BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 maja 2025, 00:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 316ti INPA - dwa błędy silnika
PostNapisane: 2 maja 2010, 14:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 378
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E46 318D Chip 180KM
Kod silnika: M47
Witacjie :)

Mam prosbe. Pomoze mi ktos zdiagnozowac od czego sa te dwa bledy.\

Pierwszy blad powoduje ze zapala mi sie kontrolka silnik i musze go zresetowac aby zgasla. Drugi poprostu wyrzuca ale nic on nie powoduje. Glownie od czego ten pierwszy sie robi??

Powiem tyle, ze jak jezdze w miescie na nizszych predkosciach to nie zapala sie kontrolka i ten pierwszy blad nie wyskakuje. Jak jade w dluzsza trase i jezdze szybciej to zdarzy sie ze wlasnie sie pojawi...Co to moze byc ??

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti INPA Dwa bledy Silnik Pomocy!
PostNapisane: 2 maja 2010, 18:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Błąd który zapala Check informuje o niesprawności układu katalizatora.

Przyczyny
-Źle wyregulowana instalacja LPG (o ile takowa jest)
-Padł/brak/zapchał się katalizator
-Nieszczelność w układzie wydechowym
-Niedomaga sonda za katalizatorem

Drugi błąd to jakiś błąd procesu, brak kodowania, ale w sumie pierwszy raz coś takiego widzę :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti INPA Dwa bledy Silnik Pomocy!
PostNapisane: 3 maja 2010, 00:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 378
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E46 318D Chip 180KM
Kod silnika: M47
Toudi napisał(a):
Błąd który zapala Check informuje o niesprawności układu katalizatora.

Przyczyny
-Źle wyregulowana instalacja LPG (o ile takowa jest)
-Padł/brak/zapchał się katalizator
-Nieszczelność w układzie wydechowym
-Niedomaga sonda za katalizatorem

Drugi błąd to jakiś błąd procesu, brak kodowania, ale w sumie pierwszy raz coś takiego widzę :P


mialem taka sytuacje ze mi silnik wyplal olej wydechem...czy to moze byc tego wina ??
jesli kat sie cos zabrudzil, jest jakis sposob ABY tozrobic ?? mechnik mowil ze jak pojezdze to z czasem sie przepali olej jesli tam cos jest...a czy to ze wyplul moze cos innego jeszcze ? co powoduje ten blad..?

i dlaczego blad pokazuje sie nieraz, ale jak jezdze przy wyzszych predkosciach...jak w miescie to nigdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti INPA Dwa bledy Silnik Pomocy!
PostNapisane: 3 maja 2010, 16:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Możliwe że olej spowodował uszkodzenie katalizatora/ obniżył sprawność. Nie sądzę że da się to odwrócić, jedynie tak jak radził mechanior, porządnie przepędzić auto.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti INPA Dwa bledy Silnik Pomocy!
PostNapisane: 3 maja 2010, 21:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 378
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E46 318D Chip 180KM
Kod silnika: M47
Toudi napisał(a):
Możliwe że olej spowodował uszkodzenie katalizatora/ obniżył sprawność. Nie sądzę że da się to odwrócić, jedynie tak jak radził mechanior, porządnie przepędzić auto.


tzn mam go przegonic na wysokich obrotach?? na kazdym biegu dluzszy czas trzymac wysokie obroty ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti INPA - dwa błędy silnika
PostNapisane: 4 maja 2010, 00:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Obrazek

Moim zdaniem problemy albo z zasilaniem kompa w samochodzie albo z samym kompem.
Parametry mierzone to kosmos. :szok:

pomarańczowy- przebiegi pierw wielki przebieg potem mały. :rotfl: :ok:
żółty- temperatura -skrajność
zielony- to daje do myślenia przy wyłączonym silniku powinieneś mieć napięcie akumulatora.Przy włączonym napięcie ładowania powiedzmy około 15V. :kwasny: 24V JAK W TIRZE.

Elektryka się kłania ,komp, wiązki ,zasilanie.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti INPA - dwa błędy silnika
PostNapisane: 4 maja 2010, 13:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 378
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E46 318D Chip 180KM
Kod silnika: M47
ROGER-NYSA napisał(a):
Witam

Obrazek

Moim zdaniem problemy albo z zasilaniem kompa w samochodzie albo z samym kompem.
Parametry mierzone to kosmos. :szok:

pomarańczowy- przebiegi pierw wielki przebieg potem mały. :rotfl: :ok:
żółty- temperatura -skrajność
zielony- to daje do myślenia przy wyłączonym silniku powinieneś mieć napięcie akumulatora.Przy włączonym napięcie ładowania powiedzmy około 15V. :kwasny: 24V JAK W TIRZE.

Elektryka się kłania ,komp, wiązki ,zasilanie.

Pozdrawiam Krzysiek


no jak odpale silnik i odczytuje parametry to napiecie akumulatora jest ok 14V a hakiem ladowania, przy wylaczonym silniku troche mniejsze. Nie wiem dlaczego tu tak to pokazuje hmm..

a z tymi przebiegami o co chodzi? jakie to sa za przebiegi, czego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti INPA - dwa błędy silnika
PostNapisane: 4 maja 2010, 18:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Najpierw nalerzałoby podłączyć normalny tester. ;)

Te zmrożone ramki świecą takimi głupotami prawdopodobnie w wyniku niezgodności softwaru z wersją ECU.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL