BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] - problem z przeniesieniem napędu - znawcy tematu
PostNapisane: 26 kwietnia 2007, 07:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Nie wiem, czy problemem jest akurat E39, czy mechanika tylnego napędu w ogóle... Problem wyglądał tak, że najpierw podczas jazdy np na III biegu przy mocnym dodaniu gazu ślizgało się sprzęgło... Podobnie 5 IV, potem było coraz gorzej.
Zalecenie - wymiana kompletnego sprzęgła.

Auto stało w warsztacie w sumie z weekendem... od czwartku do środy (przez weekend regenerowano turbinę na ul.Obozowej). wymienione:
sprzęgło
turbina zregenerowana
hamulce przód
wahacze przód
olej, filtry oleju, powietrza, paliwa
trochę drobiazgów

Przy odbiorze samochodu właściciel mówi, że auto straszny diabeł, i pyta czy auto było chipowane, bo jak na jego gust to wydaje się być mocniejsze od seryjnego... i żebym się przejechał, bo wciąż, mimo nowego sprzęgła ślizga się na III przy mocnym depnięciu...
Ja w szoku..., sprzęgło nowe, co może być nie tak? Czy jest możliwe, że skrzynia nie przenosi podwyższonego momentu (jeśli to w ogóle prawda, że auto jest po chipie... muszę szybko sprawdzić na hamowni...)
Jazda próbna... I rzeczywiście tak jest jak mówią w warsztacie. Przy mocnym depnięciu, ślizga się n a III biegu i na IV też... Serwis mówi, żeby pojeździć 2-3 dni i zobaczymy czy się ułoży... jak to, kurcze, coś nie tak i samo się ułoży? . CO JEST GRANE, CZY KTOŚ MA JAKIŚ POMYSŁ???? CO TO MOZE BYĆ????

Koło dwumasowe?


Ostatnio edytowano 26 kwietnia 2007, 08:39 przez bierute, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2007, 15:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Dziś byłem na hamowni - nie można zmierzyc parametrów silnika - sprzęgło ślizga sie już od 1500obr/min...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2007, 16:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Cytuj:
Koło dwumasowe?
on chyba za "wyważenie" odpowiada....

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 05:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 365
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25i
sprzeglo to okladzina, ktora jest odpowiedzialna za przeniesienie napedu. nigdy jednak, nie doswiadczylem, zeby musialo sie ulozyc. jakiej firmy zalozyles sprzeglo i czy wymieniales kompletne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 06:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Nie możliwe żeby skrzynia się ślizgała - to zestaw kół zębatych, albo są zazębione albo zgrzyt. Wał też odpada - albo są krzyżaki albo nie ma. Dyfer bez szpery odpada też na 100% bo jak w skrzyni są to zębatki, dyfer ze szperą PODOBNO działa na zasadzie podobnej trochę do skrzyni automatycznej - tarczki się dociskają - MOŻE on może się tak popsuć, dalej są półośki - albo działają albo nie - jak mają luzy to najwyżej szarpie auo przy zmianie biegów - nie ma fizycznej możliwości żeby się ślizgały.

Co powiedzieli o starym sprzęgle? Może wysprzęglik masz uszkodzony - tłoczek - hydraulika, ale to RACZEJ by płyn ciekł. :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 09:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Cholerka, Kocie, nie zapytałem... Nie myślałem, ze po wymianie sprzęgła będzie problem...
Sprzęgło wymieniono kompletne LUK (od Stonesa1)

Czy mozna w tym modelu regulowac siłę docisku sprzęgła? słyszałem że nie...
Wysprzęglik?
Zapowietrzenie?
Koło dwumasowe? (auto troche drży przy biegu jałowym, szczególnie przy właczonej klimie...) a słyszałem ze koło odpowiada za wyważenie... czy ma to jakiś związek?
Siłownik hydrauliczny sprzęgła?

Aha i jszcze zauważyłem, że przy oparciu nogi na pedale sprzęgła czuc minimalne kopanie (a sprzęgło nowe... :znudzony: )

:( :( :( :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 09:35 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
bierute, coś mi się wydaje że źle założyli Ci te sprzęgło , hmm ... Ja miałem teraz wymieniane i od razu było ok.

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 09:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
DOkładnie , biały, ma rację... może źle założyli.

Wysprzęglik=siłownik sprzęgła.

Jak bije to coś spitolili na 100% !! Jedź do nich, a jak będą kwękać to mów: Nie ma problemu, nic na silę, wstawiam auto do innego serwisu, trudno zaryzykuję, wezmę rzeczoznawcę niech stwierdzi... :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 09:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: WrocÂław
jak ja wymieniałem sprzęgło to okazało się że było już raz wymieniane i na dodatek jakiś fus je źle założył. mechanik powiedział mi że było założoe odwrotnie niż powinno. na sprzęgłach się nie znam ale w twoim wypadku wygląda to na za słaby docisk... trudna sprawa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 10:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: RzeszĂłw
przyczyny mogą byc dwie i to dośc banalne acz kolwiek kosztowne bo trzeba sprzęgło rozebrac jeczce raz.Magik mógł odwrotnie założycz tarczę sprzęgłową albo nie wymienili Ci kompletu na nowy.Kwestia czy byłeś przy wymianie.Po zamontowaniu nowego sprzęgła nic n ie ma się docierac.Od razu ma pracowac poprawnie. Proponuję reklamację zpapranej roboty.Powodzenia w dochodzeniu prawdy :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 10:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Byłem właśnie u Marcina (Baura) na Emaliowej (pogadac o problemie) - potwierdził jakośc obsługi w MagPolu, gdzie robiłem auto, więc źle założone sprzęgło RACZEJ odpada... Ale rzecz najprawdopodobniej w kole dwumasowym. Kolega Marcina mówił, że 535 benzynie po bardzo ostrej jeździe wymienił slizgajace się sprzęgło na nowe, i to nowe slizgało sie nadal, i że to było kołodwumasowe do wymiany. Tym bardziej, że u mnie przy włączonej klimie auto dostaje drgawek co potwierdzałoby teorię koła :45:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 12:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: RzeszĂłw
Jest to wielce prawdopodobne skoro mechanik jest ok. to prawdopodobnie koło do wymiany. :mur: :mur: I od nowa robota


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 12:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
To nie mogli obejżeć...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 13:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
No właśnie, będę nalegał, aby nie pobrali opłaty za ponowne rozbieranie układu - a tylko za wymianę koła - powinni sprawdzi to wcześniej...

Mam tylko dylemat - nowe koło dwumasowe do 530d - 1550,00zł brutto (czyli 1270,00zł netto), regeneracja w Poznaniu kosztuje 600-800,00zł netto, czyli 732-976,00zł brutto + przesyłka w dwie strony oraz zajęte stanowisko pracy u mechanika przez okres regeneracji... Nie wiem czy kupic nówkę, czy regenerowac (jakośc po regeneracji bedzie zbliżona do nowej sztuki?)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 13:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Lokalizacja: RzeszĂłw
Tu już sam musisz wybrac bo rużnica jest sporap.Popytaj jeszcze na używce może dostaniesz coś dobrego za rozsądną kaskę.Znajomy kiedyś regenerował co prawda do Sprintera ale raz zrobiliśmy na ty Rzym z lawetą i szl..k je trafił.Potem zakupił używkę i śmiga, ale na to nie ma oczywiście regóły.Pomyśl i zrób ja k uważasz.Pozdrowionka. :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 18:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Problem okazuje się trudniejszy do rozwiązania:

Byłem dziś również u pana Bogumiła w Nowej Wsi (firma Bodex) - pan Bogumił powiedział, że to nie koło dwumasowe, bo objawy koła to szarpanie, gruchotanie przy odpalaniu i gaszeniu silnika... Na argument drżenia lewarka biegów przy włączonej klimie powiedział, że to kwestia zwiększonego poboru prądu i to mogą być wtryskiwacze :zdziwko: .
Co do sprzęgła, to powiedział, że po prostu może nie przenosić dużej mocy (nie wiadomo ile ten motor ma mocy i momentu, bo jeździł we Włoszech, tam często tuningują, zhamować się go nie da, bo się ślizga sprzęgło i tak w kółko)... Próbuję więc drogą dedukcji - seryjny motor ma moment 410Nm przy 1750 obr, a mój motor dał na hamowni wynik (zanim był poślizg) 407 Nm przy 1500obr. Wg wykresu http://formula.pl/chiptuning/bmw/grupa_ ... kw_(193_km).html
seryjny motor przy 1500obr ma moment mniej więcej 370Nm a chipowany niewiele więcej... największy wzrost następuje ok 1700-1800obr/min... zatem albo mam jakiś cholernie zły program , albo już nie wiem co... :twisted:
zatem, byłem w kilku miejscach: MagPol - tam serwisuję, Marcin z Emaliowej, p.Bogumił, Master's Tunung... i wszędzie mówią co innego!!!

CO WY NA TO!!! Kochani, gdzie mam pójść, co myśleć, co robić dalej???

Czy seryjne sprzęgło (nowe jest firmy LUK) nie powinno mieć sporego zapasu KM i Nm??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 18:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
KotSylwester napisał(a):
Wysprzęglik=siłownik sprzęgła
:wstyd: człowiek uczy się całe życie, a przynajmniej dopóki może wsiąść do auta...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 19:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Spoko, po to są fora, napisałem żebyś wiedział :)

Wg. mnie to niech nie pitoloą od rzeczy. Nie ma możliwości żeby sprzęgło nie przenosiło mocy w ten sposób pozatym oprócz slizgania są inne objawy!! Zresztą przecież nie ma opon z klejem . to opony nie dają rady nie sprzęgło !!! Chyba był taki upał że się asflat rozpuścił i się zatapiałeś !!! KITY jak dla mnie. Koło to to nie jest - CHYBA. Ja bym się upierał na powtórną robotę i był w momencie zdejmowania skrzyni i popatrzył i zrobil fotki jak bylo zalożone. Trudno najwyzej zabulisz za robotę i zostawisz auto, w tym czasie pojedziesz do Baura na emaliową i oceni czy tak miało być. Auta masz dwa to nie problem :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 19:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 202
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E-32
Kod silnika: M30B30
Sprawdz jeszcze czy na "łapie" tuż przy wysprzegliku jest lekki luz.Moze silownik nie cofa sie odpowiednio i sprzeglo jest minimalnie w "pracy".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 19:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
KotSylwester napisał(a):
Wg. mnie to niech nie pitoloą od rzeczy. Nie ma możliwości żeby sprzęgło nie przenosiło mocy w ten sposób pozatym oprócz slizgania są inne objawy!! Zresztą przecież nie ma opon z klejem . to opony nie dają rady nie sprzęgło !!!


No właśnie dziwna sprawa. Założyłem nowe Toyo Proxes T1R 245/45 na tył i trzymają tak że przy wyłączonym DSC trudno zapiszczeć. Chyba, że to jeden z objawów mojego problemu...

KotSylwester napisał(a):
Auta masz dwa to nie problem :hyhy:
na szczęscie, będą grzebać aż zrobią... mam nadzieję, że jakby co to potrafią się przyznać do błędu...

Jak nie poradzą to walę do Baura - sprawiał wrażenia fachury. Tylko że w Mag Polu są naprawdę BARDZO fajni ludzie, nie chciałbym im robić przykrości, wolałbym, żeby zrobili i wszyscy byliby zadowoleni... szkoda że wyjeżdżam na cały przyszły tydzień (auto zostawiam do testów w MPolu) bo jestem ciekaw co będzie dalej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL