BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 23:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 11 lipca 2011, 21:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 136
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46/320D
Kod silnika: M47TU
Witam mam takie pytanko o stan oleju na bagnecie.
Samochód stoi całą noc na parkingu (płaska powierzchnia)
Chcąc sprawdzić rano olej wyciągam bagnet a na nim brak oleju
Po ponownym włożeniu i wyjęciu bagnetu stan MAX
Czy to jest normalne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 11 lipca 2011, 22:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Nie to nie jest normalne że mężczyzna który jeździ samochodem nie umie sprawdzić nawet stanu oleju.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 11 lipca 2011, 22:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 136
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46/320D
Kod silnika: M47TU
Nie umiem super odpowiedz brawo. jestem blondynką
No i aby zapisać posta klikam myszką

Człowieku czy wyraziłem sie niejasno raz olej jest na bagnecie a raz go nie ma
A to moje 6ste auto i 1wszy raz widzę takie cudo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 11 lipca 2011, 22:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
a nie pomyslisz, ze najpierw bagnecik wyjmujesz wycierasz ścierka, wkladasz jeszcze raz porzadnie i dopiero widac faktyczny stan oleju?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 11 lipca 2011, 22:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 136
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46/320D
Kod silnika: M47TU
Ok tylko nie daje mi to spokoju. Bagnet przecież jest w misce olejowej ( chyba że w e46 nie jest). A jak jest w misce olejowej to oznacza że jest zanurzony w oleju (chyba że się mylę)

Auto stoi 12h na płaskim wyciągam bagnet a na nim nie ma ani śladu oleju nawet za min.

Wkładam i wyciągam jeszcze raz i bagnet ma stan

Czemu tak sie dzieje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 11 lipca 2011, 23:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
dobra, założę że umiesz posługiwać się bagnetem i włożyłeś go pierwotnie do samego końca ;)

więc nie znam wytłumaczenia tego zjawiska ale mam pewną teorię (jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi)

podczas pracy silnika do skrzyni korbowej dostają się gazy, które powodują w niej nadciśnienie - w jakiś sposób na skutek mieszania gazy te dostają się do przewodu bagnetowego

po wyłączeniu silnika nadciśnienie w rurce bagnetowej nadal się utrzymuje, a nadciśnienie w skrzyni korbowej szybko zostaje wyrównane do ciśnienia atmosferycznego dzięki odmie.... różnica ciśnień na dwóch przewodach naczyń połączonych wiadomo co powoduje.... olej "się cofa" z rurki bagnetowej

dopiero wyciągnięcie bagnetu powoduje wyrównanie ciśnień a tym samym możliwość prawidłowego odczytu poziomu oleju :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 11 lipca 2011, 23:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Jutro sprawdze u siebie ;) .

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 12 lipca 2011, 15:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 187
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: BMW E46 320d
Kod silnika: M47N
Nawet jak po postou się wyciągnie bagnet to jest na nim widoczny olej, który z reguły w dieslu jest czarny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 12 lipca 2011, 16:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Nie z reguly tylko zawsze jest czarny. ;)

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 12 lipca 2011, 16:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
jogi1982 napisał(a):
Ok tylko nie daje mi to spokoju. Bagnet przecież jest w misce olejowej ( chyba że w e46 nie jest)....

Nie jest w misce - jest w rurce,
rurka jest w misce.
A procedura sprawdzania oleju była i jest taka sama dla każdego samochodu:
1. wyciągamy bagnet i czyścimy,
2. wkładamy do końca - wyciągamy i sprawdzamy poziom na znacznikach.


Ostatnio edytowano 12 lipca 2011, 17:00 przez Mariusz325, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 12 lipca 2011, 16:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
marcin87k napisał(a):
po wyłączeniu silnika nadciśnienie w rurce bagnetowej nadal się utrzymuje, a nadciśnienie w skrzyni korbowej szybko zostaje wyrównane do ciśnienia atmosferycznego dzięki odmie.... różnica ciśnień na dwóch przewodach naczyń połączonych wiadomo co powoduje.... olej "się cofa" z rurki bagnetowej

Podoba mi się ta teoria. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 12 lipca 2011, 20:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Cytuj:
A procedura sprawdzania oleju była i jest taka sama dla każdego samochodu:
1. wyciągamy bagnet i czyścimy,
2. wkładamy do końca - wyciągamy i sprawdzamy poziom na znacznikach.


Z tą poprawką, że najpierw odkręcamy korek wlewu oleju, żeby ciśnienie się wyrównało. Reszta j.w.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 12 lipca 2011, 20:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
henix napisał(a):
Cytuj:
A procedura sprawdzania oleju była i jest taka sama dla każdego samochodu:
1. wyciągamy bagnet i czyścimy,
2. wkładamy do końca - wyciągamy i sprawdzamy poziom na znacznikach.


Z tą poprawką, że najpierw odkręcamy korek wlewu oleju, żeby ciśnienie się wyrównało. Reszta j.w.


Bez poprawki.
Jeśli nawet będą jakiekolwiek różnice ciśnienia, to po pierwszym wyjęciu bagnetu
wszystko się wyrówna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 12 lipca 2011, 20:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Rowniez nieslyszalem o odkrecaniu korka ,a troche juz zyje i kilkanascie aut mialem. :zdziwko:

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 13 lipca 2011, 19:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
To nie do końca jest tak. Jak odma jest szczelna (ma zawór, albo jest zatkana) to w komorze korbowej może być inne ciśnienie niż na zwnątrz. Wtedy w rurce bagnetu olej się podnosi albo opada (zależnie od tego czy ciśnienie to jest wyższe czy niższe od atmosferycznego), bo rurka jest zanurzona zwykle w oleju.

Otwarcie korka wlewu oleju wyrównuje ciśnienie i można wtedy mierzyć poziom oleju bez żadnych niespodzianek.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 13 lipca 2011, 21:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
henix napisał(a):
To nie do końca jest tak. [...]
Otwarcie korka wlewu oleju wyrównuje ciśnienie
i można wtedy mierzyć poziom oleju bez żadnych niespodzianek.

W skrócie - wyciągnięcie bagnetu zawsze spowoduje otwarcie systemu
i wyrównanie ciśnienia w skrzyni korbowej do ciśnienia atmosferycznego.
I nie ma znaczenia, czy odma jest nowa, czy całkowicie zapchana.
Poza tym, silniki benzynowe BMW mają odmę połączoną
ze skrzynią korbową przez rurkę bagnetu...
Dlatego otwieranie korka wlewu jest tak samo zbędne
jak wysiadanie pasażerów podczas pompowania kół.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 13 lipca 2011, 22:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Może i tak, nie pisałem, ze we wszystkich silnikach tak jest. U mnie na przykład rurka bagnetu zanurzona jest w oleju (co przed chwilą sprawdziłem) więc wyciągnięcie bagnetu nie wyrównuje ciśnienia, to po pierwsze.

Po drugie, Twój dowcip o wysiadaniu do pompowania tez jest chybiony, bo ciśnienie w oponach w oczywisty sposób zależy od obciążenia samochodu. Jak napompujesz do np. 2.2 przy w pełni obciążonym samochodzie, to po jego rozładowaniu ciśnienie w oponach spadnie. (Przepraszam za OT)

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 14 lipca 2011, 05:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 136
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46/320D
Kod silnika: M47TU
Dzięki wszystkim, za odpowiedzi, motyw z ciśnieniem jest w 100% prawdą ,odkręcając korek wlewu oleju a potem wciągając bagnet , na bagnecie jest stan poprawny , po ponownym włożeniu i wyjęciu bagnetu ten sam stan. Nie odkręcając korka wlewu oleju po 1wszym wyciągnięciu bagnetu na zimnym silniku bagnet nie posiada śladu oleju.

Niby tylko sprawdzenie oleju, błacha sprawa a zawsze czegoś można się dowiedzieć :)

Miałem już Forda , Suzuki , Ople dwa i Audi i w żadnym nie było takiej opcji
Wyciągałem bagnet na zimnym silniku i zawsze był na nim olej, wiadomo czynność powtarzałem dwa razy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 14 lipca 2011, 08:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 187
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: BMW E46 320d
Kod silnika: M47N
jogi1982 napisał(a):
motyw z ciśnieniem jest w 100%

Więc wymień odme.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d bagnet olejowy
PostNapisane: 14 lipca 2011, 10:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 136
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46/320D
Kod silnika: M47TU
Odma wymieniona na nówkę miesiąc temu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL