BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 lipca 2025, 00:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 14 października 2010, 17:48 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Otoz, kupilem przeplywke bo moja padla (wywalala blad w INPIE) i teraz pytanie czy musza nowa przeplywke adaptowac?Kupilem identyczna o takich samych numerach...Po pierwszym podlaczeniu auto prawie wogole nie chodzilo :znudzony: w silniku jednak nie bylo bledu przeplywki. Jednak jak przeplywka chodzila czasu wtryskow byly pona 30 ms, i w INPIE byly w wykrzykniku, czyli cos nie tak...zrobilem potem inicjacje wtryskow, wartosci czasu wtryskow zaczely spadac, po jezdzie probnej oscyluja w granicach 3,30-3,80 jakos tak...ale mi sie wydaje, ze dalej jest cos nie tak, auto czasami ma obroty na poziomie 560-580 na jalowce a czasami podnosza sie do 680-710...czy zle zaadaptowalem przeplywomierz??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 14 października 2010, 20:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Powiem tak, jest jeszcze gorzej...jak auto jest chlodniejsze, odpala ale odrazu gasnie ehhh :| Nie wiem co o tym sadzic...teraz, nie wiem czy czegos nie spierdzielilem, przerywa przy przyspieszaniu ehhhh :| Nie wiem co jest, da sie cos w INPIE porobic zeby bylo ok?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 14 października 2010, 22:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
Wrzuć screeny z Inpy. Druga sprawa jest taka że w benzyniakach wolnossących się nie adaptuje przepływki jeśli jest o tych samych numerach poprawcie mnie jak sie myle. Inna sprawa diesel.

Przerywa w sensie jakby gubiła cylindry czy podszarpuje ?
Jak z obrotami na jałowym ?
Odłączałeś przepływke i jest tak samo ?

Sprobuj skasować wszystkie adaptacje ( error---->adaptation ) i zobacz czy będzie jakaś poprawa.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 05:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
No nie, nie gubi cylindrow, czuc szarpanie...obroty sa na 560-570 ale czasami jakby sam sobie gazu dodawal wtedy obroty do 700set ida i tak trzyma... :dontgetit: nie wiem co jest noooo...po odlaczeniu przeplywki gasnie odrazu...bledy zadnego w kompie jesli chdzi o przeplywomierz...tak jak mowilem, gdy podlaczylem nowa przeplywke auto odpaliilo ale strasznie dziwnie niskie obroty mialo...jak patrzalem na INPE powietrze bylo normalnie mierzone ale czasy wtrysku paliwa w ms byly duzo poza skala. Podzialka jest od 0 do 10 a u mnie bylo po padlaczniu tej przeplywki powyzej 20 i wykrzykniki byly...i wygladala tak jakby sie zalewal. Pokasowalem adaptacje wtryskow a bynajmniej wydaje mi sie ze to zrobilem :wstyd: no i wartosci paliwa w ms zaczely spadac i obroty zaczely sie stabilizowac...no ale teraz problem z przyspieszaniem...na poczatku do 1500 obr. mul straszny potem czuc jak wyrywa, ale hmmm z szarpaniem. Nawet jak go cisne to czuc, ze cos jest nie tak...strasznie szarpiaco przyspiesza...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 06:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Ok, wiec tak rano odpalilem auto...iii nic...chodzil rowno, po skonczeniu pracy pompy dodatkwej powietrza obroty spadly do tych 570-600 na minute. Jednak im sie bardziej rozgrzewalo na trasie tym gorzej. W pewnym momencie jak stanalem na swiatlach znowu podrzucil sobie obroty...ehhh...o i kazdy gwaltowniejszy start (nie mowie tutaj o pedale w podloge, ale nawet takie szybsze dodanie gazu) to przymulenie dosyc znaczne, i potem wyrywa, i zdarza sie ze strzeli w wydech i zaczyan jechac. Ta przymulka na poczatku jest najgorsza, jakby stal...ehhh i to na cieplym wszystko...nie wiem co teraz, wydaje mi sie ze cos z paliwem :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 08:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 67
Lokalizacja: lubuskie
A jaką kupiles przeplywke? Nowa oryginał czy .........uzywka , czy nowa nie oryginalna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 08:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
westmm35 napisał(a):
A jaką kupiles przeplywke? Nowa oryginał czy .........uzywka , czy nowa nie oryginalna.

Przeplywka oryginalna, uzywana z gwarancja rozruchowa...ale jak mowie, jak mialem walnieta przeplywke byl blad W INPIE "Hot film air mass sensor", po wymianie brak bledu i normalnie widac zasysane powietrze...tak wiec przeplywke raczej wykluczam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 09:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Cześć

Mała rada podobno działa............. "znachorska" ;)
Odłącz akumulator , Rozładuj układ zwierając ten plusowy przewód do masy . Na chwilkę aby zeszło napięcie z kondensatorów w układzie.
Zapnij klemę.

Odpal auto. silnik musi popracować na wolnych gdy zimny po 10 minutach wolnych obrotów wsiadasz w auto i jazda rozpędzasz dynamicznie auto niemal do końca obrotów . Może nie jechać jak trzeba.... następnie wracasz ,motor zagrzany zostawiasz na wolnych obrotach . Po dziesięciu minutach wsiadasz i to samo but.....
Ecu rozpoznaje i zapisuje stany pracy gdy ciepły i gdy zimny .....W odniesieniu do obrotów.

Nie mylimy pojęcia adaptacji i zmiana wsadu jak w dieslu. Wsadu nie trzeba zmieniać natomiast warunki do nowych adaptacji wypada stworzyć. Jeśli to nie da rezultatu ........ coś jest nie halo.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 09:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Czyli Krzysku w INPIE narazie nie grzebac?A co powiesz na to, ze po podlaczeniu "nowej" przeplywki po odpaleniu obroty byly tak drastycznie niskie i, ze czasy wtryskow te w ms byly duzo poza norma???To mnie zastanawia...czyli motor byl ewidentnie zalewany...
I drugie pytanie, najlepiej rozladowac kondensatory po nocy pewnie, zeby po podlaczeniu odrazu na zimnym go odpalic i zeby pochodzil te 10 minut a pozniej reszta tak jak mowisz...
i jezcze jedno...plusowy kabel po odlaczeniu mam z minusowym zewrzec tak?? Sorki ale elektryk ze mnie jak z koziej dupy traba :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 10:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam ,o adaptacji przepływki w przypadku twojego motoru nic nie wiem ............ ale Jeśli jeździłeś wcześniej trochę na uwalonej, DME dopasowywało w granicach swoich możliwości parametry pracy przepustnicy i wprowadzał korekty dla lambdy.
Jest to powiązane z tym co mierzyła przepływka. Dlatego podobno po wymianie lambdy ,przepustnicy i przepływki jak również czujnika położenia wałka rozrządu czy wału robi się reset ustawień zapamiętanych i dostosowanych przez DME.

Podobno przy procedurze sugerowanej w poprzednim poście DME gromadzi nowe dane i ustala zakresy pracy.
Więc może warto to zrobić.
Wieść również niesie że nie ma potrzeby odłączać akumulatora a nowe "adaptacje" zostaną zgromadzone w czasie codziennej eksploatacji, ile to trwa nie wiem.

Co do rozładowania kondensatorów........... miałem na myśli przewód plusowy który masz odłączyć od akumulatora. Jego końcówka dotknij do masy.... Spokojnie nic nie zjarasz. Mam nadzieję ;)

Poniżej zapodaję informacje zawarte w WDS dla E39... sam traktuję to najczęściej translatorem online .

Adaptations and equipment variations

The adaptation makes it possible that the engine control unit can learn certain values of components and thus compensate for certain component tolerances.
When used for the first time, the engine management system also learns equipment variations that are fitted.

The service function ”Reset adaptation values” can be used to reset the adaptation values and equipment variations to their default settings; thereafter, they have to be relearned. Longer operation between idle speed and partial load is necessary, for example, in order to learn the mixture adaptation values.

* Deleting adaptations after repairs:
in general, the adaptations should not be deleted after a repair (part replacement). On replacement of the throttle valve, the MDK adaptations are to be deleted to avoid a fault code memory entry.
* Deleting equipment variations and adaptations after a conversion or vehicle upgrades:
after a vehicle conversion, e.g. from manual to automatic gearbox, or vehicle upgrade, e.g. retrofitting a trailer module or a multifunction steering wheel, the equipment variations and adaptations must be deleted and relearned.

Examples of various adaptations
Fuel mixture adaptation

The mixture formed in the intake area requires some time before it reaches the oxygen sensor as exhaust emissions. This time decreases as load and engine speed increase. For this reason, the response time of the oxygen-sensor control system is also dependent on load and engine speed. Fuel-air mixture deviations detected by the oxygen sensor result in adaptation values (learned correction values) being stored. By way of the adaptations, the injection can be brought close to the nominal value in advance. A reduction in the response time is achieved in this way.

For example, if the basic fuel injection values of the engine control unit characteristic map are too low at idle speed to maintain the ideal fuel-air mixture, the oxygen-sensor control would have to continuously increase the fuel injection period. In this case, an adaptation value is learnt which corrects the basic injection value. The oxygen-sensor control then only needs to undertake the fine adjustment.
Idle mixture adaptation (additive)

If idling is detected in the off-load phase of the tank ventilation due to the throttle-valve position, an idling fuel mixture adaptation is made at certain intervals. As the idling and part-load fuel mixture adaptations mutually influence one another, complete adaptation requires a number of switches between idling and part-load.
Partial load mixture adaptation (multiplicative)

Also in the part-load range, a fuel mixture adaptation is carried out at regular intervals. The determined adaptation value is taken into consideration in all partial load ranges.
Tank venting adaptation

When the tank ventilation valve is open, an additional combustible mixture is supplied from the carbon canister to the engine. The shift in mixture detected by the oxygen sensor is completely corrected out by means of the tank ventilation adaptation value.
Idle speed adaptation

The idle speed adaptation is handled by the idle actuator. It uses the air volume to ensure a constant idle speed.
Sensor adaptation

Misfiring causes irregularities in the rotational speed of the crankshaft. These irregularities can be detected by way if changes in the segment time.

The crankshaft sensor continuously determines segment times (time in which a certain number of teeth of the increment gear run past the sensor). These segment times are constantly checked during engine operation. In the event of a fault, a corresponding fault code is stored in the fault code memory and the fuel injection is deactivated at the corresponding cylinder. Refer to misfiring detection.

To prevent incorrect evaluations, a sensor adaptation must be run after replacement of the DME control unit or crankshaft sensor.
If the increment gear is replaced, the sensor adaptation must be deleted both before and after replacement.

The sensor wheel adaptation determines the irregularity of the increment wheel and takes it into consideration when evaluating the segment times. The sensor adaptation is run automatically as soon as the engine is overrun for at least 10 seconds.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 13:25 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Hmmm, no dobra to juz co nieco wiem..ok, czyli kabel plusowy do budy auta naprzyklad...i skasuje pamiec...hmmm ok, i teraz drugie pytanie czy adaptacje gazowe nie oberwa?Z czystej ciekowosci pytam, bo i tak jak benzyna bedzie kicha to nic to nie da...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 13:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Kisiel24 napisał(a):
czyli kabel plusowy do budy auta naprzyklad...i skasuje pamiec...hmmm ok,

Teoretycznie skasuje , :niepewny:
Praktycznie reset adaptacji powinien być pod przyciskiem w oprogramowaniu diagnostycznym.
Gdzieś jednak czytałem że adaptacje trzymane przez DME są w podobny sposób jak kod do radia.
Jeśli wklepiesz kod , radio nie chce go za każdym razem, jednak gdy odłączysz od radia zasilanie i podłączysz ponownie, zażąda znowu kodu. Przy zaniku zasilania traci pamięć .... kod ,zaprogramowane stacje ,parametry balansu i dźwięku ustawionego w menu.
Być może jest tak samo z DME , traci adaptacje i musi zgromadzić je na nowo.

Nidy nie zagłębiałem się w tematy benzynki , jestem zwolennikiem diesla i zawsze nimi jeździłem.
Benzin to dla mnie kosmos.To co Ci tu napisałem nie jest jakąś moją przetestowaną wiedzą tylko zaczytaną i usłyszaną.
Może zadziałać a nie musi. Co do gazu.... to już dla mnie całkiem czarna magia i przy okazji szatańskie zło. :rotfl: ;)

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 14:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
co do gazu - reset DME teoretycznie nie wpłynie na ustawienia gazu, jeśli po wymianie przepływki na gazie chodzi ok i check nie zapali się, to bym nic nie ruszał, jednak miej na uwadze że mapy ustawiałeś na uszkodzonej przepływce, więc mogą się różnić od nowych adaptacji benzynki /właściwych/, więc teoretycznie powinno się je na nowo ustawić /zebrać mapy/....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 14:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Aha, no dobra...czyli jak przemek piszesz, ze "skasowanie" pamieci pomoze...no to odepne + i zrobie krotkie spiecie :P hehe ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 22:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Wiec tak, dojechalem do domu...odlaczylem kleme i dotknalem masy...na noc auto bedzie bez zasilania...zobaczymy...a tutaj dane z INPY (silnik po trasie, jazda TYLKO na benzynie)

Sorki za slaba jakosc :/

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Tak to po krotce wyglada...moze cos ktos powie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 23:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Najpierw zrób jak radził ROGER-NYSA, jeżeli nie pomoże, szukaj innej przepływki, bo ta ma objawy umierania. Tak zachowuje się auto z niezupełnie sprawnym przepływomierzem, po przebiegu minimum 300 tyś (mowa o przepływomierzu na którym wykonano taki przebieg) :zalamany:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 23:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
No kurde nooo :| hmmm to dlaczego zasysane powietrze jest na ok poziomie??Powaznie myslicie, ze to moze byc to??Ale bledu zadnego nie ma przeplywki :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 23:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
Tak jak z pamięci porównuje do swojej 535 to zasysane powietrze przez przepływkę mam na wolnych nie więcej niż 15 kg/h a u ciebie 33, ponadto dziwna jest rozbieżność temperatur tj płynu jest ok 103 ale druga /chyba powrotna silnika/ za mało 24 i 37 /u mnie z tego co pamietam zawsze powyżej 60/ to tak jak zimny silnik, dlatego może traktuje go jak zimny i jest wysoki czas wtrysku 4, a powinien być około 3,2. Może czujnik temperatury walniety i dlatego nie ciepłym słabo lata...

ps. jak u siebie wsadziłem nową przepływkę to też nawet po skasowaniu adaptacji ze dwa dni słabo chodził /mimo że nówka już chciałem ją oddać/, ale póżniej ustabilizował się i jest super!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 23:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
brak błędu nie oznacza sprawności danego czujnika, jeżeli przesunie się zakres jego pracy to też będzie problem.

I jaki jest ten
Cytuj:
ok poziom
napięcia przepływomierza podczas pracy na biegu jałowym, oraz przy pełnym obciążeniu????
Jeżeli przy maksymalnym przepływie powietrza napięcie nie osiąga przynajmniej 4.5V to przepływka jest szajs ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Adaptacja przeplywomierza, czy potrzebna?
PostNapisane: 15 października 2010, 23:31 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Ehmmm, no nie wiem o ktorym wykresie teraz mowisz :wstyd: :wstyd: , czyli co...obstawiasz kolego Toudi jednak przeplywke??Ale powiedz mi tak, po podlaczeniu tej przeplywki jak sprawdzalem to injection time wychodzilo grubo poza skale...mial wykrzykniki...jak wzialem adaptacje wtryskow to niby bylo ok, bo wartosci sa mniej wiecej takie jak na rysunkach, no moze injection time jest mniejszy 3.30-3.50 ms...no sam nie wiem no :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL