd :cenzura: jak po sznurku....
Powiem że na pewno troszke ciąga po koleinie (lacie 225/45/17) ale spokojnie można jedną ręką kierować bez wysiłku, przy czym wcześniej dwie łapy na kierownicy i wręcz siowanie sie podczas jazdy, i do tego przy wiekszych predkościach i koleinie nigdy samochód nie jechał tu gdzie chciałem....


Jak się nie da? Oczywiście, że się da. Od tego jest śruba dociskowa ze sprężyną w środku, która dociska listwę do zębów. W E46 wozić autem może przez wiele rzeczy. Ja w swoim przerabiałem już wszystko. Tuleje wahacza, sworznie, drązki kierownicze, bardzo pomijany i zapominany krzyżak kolumny kierowniczej i sam Magiel. Przed regeneracją lub wymianą można spróbować skasować luz dokręcając śrubę. Chyba klucz 17. Robi się to na podniesionym przodzie tak żeby koła były luźne i muszą być skręcone na maxa w lewo lub w prawo. Śrubę dokręcamy tak żeby kolumna ciężko chodziła i luzujemy do momentu, w którym zacznie obracać się lekko. Tym sposobem skasujemy luz jeżeli przekładnia nie jest zbyt wyeksploatowana i pod warunkiem, że luz jest od strony kierowcy, bo jeżeli luz jest też od strony pasażera to nic to nie pomoże i konieczna będzie wymiana lub regeneracja.
Wstawiam filmik z netu, na którym jest pokazane, którą śrubą regulujemy.

https://youtu.be/jerZpoLMQsc - Magiel BMW

https://www.youtube.com/watch?v=EgYsCiTCA5k - Filmik z programu, w którym dokładniej jest zobrazowane jak to wszystko działa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL